return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Utbildningar Ljudteknik. Tips?
View this Thread in Original format
toka
Tjena!

Funderar på att gå nån utbildning i Ljudteknik/Studioteknik. Känner till SAE skolan i Solna som har utbildningar inom ljudteknik / studioteknik och har hört mycket positivt om den skolan. Någon som har tips eller rekommendationer på bra skolor med utbildningar inom ljudteknik?

/toomas / toka
Glorie
jag har hört mycket positivt om ngn skola i (håll i dig) Haparanda :)
fast jag vet inte vad utbildningen heter exakt.. bara att min kompis pratat om den. :)
ScuL
quote:
Originally posted by Glorie
jag har hört mycket positivt om ngn skola i (håll i dig) Haparanda :)
fast jag vet inte vad utbildningen heter exakt.. bara att min kompis pratat om den. :)


lol. det e bara en liten bit norrut :D
ahja.. när utbildningen är bra så är det känske nödvändigt.
var det inte så att Rikard (Dioxys) pluggar nåt i Jönköping, också ljudsteknik..
el_vez
vet inte riktigt var du vill lägga ribban, men bra kurser finns annars på E-programmet på valfri teknisk högskola (varför inte LTH?)jag kan t.ex rekommendera några kurser i signalbehandling om du vill lära dig ljudteknik.

http://www.es.lth.se/sig/
Dioxys
nej nej scul :) måste gå ut gymnasiet först serru! men jag planerar att gå senare efter gymnasiet :)

har för mig det finns i hultsfred också om jag inte minns fel?
Treo
Jag letar som sagt efter samma sak och dom jag hittat hittils som verkar någorlunda ekonomiskt försvarbara (dvs ingen skyhög terminsavgift) är i växjö, norrköping och piteå.
reveal
quote:
Originally posted by Treo
Jag letar som sagt efter samma sak och dom jag hittat hittils som verkar någorlunda ekonomiskt försvarbara (dvs ingen skyhög terminsavgift) är i växjö, norrköping och piteå.


Att läsa på högskolan i Sverige är väl alltid gratis? (Bortsett från terminsavgift på ca 300 kr.)
Virus
Om skolan har högskolestatus så är det gratis, men så är det ju inte alltid. T.ex. en så pass erkänd skola som Beckmans (reklam, mode, form) i Stockholm fick inte högskolestatus förän ett par år sen.
ScuL
universiteter är inte gratis eller?
reveal
quote:
Originally posted by ScuL
universiteter är inte gratis eller?


Jo, det är gratis att läsa på universitet och högskolor :)

Glorie
skolan ja svamla om heter svensk-finska högskolan och ligger i haparanda och ska ha en mkt bra utb inom ämnet.
Smekbar
finns utbildningar till ljudingengör vid luleå tekniska universitet..

ljudingengörsutbildning
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement