|
Super 8 - Alba (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| jukka |
| Oikein näppärän kuuloinen biisi. Sointuu kivasti meikäläisen korvaan :gsmile: |
|
|
| BetaFactory |
| Minun mielestäni Super8:n biisit sisältävät aivan liikaa äänejä. Äänet ja soundit menevät avuttomasti päällekkäin, ja lopputulos ei ole korville miellyttävä. Järjestelmällinen kaaos. Onkohan yritetty liikaa? |
|
|
| Mr.Mystery |
Jaa, enpä tiedä. Vertaa esim BT:n biiseihin niin huomaat, että Super8 on hyvinkin yksinkertaista...
Se on suurimmaksi osaksi miksauksesta kiinni, biisi pitäisi miksata niin, että jokainen ääni kuuluu kirkkaasti eikä puuroudu yhdeksi isoksi äänivalliksi. |
|
|
| Airvision |
| quote: | Originally posted by BetaFactory
Minun mielestäni Super8:n biisit sisältävät aivan liikaa äänejä. Äänet ja soundit menevät avuttomasti päällekkäin, ja lopputulos ei ole korville miellyttävä. Järjestelmällinen kaaos. Onkohan yritetty liikaa? |
-Heh Heh,vuoden vitsi! :haha: :haha: :haha:
Eiköhän Elo varmaan tiedä minkä verran biiseissä voi soundia olla.
"yritetty liikaa" kommenttisi pisti kyl naurattaa...
Tuohon vois sanoa et eiköhän se yritys ole ihan hallussa jos Super8 & Aalto tuotantoo kuuntelee. |
|
|
| Airvision |
| quote: | Originally posted by Mr.Mystery
Jaa, enpä tiedä. Vertaa esim BT:n biiseihin niin huomaat, että Super8 on hyvinkin yksinkertaista...
Se on suurimmaksi osaksi miksauksesta kiinni, biisi pitäisi miksata niin, että jokainen ääni kuuluu kirkkaasti eikä puuroudu yhdeksi isoksi äänivalliksi. |
-Tähän vois heittää kommentiks et yksinkertainen on myös kaunista!
jokainenhan artisti/tuottaja tuottaa omalla tyylillään musaa.
Ja onhan Super8:sin tuotokset,remixit jne.olleet aika hypetyksessä ympäri mailmaa joten ei noissa Super8 mixauksissa kyllä ole varmasti mitään vikaa!Vai voitko sanoa että on huttua?
:rolleyes:
Joo,onhan nää kaikki biisit aina makuasioita mistä valitettavan usein paisuu iso pullataikina kun aletaan vääntää kättä makuasioista mut meitsi diggaa kybällä ja jos joku muu ei niin se on hänen mielipiteensä.
:crazy: peace! |
|
|
| Dueno |
| Pitäs kyseinen biisi kuulla eka jostai nii pääsis arvostelemaan :nervous: |
|
|
| BetaFactory |
Uskon että olet Airvision ymmärtänyt postaukseni vähän väärällä tavalla. Syy siihen oli varmasti se, että minä kirjoitin jonkun verran epämääräisesti (ei aina ole maailman helpoin asia kirjoittaa vieraalla kielellä).
Tottakai Aalto/Super8 tietävät, mitä tekevät. He ovat ammattimiehiä, ja heidän tietämys trancesta, sen perinnöstä, sen tuottamisesta jne. on varmasti tuhatkertainen jos verrataan minun omaan tietämykseeni.;)
Minä vain sanoin, että omasta mielestäni Super8 - Alba menee osittain puuroksi. En ole väittänyt, että näin menisi myös muiden osalta. Elo itse kuin varmasti tuhannet muut ovat toista mieltä.
Mr Mystery: onhan se totta että paljon on miksauksesta kiinni. Kuitenkin väittäisin, että BT hallitsee tilannetta paremmin (ainakin toistaiseksi) kuin Super8/Aalto.
Aalto - Rush (Super8 vs. Orkide Remix) toimii toisaalta aivan hienosti myös minun korvissani.
Toivottavasti sain kirjoitettua selvemmin tällä kertaa (Airvision? :)) |
|
|
| Airvision |
| quote: | Originally posted by BetaFactory
Uskon että olet Airvision ymmärtänyt postaukseni vähän väärällä tavalla. Syy siihen oli varmasti se, että minä kirjoitin jonkun verran epämääräisesti (ei aina ole maailman helpoin asia kirjoittaa vieraalla kielellä).
Tottakai Aalto/Super8 tietävät, mitä tekevät. He ovat ammattimiehiä, ja heidän tietämys trancesta, sen perinnöstä, sen tuottamisesta jne. on varmasti tuhatkertainen jos verrataan minun omaan tietämykseeni.;)
Minä vain sanoin, että omasta mielestäni Super8 - Alba menee osittain puuroksi. En ole väittänyt, että näin menisi myös muiden osalta. Elo itse kuin varmasti tuhannet muut ovat toista mieltä.
Mr Mystery: onhan se totta että paljon on miksauksesta kiinni. Kuitenkin väittäisin, että BT hallitsee tilannetta paremmin (ainakin toistaiseksi) kuin Super8/Aalto.
Aalto - Rush (Super8 vs. Orkide Remix) toimii toisaalta aivan hienosti myös minun korvissani.
Toivottavasti sain kirjoitettua selvemmin tällä kertaa (Airvision? :)) |
-Joo saattoi käydä niinkin et tulkitsin viestisi väärin :tongue3
Jäi vaan mietityttää toi Alban soundaus et miten se voi soundaa huonosti..hhmm..samoilla Mackie:llä noi tuotokset on mixattu et pitäis soundaa samalla tapaa järkevästi asiaa ajatellen.
Kun luulis et mixaus/masterointi tyyli on varmasti sama kaikissa biiseissä kun sen oikean tyylin löytää.
Itse en huomaa poikkeevuutta kyseisen biisin kohdalla.
No mut anyway ei tästä viitsi vääntää kättä tän enempää joten no hard feelings :happy2: :happy2:
Joten vknlpuja vaan!! :toocool: |
|
|
| Nuutti |
| quote: | Originally posted by Airvision
-Heh Heh,vuoden vitsi! :haha: :haha: :haha:
Eiköhän Elo varmaan tiedä minkä verran biiseissä voi soundia olla.
"yritetty liikaa" kommenttisi pisti kyl naurattaa...
Tuohon vois sanoa et eiköhän se yritys ole ihan hallussa jos Super8 & Aalto tuotantoo kuuntelee. |
Sanoisin että ollaan hakoteillä jos ajatellaan että biisissä ei voi olla mitään vikaa ja sellaisten mielipiteiden esittäminen on "vuoden vitsi" vain sen takia että biisin tekijänä on niinkin "tunnettu" nimi kuin Elo. Ei biisin hyvyys tai huonous katso sitä kuka sen on tehnyt. Huippu nimetkin erehtyvät toisinaan. En itse kaipaa konemusiikkiin minkäänlaista henkilönpalvontaa ja superstara ilmiöitä mitä on viimevuosina alkanut näkyä. En väitä että tuo viesti olisi vielä henkilönpalvontaa mutta kuitenkin. Itse biisiä en ole kuullut. |
|
|
| GrimReaper |
Juu eihän se pelkkä nimi tee hyvää musiikkia.
Super 8 ei vaan mielestäni erotu mitenkään kiksun suuresta massasta vaan on ehkä siellä vähän paremmalla puolella kuin enemmistö. Jotta siitä tulisi loistavaa, vaadittaisiin jotain muutakin kuin ne perussahat ja ok leadi.
Kyllähän nuo toimii ihan jees tanssilattialla mutta ei ne mitenkään mieleenpainuvan hyviä oo. Se jokin puuttuu. |
|
|
| BetaFactory |
| quote: | | Originally posted by Nuutti En itse kaipaa konemusiikkiin minkäänlaista henkilönpalvontaa ja superstara ilmiöitä mitä on viimevuosina alkanut näkyä. |
Tuosta puheen ollen. Kuka nyt taas oli se ensimmäinen jätkä, joka pisti oman valokuvansa levynsä kansiolle? Hitsi kun nimeä en muista, se oli kuitenkin muistaakseni joku ruotsalainen, undergroundtechnon nimejä. Muuten aivan taitava mies, ja tekee yhä laatubiisejä. Piru vie vain kun nimi ei tule mieleen. Ehkä joku voi auttaa, joku kello varmasti soi kun nimen saan kuulla.
EDIT: Hmm, ehkä tämä taas ei ollut niin älykäs kysymys. Esim. Kraftwerk teki sen varmasti 15 v. ennen kyseessä olevaa herrasmiestä. Kuitenkin TV-ohjelma joka kertoi Etelä-Ruotsin klassisista konemusavääntäjistä väittä että juuri "tuo mies" oli ensimmäinen.
No, unohtakaa koko juttu. |
|
|
| Airvision |
| quote: | Originally posted by Nuutti
Sanoisin että ollaan hakoteillä jos ajatellaan että biisissä ei voi olla mitään vikaa ja sellaisten mielipiteiden esittäminen on "vuoden vitsi" vain sen takia että biisin tekijänä on niinkin "tunnettu" nimi kuin Elo. Ei biisin hyvyys tai huonous katso sitä kuka sen on tehnyt. Huippu nimetkin erehtyvät toisinaan. En itse kaipaa konemusiikkiin minkäänlaista henkilönpalvontaa ja superstara ilmiöitä mitä on viimevuosina alkanut näkyä. En väitä että tuo viesti olisi vielä henkilönpalvontaa mutta kuitenkin. Itse biisiä en ole kuullut. |
-Niin tuollahan keskusteltiin et biisi soundaa puuroiselta josta itse en ollut samaa mieltä.
Joo huippunimetkin myös mokaavat,tiedän.
Henkipalvontaa tässä ei ole tarkoitus tuoda esiin viesteissäni vaan pidän henk.kohtaisesti kaverin tuotoksista mitä ole kuullut ja alba iskee minuun kun salama taivaalta.Ja kyllä mulla ainakin henk.kohtaisesti on "idoileita" & "superstaroja" trancetuottajissa.
Mut kuten aikasemmin sanoin nämä on makuasioita jossa ei puuta pidemälle päästä vaikka kuinka väännettäis aihetta :rolleyes:
peace |
|
|
|
|