|
Eigen compilaties verkopen legaal??
|
View this Thread in Original format
| Gotcha85 |
| Is het legaal om je eigen compilaties te verkopen of moet je toestemming van de auteurs van je platen hebben? hoe is de nederlandse wetgeving hierin? |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by Gotcha85
Is het legaal om je eigen compilaties te verkopen of moet je toestemming van de auteurs van je platen hebben? hoe is de nederlandse wetgeving hierin? |
Moeten wij hier serieus op reageren of maak je nou een grapje ?!?!
Wat denk je nou zelf ?
We downloaden 15 track (het liefst promo's of nummers die net gereleased zijn), we zetten alles op een cd en gaan hem verkopen. Is dit goed of fout ???????? |
|
|
| basvh |
| quote: | Moeten wij hier serieus op reageren of maak je nou een grapje ?!?!
Wat denk je nou zelf ?
We downloaden 15 track (het liefst promo's of nummers die net gereleased zijn), we zetten alles op een cd en gaan hem verkopen. Is dit goed of fout ???????? |
in turkije doen ze daar helemaal niet moeilijk over hoor :p :p :p |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by basvh
in turkije doen ze daar helemaal niet moeilijk over hoor :p :p :p |
Daar kan je ook "officiele" merchandise kopen van Tiesto, originele Tiesto long-sleeves voor 5 euro :D |
|
|
| Gotcha85 |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Moeten wij hier serieus op reageren of maak je nou een grapje ?!?!
Wat denk je nou zelf ?
We downloaden 15 track (het liefst promo's of nummers die net gereleased zijn), we zetten alles op een cd en gaan hem verkopen. Is dit goed of fout ???????? |
Ik heb het over nummers die je op vinyl gekocht hebt en netjes aan elkaar gemixt hebt en dan voor een luttele 3 euro verkoopt ofzo...of eventueel zelfs weggeeft.. |
|
|
| Passiva |
| quote: | Originally posted by Gotcha85
Ik heb het over nummers die je op vinyl gekocht hebt en netjes aan elkaar gemixt hebt en dan voor een luttele 3 euro verkoopt ofzo...of eventueel zelfs weggeeft.. |
Al geef je ze gratis weg. Mag nog niet! |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by Gotcha85
Ik heb het over nummers die je op vinyl gekocht hebt en netjes aan elkaar gemixt hebt en dan voor een luttele 3 euro verkoopt ofzo... |
Lees dit eens, ik verwacht dat dit op je plaatjes vermeld staat:
All rights of the producer and of the owner of the work reproduced reserved: Unautorized copying, hiring, lending public performance and broadcasting of this record prohibited.
Dus............... mag het nou of mag het nou niet ?????? |
|
|
| Gotcha85 |
ohja duh..
maar waarom is het dan wel legaal om op dit forum je eigen livesets aan te bieden? |
|
|
| Optimus |
| wij betalen allemaal netjes:tongue2 |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by Gotcha85
ohja duh..
maar waarom is het dan wel legaal om op dit forum je eigen livesets aan te bieden? |
Dat mag ook eigenlijk helemaal niet.
Op het global underground board is dat ook helemaal verboden vorig jaar. |
|
|
| WTB |
Maar volgens die waarschuwingen die op platen staan is public performence ook verboden dus dan zou je toch nooit als dj je werk kunnen doen??
WTB. |
|
|
| basvh |
| op feesten wordt een x aantal eurotjes aan de buma stemra afgedragen dus dan mag het wel. kan het ook fout hebben hoor! |
|
|
|
|