|
jag försvinner! (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| SMC |
| Sådant har nog de flesta råkat ut för. :rolleyes: |
|
|
| JayBee |
tack för erat stöd i denna mörka tid :(
jag testade programmet som Swe_trance föreslog men dock utan resultat. den hittade bara slängda filer och inte sönder klippta.
men jag satt och rå tankade i 2 dagar nu och är uppe i vad jag estimerar är ungefär 70% av min forna mapp. jag har ju kvar alla klippta filer så jag vet exakt vilka jag ska tanka.
men tack vare lite tröst utav er och några snälla personer som erbjuder ftp så kommer jag snabbt upp på fötterna.
som sagt, thx a million på er alla :) ett par få utvalda ord värmde mer än vad man trodde. Nu ska jag ta hand om mina små barn som alldrig förr! :D
endre: hehe jo sant men hur vet du att jag inte har köpt dem då? hehe nä men seriöst så blir det att göra som dig när man får lite mer pengar bara. har inget job just nu och så :) |
|
|
| DJ_Laszlo |
Jag har ungefär 140 gigg MP3:or som jag fortfarande inte bränt ut. Och ungefär lika mycket som är bränt.
Givetvis har jag varenda låt på vinyl. :D
Men visst - jag blev också av med 700 megg mp3:or för några år sedan då jag fortfarande satt på modem. Det var efter jag hade bränt ut mappen - men kruxet var att jag brände inte ner ett skit, utan det var bara en simulering - och innan jag fattade något hade jag tagit bort mappen. Hade det varit "vanliga" låtar hade jag inte hängt läpp för det, men nu var det en massa ungersk och rumänsk cheese pop som jag förmodligen aldrig kommer hitta mer. Har fortfarande svårt att sova om nätterna pga av det. |
|
|
| reveal |
| JayBee, jag har inte märkt att du har försvunnit alls? :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
Tänkte bara berätta att idag har jag införskaffat en nu 120Gb Seagate hårddisk för att överföra all information från min 80Gb IBM disk som fått tjäna som FTP disk och förmodligen är rätt listen, den kommer jag enbart använda till videoredigering nu.
Detta gör att jag nu har ca.>400GB :tongue2
Har ju som sagt haft 2 hårddisk krasher tidigare, 2 IBM diskar, så nuförtiden så har jag en fläkt för 3 diskar... just nu då har jag 6 diskar och diskarna håller rumstemperatur och det har jag hört förlänger livet på IBM diskarna väsentligt |
|
|
| JayBee |
laszlo: haha smör pop.. coolt ju jag kan tänka mig att du dansar din national dans kring ett fika bord med tända ljus och vodka :) hela släkten är där typ osv :)
reveal: haha din ! :) jo jag var ju bara borta 1½ dag haha men det känns som typ en vecka för mig i alla fall..
ok jag erkänner jag underskattade krafterna utav TA. men det var länge för mig, jag loggar ju in typ 5-6 gånger om dan i vanliga fall och dessutom så var alla så bra på att dela med sig utav sina erfarenheter så det kändes inte som jordens undergång utan mer som en naturlig händelse i livet. jaa som sagt snart har jag fått tillbaka alla låtarna.. ge mig några dagar till så.
PS. du får en puss av mig reveal! |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Har ju som sagt haft 2 hårddisk krasher tidigare, 2 IBM diskar, så nuförtiden så har jag en fläkt för 3 diskar... just nu då har jag 6 diskar och diskarna håller rumstemperatur och det har jag hört förlänger livet på IBM diskarna väsentligt |
cool.. men vadå hur länge lever en hårddisk?
fan nu blir jag skrajsig utav mig. jag har haft 2 utav mina 3 hårddiskar i nästan 5 år nu. är det döds varning eller?
vad händer när de dör? förlorar man alla låta.. ehm jag menar alla filer eller? |
|
|
| DJ_Laszlo |
| quote: | Originally posted by JayBee
laszlo: haha smör pop.. coolt ju jag kan tänka mig att du dansar din national dans kring ett fika bord med tända ljus och vodka :) hela släkten är där typ osv :)
|
ROFL :haha: :haha: :haha: :haha: Riktigt så är det ju inte....jag lyssnade ju mycket på smör-pop för många år sedan...dj sammy liknande skit - ungrare också göra sån skit :) - och den musiken jag blev av med är för mig lika mycket värda som fotografier. Det finns ju inget som kan få en att minnas och reflektera över gamla goda tider så väl som musik, hur dålig den än må vara. Där kommer bilder och fotografier inte ens i närheten imo. |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
ROFL :haha: :haha: :haha: :haha: Riktigt så är det ju inte....jag lyssnade ju mycket på smör-pop för många år sedan...dj sammy liknande skit - ungrare också göra sån skit :) - och den musiken jag blev av med är för mig lika mycket värda som fotografier. Det finns ju inget som kan få en att minnas och reflektera över gamla goda tider så väl som musik, hur dålig den än må vara. Där kommer bilder och fotografier inte ens i närheten imo. | jo sant.. samma här altså typ om backstreet boys släppt sina låtar idag hadde jag alldrig lyssnar på dem men iomed att jag gjorde det förut så är de bra fortfarande bara för att jag tyckte det då typ :) (plzz don't kill me because I listened to BSB :) ) haha föresten skönt citat du har i din cigg, hör hemma i citattråden ju! |
|
|
| Powell |
| Den där quoten är inte från honom. Utan finns på en gammmal bild där en mongolid kommer först över en målinje, och så står det just den där quoten under då.. orginellt att skriva den när man chattar :rolleyes: |
|
|
| DJ_Laszlo |
| quote: | Originally posted by Powell
Den där quoten är inte från honom. Utan finns på en gammmal bild där en mongolid kommer först över en målinje, och så står det just den där quoten under då.. orginellt att skriva den när man chattar :rolleyes: |
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, det har du ju så jävla rätt i! :) Den bilden har jag ju sett...jag tyckte väl att jag kände igen det. :)[/QUOTE] |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by reveal
JayBee, jag har inte märkt att du har försvunnit alls? :p |
| quote: | Originally posted by JayBee
reveal: haha din ! jo jag var ju bara borta 1½ dag haha men det känns som typ en vecka för mig i alla fall..
[...]
PS. du får en puss av mig reveal! |
:stongue: :stongue: :stongue: helleguuuu va ja skratta åt det där.
AC, hehe.. ja blixten kan va elak den :p |
|
|
|
|