|
En låt jag pillade ihop
|
View this Thread in Original format
| Connector |
Tog och skaffade en midisynth för några dagar sedan och nu har jag pillat ihop en låt. Någon kanske gillar den :)
http://www.t3lia.com/mrlehto.mp3
ja, den ska sluta vid 3:02... har inte kommit på mer :)
Jag är rookie deluxe på producera så var snälla ;) |
|
|
| DJ_Laszlo |
Jag ska inte säga att du suger på detta för den enda anledningen till att jag inte ens testar på att prodda eget är att jag kännar att jag skulle suga ännu mer elefantballe :) (Nu menar jag förstås inte att du suger - finns idioter som gjort värre saker som de fått kontrakt för).
Det där soundet som låten börjar med gillar jag. Det finns i i en annan låt som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Resten är väl inte något som faller mig i smaken, men skulle du jobba på det som är inledningen av låten skulle det kunna utvecklas till en härlig techtrancedänga...om så blir fallet hoppas jag att du förser mig med en CDR-promo :D |
|
|
| Connector |
Laszlo:::
menar du dirt devils - music is life? de kopierade mig! :)
få se hur den här låten utvecklas... har inte så mycket samples, men det kommer med tiden :)
och yes, blir det någon tech av det här så är du den första som får en promo-cd :rolleyes: :toothless |
|
|
| DJ_Laszlo |
| quote: | Originally posted by Connector
Laszlo:::
menar du dirt devils - music is life? de kopierade mig! :)
|
Ja, den är det! :) Vad har du för synth? |
|
|
| Connector |
har en TAHORNG MK-61
 |
|
|
| ScuL |
det låter bra nog för det första försök :D
jag har lyssnat på min laptop -> alltså skitljud.. dock synths osv låtade helt skärpt. bara lite mer variation, melodier och samples till :) |
|
|
| U121 |
hmm, ja diggar soundet :)
fundrar lite på hur det skulle låta om basljudet skulle ligga på ngt ljud i fyrkantsvåg istället för sawtooth, tror att det skulle kunna passa bra med "feelingen" =) |
|
|
| dbl |
låter bra för att vara en första låt.
trummorna behöver mer variation dock..
och en någorlunda stark kick.. finns det ens nån där ;)
lite variation i syntharna också kanske..
och så kan du gott ta o slänga på massa effekter över det hela tycker jag :) |
|
|
|
|