Fbi
|
View this Thread in Original format
sndh |
ik kreeg net wat in mijn email waar ik niet bepaald vrolijk van wordt:
quote: |
Ladies and Gentlemen,
Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.
We hereby inform you that your computer was scanned under the IP xxxxxxxxxxxxx. The
contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be indicated.
In the next days, you'll get the charge in writing.
In the Reference code: #14417, are all files, that we found on your computer.
The sender address of this mail was masked, to protect us against mail bombs.
- You get more detailed information by the Federal Bureau of Investigation -FBI-
- Department for "Illegal Internet Downloads", Room 7350
- 935 Pennsylvania Avenue
- Washington, DC 20535, USA
- (202) 324-3000
|
Ik studeer rechten, en weet dat mp3 downloaden in nederland niet illegaal is. Verder ben ik natuurlijk nederlands staatsburger en daarom val ik onder de nederlandse wetgeving. Verder, mijn provider chello is het verboden mijn ISP te koppelen aan een huisadres en of email. Toch is mijn email ergens opgedoken, ondanks dat ik voorzichtig ben in het plaatsen van mijn email ergens.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt, dit moet een grap zijn...er zitten zelfs spelfouten in. Zeker omdat er een bijlage zit, met de naam refcode14417.com , en die als virus wordt aangemeld.
Op internet heb ik al gezien inmiddels dat het een hoax is:
http://www.edifyingspectacle.org/pc..._illegal_in.php
iemand anders ook deze mail eens gehad? Je schrikt toch ff. |
|
|
MennoB |
Zal wel een grap zijn....
En neej ik heb zo'n mail niet gehad. Is wel klote als het geen grap zou zijn... |
|
|
DJ D-Man |
Ja! Ik kreeg precies datzelfde mailtje een paar weken geleden via het mailadres van mijn provider binnen, inclusief mijn IP.
Ik schrok inderdaad in eerste instantie ook wel:nervous: .
Ik heb toen een paar dagen afgewcht, maar niks gehoord verder, en gewoon verder gedownload :p .