|
DJ Orkidean setti 17.02 (pari päivää sitten)
|
View this Thread in Original format
| BetaFactory |
Moi,
Orkidean perinteinen kk-miksaus pari päivää sitten, tiistaina 17.2, sisälsi minusta kaksi todella hienoa biisiä. Beatles - When I'm 64 (Bootleg) ja Steve Agnello - Voices (Erik Prydz Remix). Aivan sairaan hienoja prog house (?!) biisejä, myös epic/melodic trance-fanin korvat tykkäsivät. :)
Ehtikö joku muu kuunnella sitä ohjelmaa? Tietääkö joku, jos Erik Prydz on tätä ennen ehtinyt tuottaa muita kuuntelemisen arvoisia biisejä vähän samaan tyyliin? |
|
|
| MekkaFIN |
Mä kuuntelin, mutta olin nukuksissa koko ajan, joten ei tullu oikeen seurattua, mikä oli mikäkin biisi. :D
Erik Prydz - Slammin' (jos oikein muistan) on kova biisi! |
|
|
| GrimReaper |
Voices on aivan loistava biisi jo originaalinakin mutta Prydzin remiksi parantaa sitä entisestään ja myös hyvin toimiva Laidback Luken remiksi filtteröi vokaalia reilusti. Löytyy vinyylinä hyllystä ja on ehdottomasti loistohankinta.
Myös Prydzin omat EP:t 1-3 ovat loistavia vinyylihankintoja jotka ovat samalla linjalla, ehkä osin progemmallakin, Voices remixin kanssa. Tässä vielä muutama loistokas Prydz remiksi joukon jatkoksi:
Oliver Lieb pres. Smoked - Metropolis (Eric Prydz Munich NRG Remix)
Par-T-One vs. INXS - I'm So Crazy (Eric Prydz Remix)
TÄÄLTÄ löytyy niitä Prydz-julkasuja ja remiksejä. |
|
|
| BetaFactory |
| Eräässä kohdassa, missä on melkein pelkästään ne samplatut vokaalit, kuuluu hyvin että on just samplatusta materiaalista kyse. Vähän pätkii kerran, ja sitten kuulostaa enemmän kuin olisi "oices" eikä "voices". Amatöörituottajana tiedän itse, että samplaaminen ei ole maailman helpoin juttu, joten tuon voin ymmärtää ihan hyvin. Voiko myös olla niin, että tuo pätkiminen on tehty ihan tahallaan? |
|
|
| GrimReaper |
Kyllä se pätkiminen on tehty luultavasti tahallaan koska originaaliversiossa ne vokaalit kuuluvat selvemmin eivätkä pätki ainakaan samalla tavalla kuin Prydzin miksissä.
Esim. BT taitaa tuollaiset pätkityt soundit ja samplet hyvin. Ja Loistoesimerkki vastaavasta on vaikka Holden & Thompson - Nothing (93 Returning Mix). Siinä alkuperäisen vokaaleista ei saa juuri tmiään selvää kun ne on pätkitty niin silpuksi. |
|
|
| BetaFactory |
| Onko myös niin että originaaliversiossa vokaalit ovat toisenlaisessa järjestyksessä? |
|
|
| afastest |
| miellyttävää kuunteltavaa tällä kertaa, orkidealta ei yleensä tule huonoja settejä, mutta tää oli ehdottomasti parempi kuin keskimäärin imho :) |
|
|
| thomas |
mä voisin olla tosta erimieltä.. suosittelisin
kuuntelemaan noita vanhempia trancepläjäyksiä
mitä äijä on soitellut 1998-2000 välillä.
toisaalta olihan tuossakin setissä taas
omat helmensä, kuten tuo ensimmäinen biisi
ja sitten tietty se prydz mikä on myös
herättänyt keskustelua täälläkin. |
|
|
| QPS |
| Juu, Wild Cherie - When I¹m 64 oli kyl aikas hyvä :D !!! Mikä remiksi muuten tuli tosta "Tarantella & Saffron - Colombia" biisistä? |
|
|
| BetaFactory |
Minä en myöskään tiedä remiksaajaa, virallinen biisilista ei ole ilmestynyt vielä noihin YleX-sivuihin. Omassa biisilistassa on vain tämmönen kohta:
2. Tarantella & Saffron : Colombia [remix] (Whoop!)
Ehkä tuosta labelista (Whoop!) saa jotain selvää?
Vielä jos korjaisin edelliset kirjoitusvirheeni. Pitää siis olla Angello, eikä Agnello. ;) |
|
|
| BetaFactory |
| quote: | Originally posted by thomas
mä voisin olla tosta erimieltä.. suosittelisin
kuuntelemaan noita vanhempia trancepläjäyksiä
mitä äijä on soitellut 1998-2000 välillä.
toisaalta olihan tuossakin setissä taas
omat helmensä, kuten tuo ensimmäinen biisi
ja sitten tietty se prydz mikä on myös
herättänyt keskustelua täälläkin. |
Kun verrataan Orkidean nykypäivän trancesetteihin, niin minäkin olen sitä mieltä että vanhat Orkideamiksit ovat kertakaikkiaan parempia. Minusta oli vain hauskaa kun kerran tuli tällainen housevetoinen setti. |
|
|
|
|