return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Creeër die set!
View this Thread in Original format
Gotcha85
Binnenkort ga ik op een bedrijfsfeestje een setje draaien van ongeveer 1 uur lang. Het publiek is dan nogal verschillend.

Ik schat de leeftijd ongeveer op 16-30 jaar. Ook gok ik zo dat 80% nog nooit met oncommerciele dansmuziek in aanraking is geweest.

Opzich heb ik wel enkele commerciele platen en zou ik daar nog wel een uurtje mee vol kunnen krijgen, maar ik wil de mensen juist ook wat laten horen van echte trance (evt progtrance). Natuurlijk moet ik wel een juiste balans zien te vinden. Een uur lang onbekende muziek is ook niks.

De platen waar ik over beschik kan je vinden op http://www.vinylcase.com/index.asp?...ha&order=artist

De set is trouwens ook nog gelijk de afsluiter van de avond, dus de mensen zijn al 'warm' (en bezopen :D)

Welke 10 platen zou jij draaien?
Little Theseus
Dan zou ik gewoon commercieel draaien, je kan het natuurlijk niet maken om onbekend te draaien, daar kwam het publiek niet voor en er wordt verwacht van je dat je die mensen aan het dansen krijgt en houdt.
Als je wil post ik wel ff een commerciele tracklist maar dat kun je zelf ook wel bedenken denk ik. Mijn ervaring elk geval met vinyl en publiek wat dat niet gewend is = bad dj, ookal mix je beter dan Armin.
Jesse
Sarah McLachlan - Fallen (gabriel & dresden remix)
Solar Stone - Seven Cities (Atlantis Remix)
Motorcycle - As The Rush Comes
Mr Sam & Fred Baker - Forever Waiting
Ralphie B - Massive
Tiesto - Flight 643
Signum - Push Through
Tiesto - Traffic
Skin - Faithfulness (Tiesto Remix)
Delerium - Silence (Tiesto mix)


ja wel erg veel tiesto werk maar dat wordt toch sneller opgepikt door een publiek dat geen dance gewend is. Maar als ze ook goed reageren op een onbekendere plaat, gooi er dan lekker in wat jij wilt en waarvan je denk dat het wel aan kan slaan. Vantevoren bedenken wat je gaat draaien werkt toch niet :)
basvh
misschien ook wel slim om lekker snel door te mixen. Ik zou geen progressive overgangen maken die 3 min duren en dan een track van 8 min. mixen alla ski hut is natuurlijk ook niet de oplossing maar gewoon beetje snelheid erin en wacht niet tot de laatste minuut
Jesse
ja idd. En over foutjes hoef je je ook geen zorgen te maken, als ze zat zijn heeft niemand dat in de gaten!
Gotcha85
quote:
Originally posted by Jesse
ja wel erg veel tiesto werk maar dat wordt toch sneller opgepikt door een publiek dat geen dance gewend is. Maar als ze ook goed reageren op een onbekendere plaat, gooi er dan lekker in wat jij wilt en waarvan je denk dat het wel aan kan slaan. Vantevoren bedenken wat je gaat draaien werkt toch niet :)


Tsja ik zat zelf ook aan zoiets te denken.. beetje tiesto spul enzo afgewisseld met een trancetoppertje als seven cities of havannah ofzo en veel vocale nummers (misschien beautiful things?).
Little Theseus
en dan heb je 2 tranceplaatjes gedraaid en dan komen ze al zeuren hoor... draai is 50 cent! heb je geen hardstyle? Wij willen R&B! Wil je een nederlandstalig nummer voor me draaien?
Ik wens je veel sterkte :wtf:
basvh
quote:
Originally posted by Little Theseus
en dan heb je 2 tranceplaatjes gedraaid en dan komen ze al zeuren hoor... draai is 50 cent! heb je geen hardstyle? Wij willen R&B! Wil je een nederlandstalig nummer voor me draaien?
Ik wens je veel sterkte :wtf:


haha jah, heb het ook weleens gehoord. jesse kan hier ook over meepraten d8 ik zo
Gotcha85
quote:
Originally posted by Little Theseus
en dan heb je 2 tranceplaatjes gedraaid en dan komen ze al zeuren hoor... draai is 50 cent! heb je geen hardstyle? Wij willen R&B! Wil je een nederlandstalig nummer voor me draaien?
Ik wens je veel sterkte :wtf:


ja ik weet wat je bedoelt heb t 1 keer eerder meegemaakt... toen ben ik er maar gelijk mee opgehouden, maar toen draaide ik ook al heel vroeg op de avond
Jesse
quote:
Originally posted by basvh
haha jah, heb het ook weleens gehoord. jesse kan hier ook over meepraten d8 ik zo


hou op!

WTB
quote:
Originally posted by Gotcha85
Tsja ik zat zelf ook aan zoiets te denken.. beetje tiesto spul enzo afgewisseld met een trancetoppertje als seven cities of havannah ofzo en veel vocale nummers (misschien beautiful things?).


Beautiful Things zou ik niet doen, hij is niet echt dansbaar en pas na een paar keer horen ga je 'm echt waarderen. Ik zou eerder kiezen voor Ferry Corsten - Right Of Way, die kunnen ze van tv kennen en ook als ze die niet kennen ligt ie wel meteen lekker in het gehoor. Verder is tiesto-tracks draaien wel een goed idee en misschien wat stevigere nummers met niet te lange breaks. Lange breaks, hoe mooi trance-liefhebbers ze ook vinden, kunnen mensen die half dronken willen dansen helemaal niets mee.

Ik ben geen pro-dj en bovenstaande tips berusten niet op ervaring maar misschien kun je er toch wat mee :)...

WTB.
basvh
quote:
Originally posted by WTB
Beautiful Things zou ik niet doen, hij is niet echt dansbaar en pas na een paar keer horen ga je 'm echt waarderen. Ik zou eerder kiezen voor Ferry Corsten - Right Of Way, die kunnen ze van tv kennen en ook als ze die niet kennen ligt ie wel meteen lekker in het gehoor. Verder is tiesto-tracks draaien wel een goed idee en misschien wat stevigere nummers met niet te lange breaks. Lange breaks, hoe mooi trance-liefhebbers ze ook vinden, kunnen mensen die half dronken willen dansen helemaal niets mee.

Ik ben geen pro-dj en bovenstaande tips berusten niet op ervaring maar misschien kun je er toch wat mee :)...

WTB.


juist. het moet gewoon makkelijk in het gehoor liggen. Tracks zoals ricky fobis- no regular, Mark Norman - Phantom Manor, S.O Project- Direkt Dizko zullen het denk ik wel goed doen. Makkelijk in het gehoor liggend, lekkere straffe beat en niet zo cheesy als here is johnny hardstyl. Hoe mooi sommige trance tracks ook zijn op sommige feesten werken dat soort dingen niet, helaas
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement