return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Donor of niet ??
View this Thread in Original format
MaGiK54
Het wordt weer eens tijd voor een serieus onderwerp. Gisteren zag ik op NOVA dat het in Nederland tov andere Europese landen er dramatisch voor stondt met donoren van organen.

In 1998 heeft de overheid iedereen aangeschreven met het verzoek om een donoraanmeldingsformulier in te vullen. Alle 18-jarigen krijgen ook zo'n formulier. Ondanks een felle campagne in het verleden, heeft dit niet het gewenste aantal orgaandonoren opgeleverd.

Ik zelf ben al vanaf mijn vijftiende orgaandonor. Dit is een bewuste keuze van mij, want als ik na mijn dood een andermans leven kan redden dan zal dat erg mooi zijn. En tevens als ik zelf een orgaan nodig heb, dan zal ik erg blij zijn als ik niet eerst 4 a 5 jaar op een wachtlijst moet staan. Tevens gaan er jaarlijks 200 mensen dood doordat er geen donoren beschikbaar zijn.

Uit onderzoek kwam volgens NOVA naar voren dat ruim 80% van de Nederlanders voorstander is van orgaandonatie, maar helaas is een relatief klein deel van deze 80% zelf donor. Mijn vraag is hoe kan dit ?

Hoe staan jullie tegenover orgaandonatie, ben jezelf een donor en als je geen donor bent, waarom niet ??
Chicane
Ze hebben van me lichaam af te blijven of ik nou dood of levend bent. Als ik het leven van een heel close familielid kan redden dan wil ik dat overwegen, maar verder geen donor voor mij.

Ik wil niet dat ze in me lichaam lopen te roeren terwijl mn vriendin/vrouw nog aan het rouwen is.. mooi niet dus!
dj_spare
hier hetzelfde... blijf-van-mijn-lijf!
ryo
Ik ben donor, ik heb zoiets van als ik toch dood ben merk ik er toch niks meer van als ze in me gaan snijden. Misschien zoals Chicane zegt dat anderen dat niet prettig vinden in een rouwproces ofzo maar dat vind ik toch niet opwegen tegen het feit dat je er iemands leven mee kan redden.
jp
Heb zo'n ding in mijn portomonnaie. Ze mogen alles hebben als het nog enigszins te gebruiken blijkt. Goedmakertje voor alle ellende die ik op deze aarde veroorzaakt heb... ;)
Raymond
Donor, als ze nog iets van me kunnen gebruiken is dat mooi mee genomen. Ik heb het toch niet meer nodig. Beter dan weg moeten rotten in je graf!
ROFL
Ik sta alles behalve mijn huid af. Ik vind gewoon dat je in zo'n situatie anderen moet helpen. Als je naasten rouwen om je, vinden ze het vast niet erg dat jij iemand anders helpt zodat niet nog meer mensen hoeven te rouwen. Of je lichaam vergaat, of je helpt anderen met een (beter) leven. De keuze voor mij is gemakkelijk.
Fkwebeman
Het onderwerp kom bij mij vaak ter sprake..
Ik wilde altijd wel donor worden, totdat ik de papieren thuis kreeg. lang over nagedacht.
En uiteindelijk doe ik het toch niet. Ik wil niet dat ik 'incompleet' begraven word. Ik ben niet gelovig, maar denk wel dat er iets is na de dood.. daar wil ik graag compleet heen. (en daarom wil ik begraven worden en niet gecremeerd)
basvh
jah ik ben ook donor. Van mij mogen ze ook alles hebben. Toen ik 18 werd en dat ding in de bus kreeg heb ik meteen alles ingevuld. ALs ik dood ben heb ik die organen toch niet meer nodig, dus jah als ik er dan iemand mee kan helpen!
Chicane
mwhehehehe, we spreken elkaar weer in het hiernamaals en dan lach ik jullie allemaal vierkant uit omdat jullie geen milt, lever, hart, long, penis, weet ik veel wat hebben ... MWOEHAHAHAHAHAHAHA :stongue: :happy2: :tongue3 :disbelief :toothless

basvh
quote:
Originally posted by Chicane
mwhehehehe, we spreken elkaar weer in het hiernamaals en dan lach ik jullie allemaal vierkant uit omdat jullie geen milt, lever, hart, long, penis, weet ik veel wat hebben ... MWOEHAHAHAHAHAHAHA :stongue: :happy2: :tongue3 :disbelief :toothless

jah dan staan we daar boven en dat zegt de chef daaro: jah bas jij hebt mensen weer leven gegeven. Je mag nu 7 maagden uitzoeken en je krijgt een eigen plekje in de hemel.

en dan zeggen ze tegen jouw: bij je dood ben je zelfs egoistisch brand jij maar 2000 jaar in de hel mannetje
magrec
Ja ik ben ook donor.

Mocht ik ook maar iemand kunnen helpen ermee dan doe ik dat wat heb ik eraan als ik dood ben :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement