|
nya hardstyle mixes
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
Okej äntligen har jag hinnat att göra färdig min senaste mix, nummer 23. Sen det tog mig så långt är många låtar redan lite gammla dock är de fortfarande bra.
Här är tracklistan:
01 H.A.Z.A.R.D. - How low can u go (hardstyle mix)
02 Haze and Abyss ft The Prospektor - 2 days off
03 Vector Two - Party People (original mix)
04 Deepack - Down Low
05 Hardheadz - Wreck The Remix (The Beholder & Max Enforcer remix)
06 Tweetwoof - Kernkraft 400 (Schwarzende remix)
07 Ultra Tech - Bel-E-Ve
08 Ruff - Furious Angel (track two)
09 DJ's - 3 Seconds
10 DHHD - 30 Minutes
11 Tatanka - Come On (DJ Luna meets Trilok & Chiren remix)
12 DHHD - Indication
Nedladning här
På tisdag den 10:e lirade jag på Ferren's show, Hard Alliance V2 editionen. Här är min set för de som missade den.
Tracklistan:
01. Y.A.G.O. - Mother-F (M & F)
02. E-Static - Beat on a Drum (Gladheadz remix)
03. Chiren - Equalize
04. Space Invaders - Anything Else (Dope mix)
05. DJ Vortex & Arpas Dream - Crazy (4 Navigators remix)
06. The Hose - My Little Stalker (Technoboy rude mix)
07. DJ Activator vs. Overdrive - The Noise of Act
08. Ultrasonic - Ultrabass
09. Zatox - Piper Cut
10. Tommyknocker - The Aftermath
11. Catscan - The World is Mine
klick |
|
|
| NooN |
:D :D :D
Tack ScuL, missade precis ditt set i tisdags! |
|
|
| ShyTrance |
riktigt fet :D
har du cue ? |
|
|
| ScuL |
nej.
finns det nån bra program att göra de automatiskt?
jag har gjort en .cue file en gång tidigare men då måste jag införa allt själv :(
alltså jag måste räkna med tid (3m.53s+4m.35s = .. ) etc. jobbigt som fan. |
|
|
| quilly |
| Sjysst mix, men jag är bara semi-addict när det gäller hardtrance, vill helst höra hard live.. då är det fantastiskt!!! |
|
|
| DJmoXX |
shyssta mixar Scul: en fråga när ja försöker gå till hemsidan låtarna finns på säger den domänen ej går att hitta men låtarna går att ladda ner, varför är det så? de var snabb sida iaf... 900 kb/s :P
du kan inte avvara lite space för min senaste mix.. vill få respons..
men fan va ja suger på vinyl endel som lyssnar på dom sägerja e duktig men tycker inte de själv oifs har ja endast lirat Vinyl nån månad.. innan var det köpa Vinyl och bränna till cd-r. så på en klubb spelar ja helst cd-r tills ja kan vinyl bra.. vill fan inte skämma ut mig heller =)
OFFtopic: nä men Tjena SHyTrance dej känner ja allt igen... vi har Trance-Energy tillsammans jue =)
Scul: lirar du endast vinyl eller cd med? i vilket fall som helst är du riktig duktig.. Qlimax nästa då? :D
vad har du för utrustning? |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by DJmoXX
shyssta mixar Scul: en fråga när ja försöker gå till hemsidan låtarna finns på säger den domänen ej går att hitta men låtarna går att ladda ner, varför är det så? de var snabb sida iaf... 900 kb/s :P
du kan inte avvara lite space för min senaste mix.. vill få respons..
|
det är för att domänen jag sparade mixerna på är inte min men min farsans, ska bygga en ny sajt för han så domänen funkar inte än.
tills sidan är uppe använder jag den för att sprida mina mixer :p
vi betalar alltså för datatraffiken så tyvärr kan jag inte låna ut nåt till nån :(
min sida är förresten http://www.scul.net - det finns en gammal mix kvar där (22) och en mix med mina produktioner.
| quote: |
men fan va ja suger på vinyl endel som lyssnar på dom sägerja e duktig men tycker inte de själv oifs har ja endast lirat Vinyl nån månad.. innan var det köpa Vinyl och bränna till cd-r. så på en klubb spelar ja helst cd-r tills ja kan vinyl bra.. vill fan inte skämma ut mig heller =)
OFFtopic: nä men Tjena SHyTrance dej känner ja allt igen... vi har Trance-Energy tillsammans jue =)
Scul: lirar du endast vinyl eller cd med? i vilket fall som helst är du riktig duktig.. Qlimax nästa då? :D
vad har du för utrustning? |
jag vill skaffa vinylspelare men det har inte lyckats än pga pengar :p jag tycker vinyl är lite dyrt men det löser sig senare när man tjänar lite. sen tycker jag också det är synd av pengarna för att det finns rätt många hardstyle djs här i Holland och det är nästan omöjligt att vara konkurrerande. så jag kan glömma att tjäna något tillbaka om jag började med det här. :(
hittils lirar jag alltså på datoren med två ljudskort och det går helt bra. min syfte är att skapa mixar som funkar bäst i bilen eller undervägs som en mix-cd eller album. inte som liveset alltså. hittils har jag bara fått bra kommentar så jag tror att det funkar som jag vill :p
sen blir jag kanske 'tvungen' i framtiden att lira vinyl för att min label chef (Sam Punk) vill ha att jag ska göra liveacts med mina egna låtar. det e lite svårt när har aldrig lirat på riktigt :D
som sagt är jag mer koncentrerade på mina produktioner nu än på mina mixer dock kommer jag säkert att fortsätta med de här. |
|
|
| DJmoXX |
vad för software använder du när du mixar med datorn? jag kör med deejaysystem... påminner mycket om pioneer.
www.deejaysystem.com - kostar 59€ full version.. finns en tidsbegränsat till 30 min som fungerar bra. men eftersom jag är beta testare har ja full version utan kostnad =D
mycket startsnabb och cue snabbaste på marknaden.
har du msn? |
|
|
| ScuL |
aha ska pröva den. svaret på dina frågor fick du redan på icq :)
jag var på Hardbass i helgen, bra fest var det, inte super grymmt men det var kul.
här är en bild med Max B. Grant

jag till höger, kompis (wouter) till vänster :D |
|
|
| DJmoXX |
lol fyfan va atommix var krångligt och pitcha cuea etc och auto bpm räknaren sög hästb.....
det positiva var effekterna samt eq + gain resten var super krångligt... pitch benden söög.. antingen för lite eller så för mycket men du e van så antar de är en vanesak.
lyssna till min Mix du fick och säg vad tycks en av min förste hardstyle mix..
För er som är nyfiken på playlisten så här är den.
01 - analogic disturbance - wait a second (rave mix)
02 - dark oscillators - nasty jungle (hardstyle masterz remix)
03 - dj jaxx - hardbass mother******
04 - hardheadz - hardhouz generation (dj dean remix)
05 - asylum - warm up (original mix)
06 - hard z bass - 123 hardstyle (extended mix)
07 - phuture punkz - fiction (sam punk ****ing h-style club mix)
08 - hose - call it hardstyle (technoboy mix)
09 - asys - from past to phuture (b1 mix)
10 - dj isaac - go insane (promo)
11 - mindcontroller - mindcontroller 2003 (controller mix)
12 - max b grant - tekknopumpin (original mix)
13 - walt - wanna (confused mix)
14 - hose - my little stalker (technoboy rude mix) |
|
|
|
|