Keskustelun käyttäjät
|
View this Thread in Original format
BetaFactory |
Uutena TA-keskustelun jäsenenä en tunne teitä muita lainkaan. Mitä jos halukkaat kertoisivat vähän omasta taustastaan elektroniikkimusan puolella.
Itse olen 21 v. oik.tieteellinen opiskelija Vaasasta, joka joskus 90-luvulla löysi trance-skenen (olisiko ollut -97 tai -98). Oma tuotantoura sai alkunsa muistaakseni vuonna 1999, jolloin liityin tracker-skeneen. Pari vuotta tuotettiin xm-musaa pelkillä sampleilla Modplug Trackerilla, Psyclellä jne. Voin kehua ja mainita että olin mukana samassa tracker-ryhmässä kuin Beetseekers, joka tällä hetkellä julkaisee materiaalia j00filla. Kiinnostus tranceen pysyi, ja siirryin MIDI-maailmaan. Nykyään käytössä Yamaha CS1x ja lukuisat softsyntikat. Valitettavasti ei ole aikaa omiin tuotantoihin enää (ehkä tulevaisuudessa...), eikä rahaa kotistudion parantamiseen (opintotuki ei ole kovin häävi kuten jokainen varmasti tietää. :D
Alussa minua kiinnosti eniten melodic ja epic trance. Sen jälkeen on ollut lyhyitä hard trance- ja hard house-katkoja, mutta ei mitään vakampaa. Nyttemmin kuunnellaan eniten progressiivempaa matskua. |
|
|
Mr.Mystery |
20v. tietotekniikan opiskelija Helsingistä, tosin tällä hetkellä opinnot jäähyllä kun teki mieli työelämään.
Elektroniseen musiikkiin rakastuin joskus silloin kun Prodigyn Music For the Jilted Generation tuli ulos. Sen jälkeen tie vei breakbeatien ja dark ambientin kautta tranceen. Edelleen kuuntelen oikeastaan ihan kaikkea Beatleasista Fear Factoryyn.
Itse aloittelin tekemään musaa joskus penskana eJaylla ja siitä sitten myöhemmin siirryin Reasoniin. Edelleen teen musaa ihan omaksi huvikseni, vaikkakin viimeaikoina on tuntunut kiinnostusta riittävän. Al Azar - Shattered Dreams kiinnitettiin Expanse Recordingsille ja ilmestyy varmaankin kevään aikana. Sen lisäksi on vielä yksi toinen juttu menossa josta ei vielä tässä vaiheessa sen enempää... ;) |
|
|
sick_boy_tommy |
Mittarilukema nytkähti vastikään kahteenkymmeneen ikävuoteen, tosin käyn yhä lukiota parin vuoden takaisen vaihtarikokemuksen myöhästyttämänä.
Kiinnostus konemusiikkiin heräsi varsinaiseen muotoonsa vasta 2001, jolloin löysin Napsterilla Arminin kakkosversion Communicationista. Trance on ollut kaikenaikaa huomioni polttopisteessä, tosin erinäisiä retkahduksiakin lyhyen matkan varrelle on sattunut. Denverin seudulla vallinnut tech-house buumi veti osaltaan minuakin mukaansa, sikäläisissä pirskeissä kun ei paljoa muuta soitettukaan. Jenkkivuoden aikana ostin myös levariparin mikserin, kuulokkeiden ja parinkymmenen vinyylin kera, ja perehdyin miksauksen alkeisiin.
Myöhemmin tuona samana, konemusiikkiharrastukseni kannalta kriittisenä, vuonna brasilialainen ystäväni soitti minulle kiivastempoista rumpubassoa, jolla on yhä kutkutuspisteensä selkäytimessäni.
Väkerrystä olen "harrastanut" softavehkeillä nyt reilun vuoden verran, ja täytyy myöntää ettei tuotoksista ole muille paljoa iloa herunut - minulle sitäkin enemmän. :toothless |
|
|
GrimReaper |
Njaaahh. Mitähän hubaa sitä keksisi valehdella omasta tyhmästä päästä.. :toothless
Kesällä 26v. tradenomi ja saa nyt nähdä jos menisi vielä lisää opiskelemaan mutta nyt ainakin toistaiseksi vain kompuutteripelien maailmaan sijoittuva työ on se juttu minulla. Musiikkia on tullu kuunneltua koko ikä, konemusiikkia jostain vuodesta '85 lähtien about. Eka levyostos tais olla Jean-Michel Jarren Oxygene vinyyli just joskus 80-luvun puolivälissä.
Trance ja muut vastaavat tulivat siinä sitten 90-luvun alussa mukaan ja samalla matkalla ollaan edelleen, (hyvän) konemusan pauloissa.
On sitä itsekin joskus jotain biisejä tullut väännettyä mutta ei mitään mainitsemisen arvoista kuitenkaan; "tumpula" kun olen aina ollut toteuttamaan itseäni. Jätin sen soolohomman aikoinaan suosiolla niille jotka osaavat sen paremmin. Kavereiden kanssa tulee yhdessä joskus väsättyä musaa, varsinkin alkoholin suosiollisella avustuksella, osin ihan kelvollistakin sillä muutama tuotos on pyöriny esim. Jori Hulkkosen soittolistallakin aikanaan. :rolleyes:
Levarit on tullu itse omistettua jo kohta 15 vuotta mutta en ole ikinä halunnut miksikään suuren maailman tähdeksi vaan viihdyn matalamman profiilin piireissä paremmin. Kokemusta, tietoa ja muuta hyödyllistä on tarttunut vuosien varrella mukaan sen verran että moni nuorempi TA pitää minua jonkinmoisena konemusiikin jumalana tai kävelevänä tietosanakirjana. HAHA! Kyllä saa nauraa vaikka itselleni naurankin! :o
Musiikkimakuni on vaihdellut alkuaikojen synamusasta old skool trancen kautta 90-luvun puolivälin hardcoreen/happy hardcoreen ja siitä edelleen kiksutranceen, rikkobiittiin ja progempaan linjaan. Vanhan koulun tyylit ja artistit toimivat edelleen minulle loistavasti, jopa paremmin kuin nykyinen konemusa useimmiten. Nykyisin kuuntelen vähän kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Kuitenkin voin sanoa että elektroninen musiikki on täyttänyt elämääni jo kohta 18 vuotta! |
|
|
QPS |
Olen 20 vuotias (Tosin reilun kuukauden päästä 21) musahörhö ;) Porvoon seudulta. Lukion jälkeen puoli vuotta vietin töissä ja sitten siirryin armeijanharmaisiin, jossa tulikin oltua viimevuosi. Nykyisin vietellyt aikaa onnellisenä reservin vänrikkinä :D ... Tulevaisuudessa kiinnostaisi mediapuolen työt / opiskelu ja tietysti muusikonura ;)!
90-luvun alkupuolella kiinnostuin eurodancesta ja sitä kautta mukaan tuli happyhardcore, ripaus hardcorea ja muuta electronista musiikkia. 90-luvun lopulla innostuin trancesta, jonka parissa onkin mennyt nykypäivään asti. Samalla on tullut tehtyä hiukan dj-keikkaa, mutta se nyt on jäänyt viime aikoina taka-alalle. Osittain siksi, että konemusiikki on lähellä sydäntä, eikä sitä muuta kuraa ;) viitsi soitella. + Huonot työajat sekä ikävät asiakkaat ;). Tätä kautta levyhyllyt ovat alkaneet pursuamaan levyjä ja melkein kaikki ylimääräihin raha tuleekin sijoitettua usiin levyihin (pääasiassa vinyyleihin).
Musiikin tekemisen aloitin 97-98 trackerohjelmilla, jonka jälkeen siiryin midiin (n.2001), kun laitteistoa alkoi kertyä... Viime aikoina olen puuhastellut tekemällä paria omaa projektia (lähinnä trancea) ja samalla tuottanut kaverille levyä, joka kyllä sattuu olemaan sellainen ikuisuusprojekti :) armeijakiireiden takia! Mutta nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, koska enää kaverilla on puoli vuotta jäljellä... Toistaiseksi ei ole tullut julkaistua mitään. Mutta pientä mieleenkiintoa on osoitettu projektejä kohtaan.
Tällä hetkellä laitteistosta löytyy mm: Roland JP8080 :D, Access Virus Indigo, Yamaha CS2x ja kaiken näköistä muuta pikku kilkettä sekä tietysti läjä softaa. |
|
|
|
|