|
Warp?
|
View this Thread in Original format
| BetaFactory |
| Warp labelin tuottajista olen itse ainoastaan tutustunut näihin kahteen: Aphex Twin (tietty) ja Autechre. Ei viitsisi käydä läpi kaikki mahdolliset julkaisut itse, joten jos joku sattuisi tietää Warpista mitään, kerropa! |
|
|
| Nuutti |
| Suosittelisin ainakin tsekkaamaan LFO:n ja Speedy J:n biisejä. Speedy J:ltä erityisesti Ginger albumin. Ja sitten tietysti Boards Of Canadan. |
|
|
| BetaFactory |
Kiitti,
Pitää jossain vaiheessa tsekata niitä. Tämä selviää nopeasti käymällä Streetbeatin sivuilla, mutta löytyykö Warppia "vakiona" SB:ltä? |
|
|
| Nuutti |
| quote: | Originally posted by BetaFactory
Kiitti,
Pitää jossain vaiheessa tsekata niitä. Tämä selviää nopeasti käymällä Streetbeatin sivuilla, mutta löytyykö Warppia "vakiona" SB:ltä? |
Ei varmasti ainakaan yli kymmenen vuotta vanhaa Gingeriä.. |
|
|
| GrimReaper |
| quote: | Originally posted by BetaFactory
Kiitti,
Pitää jossain vaiheessa tsekata niitä. Tämä selviää nopeasti käymällä Streetbeatin sivuilla, mutta löytyykö Warppia "vakiona" SB:ltä? |
..Eikä vanhempaa LFO:takaan. 2003 whitelabel bootleg-päivitys LFO - LFO biisistä saattaa vielä löytyä sieltä hyllystä ja se onkin aivan loistava. Aivan helmi pimpelipompeliklassikko. :happy2:
Myös The Sabres Of Paradise ja erityisesti niiden albumit Sabresonic sekä Sabresonic II ja niistä löytyvät Smokebelch I ja Smokebelch II biisit ovat ihan helmiä.
Suomen Jimi Tenor kuuluu myös Warpin artisteihin. |
|
|
| BetaFactory |
| Sattuipa niin, että eräs vanha suosikkielectro oli juuri LFO:n tekemä, nimittäin LFO - Freak (taitaa olla aika tuoretta matskua). LFO - Freak soitetaan vielä jatkuvasti Suomen electroklubeissa. |
|
|
| GrimReaper |
| Oikeassa olet. Freak on uudempaa LFO:ta, ja biisi löytyykin LFO:n viime syksynä julkaistulta Sheath-albumilta. Freak on kelpo biisi vaikkei aivan pärjääkään vanhemmille LFO-biiseille. |
|
|
| BetaFactory |
| quote: | Originally posted by GrimReaper
Oikeassa olet. Freak on uudempaa LFO:ta, ja biisi löytyykin LFO:n viime syksynä julkaistulta Sheath-albumilta. Freak on kelpo biisi vaikkei aivan pärjääkään vanhemmille LFO-biiseille. |
Aha, siksi sitä soitetaan vielä klubeissa. Minulla on vielä todella paljon opittavaa ja tutkittavaa kun puhutaan electro/techno-skenestä, mutta sieltä pystyy löytämään todellisia helmiä, ja juuri tuo konemusa laji vaikuttaa hirveän laajalta. Kuuluuhan se kuitenkin elektronisen musiikin peruselementteihin. |
|
|
| GrimReaper |
Aivan mielettömän hyvä elektromaisempaan breakbeattiin keskittyvä albumi on suomalainen Jörg Mager - Jääkarhu. Biisit ovat aluksi ehkä äänimaailmaltaan ja melodioiltaan vähän kummallisia; itsekään en oikein päässyt "sisälle" niihin kuin vasta 3-4 kuuntelukerran jälkeen mutta nykyään ne uppoavat hyvin. Ehdottomasti kokeilun arvoinen albumi jos on uskallusta!
Jörg Mager - Jääkarhu
CD: Analog Clinic Ay., Finland, 2000 (ACCD001)
01. Pakastevihta (5:11)
02. Viisu Numero Kaksi (4:46)
03. Hiace (3:52)
04. Gambina (5:14)
05. Routainen Maa (6:15)
06. Kakkosella Alkava (5:14)
07. Äes (5:35)
08. Laatikko Kolme (4:12)
09. Peloton (5:42)
10. Kyrie Eleison (4:01)
11. Zombi (4:14) |
|
|
| BetaFactory |
| LFO -LFO on kyllä aikamoinen klassikko. Olen kuullut sitä vähän kaikkialla, mutta identifioitu sitä ei ole saatu kuin vasta nyt. |
|
|
| BetaFactory |
| Kellään kokemuksia sellaisesta ryhmästä kuin Differnet? |
|
|
|
|