return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Eigen compilaties verkopen legaal??
View this Thread in Original format
Gotcha85
Is het legaal om je eigen compilaties te verkopen of moet je toestemming van de auteurs van je platen hebben? hoe is de nederlandse wetgeving hierin?
MaGiK54
quote:
Originally posted by Gotcha85
Is het legaal om je eigen compilaties te verkopen of moet je toestemming van de auteurs van je platen hebben? hoe is de nederlandse wetgeving hierin?


Moeten wij hier serieus op reageren of maak je nou een grapje ?!?!

Wat denk je nou zelf ?

We downloaden 15 track (het liefst promo's of nummers die net gereleased zijn), we zetten alles op een cd en gaan hem verkopen. Is dit goed of fout ????????
basvh
quote:
Moeten wij hier serieus op reageren of maak je nou een grapje ?!?!

Wat denk je nou zelf ?

We downloaden 15 track (het liefst promo's of nummers die net gereleased zijn), we zetten alles op een cd en gaan hem verkopen. Is dit goed of fout ????????


in turkije doen ze daar helemaal niet moeilijk over hoor :p :p :p
MaGiK54
quote:
Originally posted by basvh
in turkije doen ze daar helemaal niet moeilijk over hoor :p :p :p


Daar kan je ook "officiele" merchandise kopen van Tiesto, originele Tiesto long-sleeves voor 5 euro :D
Gotcha85
quote:
Originally posted by MaGiK54
Moeten wij hier serieus op reageren of maak je nou een grapje ?!?!

Wat denk je nou zelf ?

We downloaden 15 track (het liefst promo's of nummers die net gereleased zijn), we zetten alles op een cd en gaan hem verkopen. Is dit goed of fout ????????


Ik heb het over nummers die je op vinyl gekocht hebt en netjes aan elkaar gemixt hebt en dan voor een luttele 3 euro verkoopt ofzo...of eventueel zelfs weggeeft..
Passiva
quote:
Originally posted by Gotcha85
Ik heb het over nummers die je op vinyl gekocht hebt en netjes aan elkaar gemixt hebt en dan voor een luttele 3 euro verkoopt ofzo...of eventueel zelfs weggeeft..


Al geef je ze gratis weg. Mag nog niet!
MaGiK54
quote:
Originally posted by Gotcha85
Ik heb het over nummers die je op vinyl gekocht hebt en netjes aan elkaar gemixt hebt en dan voor een luttele 3 euro verkoopt ofzo...


Lees dit eens, ik verwacht dat dit op je plaatjes vermeld staat:

All rights of the producer and of the owner of the work reproduced reserved: Unautorized copying, hiring, lending public performance and broadcasting of this record prohibited.

Dus............... mag het nou of mag het nou niet ??????
Gotcha85
ohja duh..

maar waarom is het dan wel legaal om op dit forum je eigen livesets aan te bieden?
Optimus
wij betalen allemaal netjes:tongue2
magrec
quote:
Originally posted by Gotcha85
ohja duh..

maar waarom is het dan wel legaal om op dit forum je eigen livesets aan te bieden?


Dat mag ook eigenlijk helemaal niet.
Op het global underground board is dat ook helemaal verboden vorig jaar.

WTB
Maar volgens die waarschuwingen die op platen staan is public performence ook verboden dus dan zou je toch nooit als dj je werk kunnen doen??

WTB.
basvh
op feesten wordt een x aantal eurotjes aan de buma stemra afgedragen dus dan mag het wel. kan het ook fout hebben hoor!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement