return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Finland

Pages: [1] 2 
Transa update?
View this Thread in Original format
BetaFactory
Pari kolme vuotta sitten Transa (Websterin veljet) kuului oman suosikkilistan huippuun. Transa ei ole ikinä lyönyt yli, biisit ovat aina olleet "puhtaita", mutta kuitenkin kuuluu että on taitoa mukana soundissa. Sitten alkoi tapahtua, ja Transa vaihtui proge-tyyliin. En ole pystynyt pitämään itseäni ajan tasalla Transan parissa, mutta ovatko Websterit yhä progen puolella (luultavasti löytyy Transa-kuuntelijoita myös täältä)? Ovatko veljet myös aktiivisia DJ-puolella (eivät taida...)? Ja vihoviimeinen kysymys: mitä kaikkia nimejä he ovat käyttäneet Transan ohella? Oma pää muistaa ainoastaan nämä juuri nyt:

Transa
Kinetic
Ascention

Vaikuttaa myös siltä, että entinen Transa-sivusto ei enää toimi. :(
Mr.Mystery
Tuorein Transa-biisi jonka minä tiedän on M.I.K.E. - Turn Out The Lights (Transa Remix). Sellainen synkkä progehtava pala.

Edit:
Niin, onhan Transa käyttänyt myös nimeä Cascade.
Sting Ray
Yksi tuoreimmista tuotoksista on Sisko - Light Over Me (Transa Rmx) ja se ei kyllä ole progea vaan ihan aitoa trancea.
BetaFactory
Aika kehno tuo Sisko Rmx. Voi vain todeta, että Transa on ikävästi mennyt huonompaan suuntaan viime vuosien aikana. Hyvin meni vielä kun huippuremiksejä tyyliin Cold Turkey - Sunflower (Transa Remix), Blank & Jones - the Nightfly (Transa Remix) ja vaikkapa BT - Mercury & Solace (Transa Remix).
GrimReaper
Gouryella - Tenshi (Transa Remix)
DJ Tiësto - Sparkles (Transa Remix)
BetaFactory
quote:
Originally posted by GrimReaper
Gouryella - Tenshi (Transa Remix)
DJ Tiësto - Sparkles (Transa Remix)


Right on the spot!!

Usein Transa onnistui tekemään selvästi parempia versioita verraten originaaleihin. Tuo Dj Tiësto - Sparkles (Transa Remix) on melkein paras esimerkki siitä.

Aivan toinen esimerkki. Carl Cox - Phuture 2000 oli hirveän huono. :) Deepskyn remiksaus siitä oli toisaalta huippuluokkaa. Kuuntelin sitä satoja kertoja peräkkäin kun ajeltiin bussilla läpi Itä-Saksaa. Mageeta! :haha:
GrimReaper
quote:
Originally posted by BetaFactory
Aivan toinen esimerkki. Carl Cox - Phuture 2000 oli hirveän huono. :) Deepskyn remiksaus siitä oli toisaalta huippuluokkaa. Kuuntelin sitä satoja kertoja peräkkäin kun ajeltiin bussilla läpi Itä-Saksaa. Mageeta! :haha:

Mun suosikkiversioni Phuture 2000 biisistä on Hybridin pitkä breikkiremiksi mutta onhan se Deepsky remiksikin aivan mahtava. Oliver Liebin miksaukset eivät olleet niin hyviä kuin odotin. Harmi sillä useimmiten Lieb on tehnyt laatubiisejä/-remiksejä (esim. Push - Universal Nation remiksi on aivan loistava!!!).
BetaFactory
Minä sentään en ole ikinä pitänyt Liebin edesottamuksista. Makuasia kuin makuasia.

EDIT: Yhdyn muuten mielipiteesi. Hybridin miksaus on pirun hieno kertakaikkiaan.
BetaFactory
Transan omasta tuotannosta Astro Dawn on mielestäni melkein niitä parhaimpia. Toisaalta on olemassa kaksi melko erilaista versioita siitä biisistä. Minulla on molemmilla kokoelma CD:illä, joten ei näy eri versioiden nimejä. Molemmat versiot ovat puhtaita Transan alkuperäisversioita. Melodisempi versio CD:llä "21st Century Deep Trance, 3 CD:tä (erilainen kuin muut Anttilan kokoelma-CD:t, laatutavaraa). Progisempi versio Muzik-lehden kansi-CD:llä "Guy Ornadel's Progressive Session" (kellään muualla tuo CD? Hirveän hyvät biisit, vielä yksi parhaimmista CD-levyistäni). Ehkä joku tietää jos niillä 2 on omat mix-nimensä? Itse olisin halunnut kolmannen originaaliversion vielä, sellainen, jolla olisi progeversion tehoa ja "leadtapa", mutta koko melodia kuin melodisemmassa versiossa. Mutta kaikkea ei voi saada. :)
GrimReaper
Minulla on Astro Dawn vinyylillä, jossa on molemmat ja tietääkseni ainoat miksaukset biisistä radioversiota lukuunottamatta.

Astro Dawn (8:09)
Astro Dawn - Astro Dawn Remix (7:43)

Siinä 21st Century Trance -levyllä on tuo originaali ja Progressive Session -levyllä siis mitä ilmeisimmin Astro Dawn Remix.

BetaFactory
quote:
Originally posted by GrimReaper
Minulla on Astro Dawn vinyylillä, jossa on molemmat ja tietääkseni ainoat miksaukset biisistä radioversiota lukuunottamatta.

Astro Dawn (8:09)
Astro Dawn - Astro Dawn Remix (7:43)

Siinä 21st Century Trance -levyllä on tuo originaali ja Progressive Session -levyllä siis mitä ilmeisimmin Astro Dawn Remix.


Roger that.

Mistä muuten hankit nuo Hook Recordsin vinyylit? En ole ikinä löytänyt esim. Transan kamaa Streetbeatiltä.
GrimReaper
quote:
Originally posted by BetaFactory
Roger that.

Mistä muuten hankit nuo Hook Recordsin vinyylit? En ole ikinä löytänyt esim. Transan kamaa Streetbeatiltä.

Niitä on tullut aikoinaan tilattua ihan Englannista tai Hollannista saakka mutta myös Tampereen Detunez Records on ollut hyvä paikka löytöihin ja joskus jopa Turun Musiikkinurkka oli sellainen Streetin lisäksi.

Useimmat kotimaiset levykaupathan voivat yrittää tilata mitä vain haluamaasi levyä jos sitä on vielä saatavilla jossain päin maailmaa. Näin toimii myös juuri Streetti ja Detunez ja toivottavasti nouseva kilpailija Octans. ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement