return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

White Label
View this Thread in Original format
Kongo_kim
vad �r en White label egentligen??

Jag har sett tex

White label - White label
Marco V - Bells (White label)
SWE_TRANCE
Jag har f�tt f�r mig att det �r en skiva som INTE �r sl�ppt geonom n�t bolag. Men jag kanske har helt fel :)
ShyTrance
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Jag har f�tt f�r mig att det �r en skiva som INTE �r sl�ppt geonom n�t bolag. Men jag kanske har helt fel :)

jag tror det st�mmer ^^
dbl
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE

det ska la st�mma r�tt bra det
tobo99
men vem �r det d� som trycker upp dem? artisten sj�lv?
det m�ste ju kosta en del att g�ra en master och trycka en mindre upplaga.
Vizay
whitelabels �r precis som ni s�ger en l�t som sl�pps utan support fr�n n�tt skivbolag eller n�n distrubut�r

ibland kan �ven l�tar eller remixer som �r gjorda utan till�telse sl�ppas som whitelabels utan artistens namn eftersom odm �r olagliga :)

whitelabels trycks ofta i v�ldigt sm� upplagor om kanske 100 skivor bekostade av artisten...

r�tta mig g�rna om jag har fel p� n�gon punkt men jag �rr �tt s�ker p� att alla dom h�r sakerna st�mmer :)
Kongo_kim
tack d� har jag f�tt en klarare bild om saken
Proximus
lite fel har du vizay..

det �r s� att det finns skivbolag och distribut�rer som trycker upp white-labels faktiskt... har sj�lv f�tt erbjudande av n�gra att trycka upp lite whitelabels p� grund av att n�gra l�tar jag och rouzbeh gjorde hade samplingar som man inte orkar cleara i en full release s� man kunde sl�ppa som white-lable..
CJ InterCity
quote:
Originally posted by Proximus
har sj�lv f�tt erbjudande av n�gra att trycka upp lite whitelabels p� grund av att n�gra l�tar jag och rouzbeh gjorde hade samplingar som man inte orkar cleara i en full release s� man kunde sl�ppa som white-lable..

kan man tigga ett ex? :toothless
Vizay
quote:
Originally posted by Proximus
lite fel har du vizay..

det �r s� att det finns skivbolag och distribut�rer som trycker upp white-labels faktiskt... har sj�lv f�tt erbjudande av n�gra att trycka upp lite whitelabels p� grund av att n�gra l�tar jag och rouzbeh gjorde hade samplingar som man inte orkar cleara i en full release s� man kunde sl�ppa som white-lable..

de d�r borde jag ju ha t�nkt p� eftersom jag har en whitelabelversion av solid globe - northpole h�r hemma i skivbacken som e sl�ppt av fundamental

tror att whitelabels anv�nds som testskivor ocks� f�r � se om det s�ljer...man vill ju inte l�gga ut massa pengar p� omslag � grejer om man inte �r s�ker p� att det kommer s�lja :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement