|
Utbildningar Ljudteknik. Tips?
|
View this Thread in Original format
| toka |
Tjena!
Funderar på att gå nån utbildning i Ljudteknik/Studioteknik. Känner till SAE skolan i Solna som har utbildningar inom ljudteknik / studioteknik och har hört mycket positivt om den skolan. Någon som har tips eller rekommendationer på bra skolor med utbildningar inom ljudteknik?
/toomas / toka |
|
|
| Glorie |
jag har hört mycket positivt om ngn skola i (håll i dig) Haparanda :)
fast jag vet inte vad utbildningen heter exakt.. bara att min kompis pratat om den. :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Glorie
jag har hört mycket positivt om ngn skola i (håll i dig) Haparanda :)
fast jag vet inte vad utbildningen heter exakt.. bara att min kompis pratat om den. :) |
lol. det e bara en liten bit norrut :D
ahja.. när utbildningen är bra så är det känske nödvändigt.
var det inte så att Rikard (Dioxys) pluggar nåt i Jönköping, också ljudsteknik.. |
|
|
| el_vez |
vet inte riktigt var du vill lägga ribban, men bra kurser finns annars på E-programmet på valfri teknisk högskola (varför inte LTH?)jag kan t.ex rekommendera några kurser i signalbehandling om du vill lära dig ljudteknik.
http://www.es.lth.se/sig/ |
|
|
| Dioxys |
nej nej scul :) måste gå ut gymnasiet först serru! men jag planerar att gå senare efter gymnasiet :)
har för mig det finns i hultsfred också om jag inte minns fel? |
|
|
| Treo |
| Jag letar som sagt efter samma sak och dom jag hittat hittils som verkar någorlunda ekonomiskt försvarbara (dvs ingen skyhög terminsavgift) är i växjö, norrköping och piteå. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Treo
Jag letar som sagt efter samma sak och dom jag hittat hittils som verkar någorlunda ekonomiskt försvarbara (dvs ingen skyhög terminsavgift) är i växjö, norrköping och piteå. |
Att läsa på högskolan i Sverige är väl alltid gratis? (Bortsett från terminsavgift på ca 300 kr.) |
|
|
| Virus |
| Om skolan har högskolestatus så är det gratis, men så är det ju inte alltid. T.ex. en så pass erkänd skola som Beckmans (reklam, mode, form) i Stockholm fick inte högskolestatus förän ett par år sen. |
|
|
| ScuL |
| universiteter är inte gratis eller? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by ScuL
universiteter är inte gratis eller? |
Jo, det är gratis att läsa på universitet och högskolor :) |
|
|
| Glorie |
| skolan ja svamla om heter svensk-finska högskolan och ligger i haparanda och ska ha en mkt bra utb inom ämnet. |
|
|
|
|