|
uus hard trance biisi
|
View this Thread in Original format
| Dueno |
| Iha OK biisi vaikka en ole mikään suuri hard trancen ystävä. Alko musta kyl liian nopeesti alussa. Mitäs muuta viel ööö :D |
|
|
| digitalbeat666 |
| hmm, taitaa tämä olla hard dancea vaikka nimen laitoin hard tranceksi :) |
|
|
| BetaFactory |
Teknisesti hyvin tehty. Oliko sinulla Reason käytössä vai teetko niitä jossain 100% midi-ohjelmassa, esim. Logic, Cubase...?
Kun itse ostin tuon CS1x:n vuonna 2000 yritin siirtää niihin MIDI-ohjelmiin, mutta tuo ei sovinnut 1) mun musatekotapaan 2) mun "studiokamoihin" (=CS1x) :). Niissä olosuhteissa raaka midiratkaisu ei toiminut lainkaan, koska sain vain irti 1 CS1x:n presetsoundeista, muut 16 kanavat käyttivät niitä kehnoimpia XG-soundeja. Sen jälkeen käytän sampleja näihin: rummut, percussion, effektit. Ja midi: lead, bassline, stringsit ja padit.
Muttamutta, viime aikoina en ole lainkaan päässyt "eteenpäin". |
|
|
| digitalbeat666 |
no Reason 2.5:llä tehty, sillä luovuus pääsee valloilleen. Suosittelen :) Just kun pääsit kehumasta tuota teknisyyttä niin joku tuolla Plattarissa haukku ainakin tuota miksausta huonoksi. Mutta ainahan sitä voipi kehittyä paremmaks.
Muutamia rumpuja oon tehny Hammerhead Rhythm Stationilla joka on ihan ilmaisohjelma, ilmainen ei tässä tapauksessa tarkoita huonoa.
http://www.threechords.com/hammerhead/
Reasonilla saat varmasti vähintään yhtä hyvää soundia kun sun cs1x:llä kun siihen saapi ns. refillejä eri laitteistonvalmistajilta tai firmoilta. |
|
|
| BetaFactory |
En ole ikinä saanut mahdollisuuden käyttää sitä Reasonia. Muistaakseni se on aika kallis ohjelma kutakuinkin. Onko MIDI-tuki?
CS1x:ssa harmittaa se, että se on enemmän dance- kuin trancesyntikka. Hinta-laatusuhde on varmasti yksi parhaimmista kun puhutaan syntikoista, ja olen huomannut että myös monet pro-tuottajat omistavat CS1x:n, mutta toisten "parempien" syntikoiden joukossa (esim. Perwert). Ostin oman kappaleen eräältä kaverilta, hinta oli 2200 mk, 3-4 vuotta sitten oli se.
Huono juttu kun luovuus lähti heti kun MIDI astui kuvaan. Tykkäsin perhanasti trackeriden interfacesta ja käyttöystävällisyydestä. |
|
|
| digitalbeat666 |
| quote: | Originally posted by BetaFactory
En ole ikinä saanut mahdollisuuden käyttää sitä Reasonia. Muistaakseni se on aika kallis ohjelma kutakuinkin. Onko MIDI-tuki?
CS1x:ssa harmittaa se, että se on enemmän dance- kuin trancesyntikka. Hinta-laatusuhde on varmasti yksi parhaimmista kun puhutaan syntikoista, ja olen huomannut että myös monet pro-tuottajat omistavat CS1x:n, mutta toisten "parempien" syntikoiden joukossa (esim. Perwert). Ostin oman kappaleen eräältä kaverilta, hinta oli 2200 mk, 3-4 vuotta sitten oli se.
Huono juttu kun luovuus lähti heti kun MIDI astui kuvaan. Tykkäsin perhanasti trackeriden interfacesta ja käyttöystävällisyydestä. |
onhan tuolla hintaa, midiä voi exportata ja importata. Voit myös käyttää jotain keyboardia soittamiseen ja ruuvien vääntöön.
Tuossa Reasonissa löytyy Subtractor ja Maltröm-syntikat joita voi ohjelmoida lähes rajattomasti.
Miten muuten Microkorg, onko tuttu syntikka? kaverilla on ja sillä voi ohjelmoida hyviä soundeja jotka varmasti käyvät myös tranceen. Valmiit soundit käyvät myös osittain tranceen. Katoppas demoa täältä:
www.mutet.us/korg (shiockwave player)
Mulla on ollu myös vähän tuo luovuuspuoli ollu hakusessa tai paremminki se että miten käytän ohjelmaa ku Reasoniin siirryin suoraan Fasttracker 2:sta. Pidän myös tuosta trackerien käyttöliittymästä. Työtavat kehittyi träkkeriympäristöön sopiviksi vuosien aikana ja biisit tuli valmiiksi niissä aika nopeasti. Nykyään saa Reasonissa hakea oikeaa soundia viikkokaupalla. |
|
|
| BetaFactory |
| En ole kuin kuullut siitä Microkorgista, joten vieras syntikka tuo on. Ja tällä hetkellä ei ole rahaa noihin, joten turhaa unelmoida. :) Kunnon Nordlead olisi myös unelmasyntikka... |
|
|
| digitalbeat666 |
| quote: | Originally posted by BetaFactory
En ole kuin kuullut siitä Microkorgista, joten vieras syntikka tuo on. Ja tällä hetkellä ei ole rahaa noihin, joten turhaa unelmoida. :) Kunnon Nordlead olisi myös unelmasyntikka... |
heh, kaveri pisti siihen puolen vuoden opintolainat :)
NorLead ois kyllä kans melko herkku, mulla on jotain patcheja Reasonissa käytössä, muistaakseni jotain NordLeadin bassoja ;) |
|
|
| BetaFactory |
| Juu, tuo punainen Nordlead sopisi erinomaisesti tämän sinisen CS1x:n viereen. ;) Ensin minun pitäisi saada fyffeetä kasaan tuollaista 2*12" tavallista DJ-mixerboardia varten. Vanha klassinen LP-soitin on jumissa, se on 80-luvulta. :p |
|
|
| digitalbeat666 |
| laitan tonne audio ja hardware topikin ku innostuttii aiheesta, ny menee ihan aiheen vierestä ;) |
|
|
|
|