return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Finland

 
Warp?
View this Thread in Original format
BetaFactory
Warp labelin tuottajista olen itse ainoastaan tutustunut näihin kahteen: Aphex Twin (tietty) ja Autechre. Ei viitsisi käydä läpi kaikki mahdolliset julkaisut itse, joten jos joku sattuisi tietää Warpista mitään, kerropa!
Nuutti
Suosittelisin ainakin tsekkaamaan LFO:n ja Speedy J:n biisejä. Speedy J:ltä erityisesti Ginger albumin. Ja sitten tietysti Boards Of Canadan.
BetaFactory
Kiitti,

Pitää jossain vaiheessa tsekata niitä. Tämä selviää nopeasti käymällä Streetbeatin sivuilla, mutta löytyykö Warppia "vakiona" SB:ltä?
Nuutti
quote:
Originally posted by BetaFactory
Kiitti,

Pitää jossain vaiheessa tsekata niitä. Tämä selviää nopeasti käymällä Streetbeatin sivuilla, mutta löytyykö Warppia "vakiona" SB:ltä?


Ei varmasti ainakaan yli kymmenen vuotta vanhaa Gingeriä..
GrimReaper
quote:
Originally posted by BetaFactory
Kiitti,

Pitää jossain vaiheessa tsekata niitä. Tämä selviää nopeasti käymällä Streetbeatin sivuilla, mutta löytyykö Warppia "vakiona" SB:ltä?

..Eikä vanhempaa LFO:takaan. 2003 whitelabel bootleg-päivitys LFO - LFO biisistä saattaa vielä löytyä sieltä hyllystä ja se onkin aivan loistava. Aivan helmi pimpelipompeliklassikko. :happy2:

Myös The Sabres Of Paradise ja erityisesti niiden albumit Sabresonic sekä Sabresonic II ja niistä löytyvät Smokebelch I ja Smokebelch II biisit ovat ihan helmiä.

Suomen Jimi Tenor kuuluu myös Warpin artisteihin.
BetaFactory
Sattuipa niin, että eräs vanha suosikkielectro oli juuri LFO:n tekemä, nimittäin LFO - Freak (taitaa olla aika tuoretta matskua). LFO - Freak soitetaan vielä jatkuvasti Suomen electroklubeissa.
GrimReaper
Oikeassa olet. Freak on uudempaa LFO:ta, ja biisi löytyykin LFO:n viime syksynä julkaistulta Sheath-albumilta. Freak on kelpo biisi vaikkei aivan pärjääkään vanhemmille LFO-biiseille.
BetaFactory
quote:
Originally posted by GrimReaper
Oikeassa olet. Freak on uudempaa LFO:ta, ja biisi löytyykin LFO:n viime syksynä julkaistulta Sheath-albumilta. Freak on kelpo biisi vaikkei aivan pärjääkään vanhemmille LFO-biiseille.


Aha, siksi sitä soitetaan vielä klubeissa. Minulla on vielä todella paljon opittavaa ja tutkittavaa kun puhutaan electro/techno-skenestä, mutta sieltä pystyy löytämään todellisia helmiä, ja juuri tuo konemusa laji vaikuttaa hirveän laajalta. Kuuluuhan se kuitenkin elektronisen musiikin peruselementteihin.
GrimReaper
Aivan mielettömän hyvä elektromaisempaan breakbeattiin keskittyvä albumi on suomalainen Jörg Mager - Jääkarhu. Biisit ovat aluksi ehkä äänimaailmaltaan ja melodioiltaan vähän kummallisia; itsekään en oikein päässyt "sisälle" niihin kuin vasta 3-4 kuuntelukerran jälkeen mutta nykyään ne uppoavat hyvin. Ehdottomasti kokeilun arvoinen albumi jos on uskallusta!

Jörg Mager - Jääkarhu
CD: Analog Clinic Ay., Finland, 2000 (ACCD001)
01. Pakastevihta (5:11)
02. Viisu Numero Kaksi (4:46)
03. Hiace (3:52)
04. Gambina (5:14)
05. Routainen Maa (6:15)
06. Kakkosella Alkava (5:14)
07. Äes (5:35)
08. Laatikko Kolme (4:12)
09. Peloton (5:42)
10. Kyrie Eleison (4:01)
11. Zombi (4:14)
BetaFactory
LFO -LFO on kyllä aikamoinen klassikko. Olen kuullut sitä vähän kaikkialla, mutta identifioitu sitä ei ole saatu kuin vasta nyt.

BetaFactory
Kellään kokemuksia sellaisesta ryhmästä kuin Differnet?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement