Fbi
|
View this Thread in Original format
sndh |
ik kreeg net wat in mijn email waar ik niet bepaald vrolijk van wordt:
quote: |
Ladies and Gentlemen,
Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.
We hereby inform you that your computer was scanned under the IP xxxxxxxxxxxxx. The
contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be indicated.
In the next days, you'll get the charge in writing.
In the Reference code: #14417, are all files, that we found on your computer.
The sender address of this mail was masked, to protect us against mail bombs.
- You get more detailed information by the Federal Bureau of Investigation -FBI-
- Department for "Illegal Internet Downloads", Room 7350
- 935 Pennsylvania Avenue
- Washington, DC 20535, USA
- (202) 324-3000
|
Ik studeer rechten, en weet dat mp3 downloaden in nederland niet illegaal is. Verder ben ik natuurlijk nederlands staatsburger en daarom val ik onder de nederlandse wetgeving. Verder, mijn provider chello is het verboden mijn ISP te koppelen aan een huisadres en of email. Toch is mijn email ergens opgedoken, ondanks dat ik voorzichtig ben in het plaatsen van mijn email ergens.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt, dit moet een grap zijn...er zitten zelfs spelfouten in. Zeker omdat er een bijlage zit, met de naam refcode14417.com , en die als virus wordt aangemeld.
Op internet heb ik al gezien inmiddels dat het een hoax is:
http://www.edifyingspectacle.org/pc..._illegal_in.php
iemand anders ook deze mail eens gehad? Je schrikt toch ff. |
|
|
MennoB |
Zal wel een grap zijn....
En neej ik heb zo'n mail niet gehad. Is wel klote als het geen grap zou zijn... |
|
|
DJ D-Man |
Ja! Ik kreeg precies datzelfde mailtje een paar weken geleden via het mailadres van mijn provider binnen, inclusief mijn IP.
Ik schrok inderdaad in eerste instantie ook wel:nervous: .
Ik heb toen een paar dagen afgewcht, maar niks gehoord verder, en gewoon verder gedownload :p .
Kon me toch al niet voorstellen dat mijn provider mijn mailadres zou doorgeven. Zoiets is in Nederland strafbaarder dan mp3 downloaden :stongue: . Het zal wel een grap zijn, of gewoon een hopeloze actie, want er zullen vast mensen zijn die er in trappen... |
|
|
sndh |
het is dus inderdaad een hoax, maar toch, hoe komt men dan aan mijn email. Dit is zeg maar toch mijn email die alleen mensen krijgen die ik ken. ik zet hem nergens neer, en ben altijd voorzichtig. Daarbij, een IP in een mail zetten, dan moet je toch aardig wat kunnen, iig heb je dan wat voorbereid.
Zoals ik al aangaf kun je in nederland hiervoor niet gepakt worden. Toch best een kutstreek, om je ip vervolgens ook in die mail te zetten. |
|
|
Switch |
downloaden is niet illegaal, en het houden van een kopie zonder het origineel te hebben ook niet. alleen delen met anderen is illegaal in nederland. dus dat is al onzin. ten tweede heeft de FBI geen bevoegdheid om zomaar je ip te scannen, en ten tweede kunnen zij ook niet zomaar alles op je pc zien.
en hoe voorzichtig je ook bent, je laat altijd sporen achter. als je bent ingeschreven bij 1 of andere forum, dan staat je email daar ook. en het is niet moeilijk om zo'n forum te hacken en om de ip adressen te vinden van alle gebruikers.
en dat gedoe van "ladies and gentlemen" zegt ook al genoeg. als de FBI je echt scant, dan weten ze ook je adres wel, dus dan krijg je een aangetekende brief, en geen lamme email |
|
|
sndh |
ik wist al vanaf het begin van het starten van dit topic dat het nep was, en had ook al aangegeven dat het zowiezo niet kan... :rolleyes: |
|
|
raoel |
Dat emailtje heb ik een 2 jaar geleden voor het eerst ontvangen en sinsdien nog wel een keer of 3.
Wel alleen op mijn hotmail, maar dat staat ook overal en nergens.
Daar krijg ik ook heel wat spam en junk op. E�n of andere grapjas krijgt op de ��n of andere manier je mail te pakken en stuurt zoiets vanaf een server.
IP kun je heel makkelijk achterhalen. chicane had een tijdje geleden zo'n plaatje in zijn sig staan dat ook liet zien welke ISP je had, welk IP je had en welke browser dat je gebruikte.
Weet zo ff niet van welke site dat dat afkomt.
Misschien zit er wel een code in de mail die je IP laat zien, maar dat lijkt me niet.
Is het geen plaatje wat tussen de tekst staat?
Of, zoals eerder werd gezegd, ze hacken de DB van een forum, bijvoorbeeld hier van TA en ze hebben je IP en mail adres. |
|
|
Chicane |
quote: | Originally posted by raoel
IP kun je heel makkelijk achterhalen. chicane had een tijdje geleden zo'n plaatje in zijn sig staan dat ook liet zien welke ISP je had, welk IP je had en welke browser dat je gebruikte.
Weet zo ff niet van welke site dat dat afkomt. |
www.danasoft.com :D
En sndh no worries, is dikke spam. Heb dat mailtje recentelijk ook gehad, en effe bekeken, maar is spam+virus. |
|
|
sndh |
ja ik weet zelf ook wel hoe je een ip achterhaalt, maar het gaat mij er meer om hoe ze een email en ip aan mekaar kunnen koppelen, dat moet in mijn geval iemand zijn die ik ken, of een forum dat niet zo netjes handelt, maar daar zet ik altijd mijn email voor spam op, niet dit emailadres.... |
|
|
DJ-Lemon2Lime |
Even terug over het virus waarom hij een mailadres pakt die nergens is gepubliceerd op het internet. Een van je vrienden zal het virus hebben gekregen. Als je zo'n mailtje zonder virusscanner alleen al leest (via outlook) gaat hij zich gelijk verspreiden. Hij zoekt dan de hele pc af naar emailadressen.. Naar die gaat hij het dan als anonieme gebruiker doorsturen, wel via zijn smtp adres dus als je virusscanner hem wel tegenhoudt kan je zien waar het vandaan kwam. |
|
|
Teknikol |
heppum ook gehad. schrok ook wel in 1ste instantie, maar dan ga je lezen en zie je dat er een virus aan gekoppeld zit en dan ga je al achter je oren krabben. Nix meer van gehoord dus:) |
|
|
|
|