return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
White Label
View this Thread in Original format
Kongo_kim
vad är en White label egentligen??

Jag har sett tex

White label - White label
Marco V - Bells (White label)
SWE_TRANCE
Jag har fått för mig att det är en skiva som INTE är släppt geonom nåt bolag. Men jag kanske har helt fel :)
ShyTrance
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Jag har fått för mig att det är en skiva som INTE är släppt geonom nåt bolag. Men jag kanske har helt fel :)


jag tror det stämmer ^^
dbl
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Jag har fått för mig att det är en skiva som INTE är släppt geonom nåt bolag. Men jag kanske har helt fel :)


det ska la stämma rätt bra det
tobo99
men vem är det då som trycker upp dem? artisten själv?
det måste ju kosta en del att göra en master och trycka en mindre upplaga.
Vizay
whitelabels är precis som ni säger en låt som släpps utan support från nått skivbolag eller nån distrubutör

ibland kan även låtar eller remixer som är gjorda utan tillåtelse släppas som whitelabels utan artistens namn eftersom odm är olagliga :)

whitelabels trycks ofta i väldigt små upplagor om kanske 100 skivor bekostade av artisten...

rätta mig gärna om jag har fel på någon punkt men jag ärr ätt säker på att alla dom här sakerna stämmer :)
Kongo_kim
tack då har jag fått en klarare bild om saken
Proximus
lite fel har du vizay..

det är så att det finns skivbolag och distributörer som trycker upp white-labels faktiskt... har själv fått erbjudande av några att trycka upp lite whitelabels på grund av att några låtar jag och rouzbeh gjorde hade samplingar som man inte orkar cleara i en full release så man kunde släppa som white-lable..
CJ InterCity
quote:
Originally posted by Proximus
har själv fått erbjudande av några att trycka upp lite whitelabels på grund av att några låtar jag och rouzbeh gjorde hade samplingar som man inte orkar cleara i en full release så man kunde släppa som white-lable..

kan man tigga ett ex? :toothless
Vizay
quote:
Originally posted by Proximus
lite fel har du vizay..

det är så att det finns skivbolag och distributörer som trycker upp white-labels faktiskt... har själv fått erbjudande av några att trycka upp lite whitelabels på grund av att några låtar jag och rouzbeh gjorde hade samplingar som man inte orkar cleara i en full release så man kunde släppa som white-lable..


de där borde jag ju ha tänkt på eftersom jag har en whitelabelversion av solid globe - northpole här hemma i skivbacken som e släppt av fundamental

tror att whitelabels används som testskivor också för å se om det säljer...man vill ju inte lägga ut massa pengar på omslag å grejer om man inte är säker på att det kommer sälja :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement