return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Finland

vinyylit tai cd:t
View this Thread in Original format
Calon
niin, millä miksata ja miksi?

onko kenelläkään mitään ehdotuksia mitä laitteita ostaa, ei saisi olla niin hirveän kalliita.:p
GrimReaper
Miksattavan levyn formaatti riippuu itsestä ja mistä pitää/mihin on tottunut.. molemmissa on etunsa ja haittansa mutta jos haaveilee joskus soittavansa isommissa bileissä tai klubeilla, on vinyyli se "ainoa oikea" ja CD ikäänkuin taustatukena esim. CD-R:iä varten. Perusbaareissa ainakin täällä Suomessa pärjää kyllä cd:lläkin, koska yleensä DJ:n koppi on niin pieni ettei edes ole tilaa levysoittimille.

Kaikkein halvin vaihtoehto on kyllä sellainen all-in-one -paketti mutta itse en kyllä koskisi sellaiseen pitkällä tikullakaan.. niissä on yleensä 2 levysoitinta (sis. äänirasiat), mikseri ja kuulokkeet ja hinta pyörii siinä 500 euron molemmin puolin riippuen merkistä ja paketista. Ainakin Numarkilla ja Stantonilla muistaakseni on tälläiset aloittelevan DJ:n peruspaketit.
Calon
okei, olen kyllä vinyyliä ajatellu, mutta kun en osaa mitään miksauksesta :)

mitkä merkit on sit hyviä? luin että technics levyinsoittimet ja vestaxmixerit ovat hyviä, mutta ne olikin jo aika kalliita.
GrimReaper
Siis ei kukaan osaa miksata tai tajua siitä edes mitään jos ei opettele. Eihän miksaamaan synnytä, se opetellaan, vaikka olisi kuinka luonnonlahjakkuus.

Kyllähän ne Technicsin 1200/1210 levarit on parhaimmat ainakin toistaiseksi ja paras mikseri ainakin suosituimmuustasolla on Pioneerin DJM600. Näissä se hinta onkin sitten aivan toista luokkaa. Jos halu on kova tulla hyväksi DJ:ksi, suosittelisin säästämään vähän aikaa, ja ostamaan sitten Technicsit käytettynä jostain (selaile huuto.nettiä, eri suomalaisia musiikkifoorumeita esim. platinum) ja sitten vaikka Behringerin VMX-300 mikseri, se ei ole niin mielettömän kallis kuin esim. tuo Pioneer mutta ihan ok hintaan nähden. Ei se kaikkein halvimman kokoonpanon ostaminen kuitenkaan kannata vaan alkaa harmittamaan melko pian, usko pois. Mieluummin säästää vähän jotta voi ostaa kelpo setin.
Calon
totta kai :), en minä muutakaan odota.

yes, selailin jo pari sivua, toivottavasti jostain lyötyy, mutta ei minulla kiirettä ole :toocool:
luin netistä jo että ne halvimmat ei ole niin hyviä, parempi ostaa jotain laadukasta.
sick_boy_tommy
quote:
Originally posted by Calon ...luin netistä jo että ne halvimmat ei ole niin hyviä, parempi ostaa jotain laadukasta.

Äääh...Totta munassa Tekut on valovuoden halpiksia edellä...mutta itse ostin Geminin XL-500 II -levarit (jep, ne Recessin suosittelemat...) muutama vuosi takaperin, enkä ole kokenut tarvitsevani yhtään parempia soittimia oppiakseni miksaamaan.

Itseasiassa väitän oppineeni ns. "pitch riding" -tekniikan paljon paremmin näillä, sillä jouduin "alituiseen" räpläämään nopeutta saadakseni miksin pysymään ojennuksessa.

Neuvon siis ostamaan niin kalliit suoravetolevarit kuin mahdollista, mutta älä luule, että Technicsit tekevät miksimiehen...
Teknika
www.mr-dj.org
Suosittelen tuolta lukeen aloittelijan opasta...
Ja tosiaan, en itsekkään koe että teknarit olisivat mitenkään "pakolliset"
Itse soittelen reloopin rp-3000 soittimilla enkä koe että juurikaan parempia tarvitsisin...
Kunhan soittimista suoraveto löytyy, eikä merkkinä oo omnitronic nii hyvin alkaa jo pärjäämään :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement