return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Finland

Pages: 1 [2] 3 
Tracking: elääkö skene yhä? (pg. 2)
View this Thread in Original format
BetaFactory
Olen parhaillaan lataamassa demoveriota renoise.com:ilta. Olen tätä ennen koekäyttänyt Psycle-trackeria, mutta ei oikein sovinnut.
digitalbeat666
quote:
Originally posted by BetaFactory
Olen parhaillaan lataamassa demoveriota renoise.com:ilta. Olen tätä ennen koekäyttänyt Psycle-trackeria, mutta ei oikein sovinnut.


hmm, Psycle träkkeri ei oo kyllä oikeen tuttu :o
Ei oo FT2:n voittanutta. Ai niin, voit ladata myös ft-biisejä Renoiseen ;)
BetaFactory
Erosin siitä Psyclestä juuri sen takia, että nuo "FX-kirjaimet ja numerot" eivät olleet samoja kuin FT:n vastaavia.

Tämä vanha tietokone ei oikein jaksanut tuon Renoisen kanssa. Vaikka prossu-occupancy oli tuossa 90% lukemilla, niin koko homma alkoi pätkiä kun olin kuuntelemassa eräätä demobiisiä. :(
digitalbeat666
quote:
Originally posted by BetaFactory
Erosin siitä Psyclestä juuri sen takia, että nuo "FX-kirjaimet ja numerot" eivät olleet samoja kuin FT:n vastaavia.

Tämä vanha tietokone ei oikein jaksanut tuon Renoisen kanssa. Vaikka prossu-occupancy oli tuossa 90% lukemilla, niin koko homma alkoi pätkiä kun olin kuuntelemassa eräätä demobiisiä. :(


ai no eipä kumma sitten, tuo Renoise ainaki tukee FT:tä mutta osan vanhoista FT biiseistä se soittaa aika kummasti, huomasin että tuossa nuottiliu'utuksen komennon suorittamisessa ainaki on jotain ongelmia, onneksi niillä on feedback foorumi johon voipi laittaa bugeista tietoja. http://www.renoise.com/support.htm

Mullaki on suht vanha kone, ostettu vuonna 2000. AMD Duron 700Mhz, muistia on 384MB ja kiintolevyt 19GB ja 80Gb. Muistia laajensin vasta 256 MB jonka jälkeen pelittää ihan hyvin, aion laajentaa vielä ainaki 512MB asti. Nuo demot on muuten tosi hyviä ;)
BetaFactory
Minulla on kaikki musanteko-ohjelmat tällä vanhemmalla koneella (nyt kaikki varmasti kyselevät MIKSI?), ja sen takia esim. uudet VST-instrumentit, muut softsyntikat ja modernimmat ohjelmat eivät toimi ilman pätkimistä, mikä tottakai v*t*ttaa kun halutaan tehdä live recordingia, jokainen varmasti ymmärtää. :) Tämä kone on PII 266MHz 64MB RAM (!!!!!), kun toisesta huoneesta löytyy vähän uudempi kone, AMD Athlon 900 MHz 256MB RAM. Laiskuus + muut realiiset tapauskohtaiset argumentit puoltavat sitä, että tämä vanhempi kone jää musatekoon. Kunhan vain oppii kaikenlaiset pienit temput niin kyllä tällaisella todella vanhalla koneellakin pystyy tekemään musaa.
digitalbeat666
quote:
Originally posted by BetaFactory
Minulla on kaikki musanteko-ohjelmat tällä vanhemmalla koneella (nyt kaikki varmasti kyselevät MIKSI?), ja sen takia esim. uudet VST-instrumentit, muut softsyntikat ja modernimmat ohjelmat eivät toimi ilman pätkimistä, mikä tottakai v*t*ttaa kun halutaan tehdä live recordingia, jokainen varmasti ymmärtää. :) Tämä kone on PII 266MHz 64MB RAM (!!!!!), kun toisesta huoneesta löytyy vähän uudempi kone, AMD Athlon 900 MHz 256MB RAM. Laiskuus + muut realiiset tapauskohtaiset argumentit puoltavat sitä, että tämä vanhempi kone jää musatekoon. Kunhan vain oppii kaikenlaiset pienit temput niin kyllä tällaisella todella vanhalla koneellakin pystyy tekemään musaa.


hienoa että täältä löytyy kans muita retrohenkisiä tyyppejä, mun mielestä vanhoilla koneilla musaa tehessä tarvii enemmän kekseliäisyyttä kuin uusilla joissa saa miksauksen säädettyä nappulaa kääntämällä mutta vanhassa koneessa sun pitää ohjelmoida träkkerissä panoroinnit yms. Se jos mikä tekee hommasta haasteellisen. Jos jollain niin demoskenellä on ansiota träkkerimusan ja intromusan kehittymiseen.
BetaFactory
Silloin ei pidetty niin tiukasti kiinni äänilaatukysymyksistä - koska käytännöllisesti katsoen ei ollut mahdollista saavutaa sitä pro-soundia. Kaikki energiaa voisi sen sijaan käyttää biisin omaperäisyyteen jne. Trackering oli/on myös todella hyvä tapa oppia muilta, kun kaikki biisit ovat "avoimia", jokainen nuotti muiden vapaasti nähtävissä.
BetaFactory
Tutustuitteko näihin suomalaisiin (tracking) trancetuottajiin silloin kun TiS vielä oli olemassa? => Tawan, Anonyme etc.?
unathez
Minä = Tawan :)

Niin sitä piti vielä sanomani, että kyllä se tracking oli mullekin se tapa oppia vähän jotain musiikista. Ja voin sanoa oppineeni jotain. En ole aikoihin tehny mitään trackereillä, mutta ajattelin jonain päivänä kokeilla taas tehdä jotain ft2:lla, ihan vaan palatakseni juurille.

Ja on se mukava kuunnella omia vanhoja xm-biisejä. On tulla ihan tippa silmään :)

Ja se opettaa myös olemaan nöyrä kun tekee uusia tuotoksia.
BetaFactory
Heippahei entinen DCM:iläinen!! Oletko kuullut Orren Eskolta viime aikoina? En ole nyt puhunut hänen kanssa moneen vuoteen, valitettavasti.

Club Desire ja Fantasy ovat edelleen suosikkeja, erityisesti ensin mainittu kappale. Niin äskettäin kuin eilen illalla avasin Modplugin ja rupesin kuuntelemaan vanhoja modeja, mukaanlukien edellämainitut. :)

Asutko edelleen Pohjoispohjanmaalla? (vai onko muistini vain äärimmäisen huono näinä päivinä?! :))

Pystyyko uusia biisejäsi kuuntelemaan jollain tavalla? Olisi nimenomaan mielenkiintoista tsekailla, löytyykö edelleen tuo vanha Tawan-soundi...;)

EDIT: Tällaisessa threadissa ei myöskään saa unohtaa todella taitavaa suomalaista trackeria nimeltään nOOKIE. Blue Aura ja White Aura, deep trancea ilman rajoja!

unathez
Hehe, keskipohjanmaalla asustelen, Kokkolassa jos tarkkoja ollaan. Ei ole kuulunu äijästä mitään sitten DCM aikojen. En kyllä itsekään ollut vuoteen "skenellä" joten en tiedä muutenkaan kenestäkään juuri mitään.

Ja näitä mun uudempia tuotoksia löytyy mm. unathez.com sekä CTG:stä.
digitalbeat666
tänä lienee tuttu paikka: www.modarchive.com :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement