|
[mix] Trance 2004 - The TE Edition
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
Jag har inte gjort trancemixar sen 2002 men ändå trodde jag att det var roligt att försöka lite igen ;)
Som vanligt innehåller mixen bara låtar som jag verkligen gillar, Det e inget skoj med att mixa låtar som man inte tycker om :)
Jag vet att ATRC är väldigt gråspelat nu men ändå har jag mixat in den för flera skäl:
1. det här är mer som en 'årmix'
2. den var lirat på TE
3. jag tycker fortfarande om den
4. den passade bra som intro
Så jag hoppas att ni känner det här som en virtuell efterfest på TE, så har jag menat det iaf :p
Här kommer tracklistan:
01. Motorcycle - As the rush comes (Armin van Buuren remix)
02. Electrique Boutique ft. Taz - Heal (Instrumental mix)
03. Super 8 - Alba
04. Delerium - After all (Svenson and Gielen remix)
05. Nu-Nrg - Connective
06. G&M Project - Sunday Afternoon (M.O.R.P.H. remix)
07. Signum - Push Through
08. Envio - Sunlight Theory (Svenson remix) :p
09. Dumonde - Human (DJ Spacecase and Observer remix)
10. Ron van den Beuken - Timeless (vocal club mix)
11. Kai Tracid - Conscious (Energy mix)
Och mixen finns att hämta HÄR |
|
|
| TrancE_GyLLe |
tracklisten ser bra ut!!!;)
återkommer med ris/ros:rolleyes: |
|
|
| Glorie |
I like it man! Hör som vanligt inge fel i nån mixning whatsoever :crazy: bra låtar!!! fast en aning gamla kanske ;)
2:an hade ja inte ens hört talats om, men den var bra! |
|
|
| Dioxys |
| mys :) schysst mix hurru! |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by ScuL
08. Envio - Sunlight Theory (Svenson remix) :p
|
e det bara jag, eller sänktes volymen en massa när den kom in???
och förresten så e det la änna originalet och inte svenson remixen ;)
:p |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by dbl
e det bara jag, eller sänktes volymen en massa när den kom in???
och förresten så e det la änna originalet och inte svenson remixen ;)
:p |
du har rätt .. jag upptäckte det senare. hade problem med den där låt för att min dB level meter flippade ur som fan medan refrängen men det var bara för att jag hade min mid-toneboost rejält högt. så blev volymen lite ed.... men ja.
det är Svenson - Sunlight Theory (original mix) ja.. men sen det är egentligen Envio som gjorde den.
Jag förändrade det så och gav Envio credit för det :p |
|
|
| JayBee |
| Scul: jag laddade just hem din "high Volume" as skön ju :) en fråga bara: vart fick du den där rösten ifrån? bad du någon person spela upp den i en studio eller tog du den från någon film eller något? |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by JayBee
Scul: jag laddade just hem din "high Volume" as skön ju :) en fråga bara: vart fick du den där rösten ifrån? bad du någon person spela upp den i en studio eller tog du den från någon film eller något? |
sampleskiva ;) |
|
|
| jeremy1984 |
| downloading...verkar najs det här :) |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by JayBee
Scul: jag laddade just hem din "high Volume" as skön ju :) en fråga bara: vart fick du den där rösten ifrån? bad du någon person spela upp den i en studio eller tog du den från någon film eller något? |
lyssna på Nu-nrg - high volume tror jag den heter så hör du samma sample :) |
|
|
| BrainmaN |
| SCUL : Jag tyckte den var riktigt bra skön rakt igenom ,min typ av låtar hela vägen ut |
|
|
| tobo99 |
ah. nice
då har man nått att lystna på på jobbet idag då |
|
|
|
|