return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
min första p-bot
View this Thread in Original format
jofawe
jag är faktist lite stolt, så jag tyckte den förtjänade en egen thread här på SWETA

Jag kan addera dessa 300kr till min lilla skara av andra böter, bland annat en fortkörning på 1200kr.


å så får andra dela med sig av sina små misstag (dvs det råkade helt plötsligt bli en tråd om trafikvett!! :))
RebeL9
hmm enda gången jag har fått böter (om man inte räknar med biblioteksböter) var för ett år sedan när jag skulle ta bussen till skolan en tidig morgon. Jag hade råkat glömma busskortet hemma och klockan var 07:00 på morgonen och jag var gubbtrött. sov typ på bussen så jag märkte inte när kontrollanterna gick på. Jag märkte knappt att de bad mig skriva på mina egna böter :)
helt sjukt var det. morsan var ju inte så glad när jag gick hem och slängde fram böterna framför henne och sa "här har du att betala morsan!" :D
jeremy1984
Haft körkort i hmm.. 19 månader .. och har 3 parkeringsböter :p
Det lite lustiga är man att typ tjänar på att inte betala p-avgift, utan istället betala en bot då och då :rolleyes:

Har annars inte fått någon slags böter :)
sipowitz
quote:
Originally posted by jeremy1984
Haft körkort i hmm.. 19 månader .. och har 3 parkeringsböter :p
Det lite lustiga är man att typ tjänar på att inte betala p-avgift, utan istället betala en bot då och då :rolleyes:

Har annars inte fått någon slags böter :)


jag ringde och frågade ett parkeringsbolag om man inte kunde anmäla om att betala pböterna via avgifter... att de typ drog 500kr i månaden automatiskt...

Men den frågan gillade dom inte ;-)


malmö är ett helvete när det gäller parkering... utan min lägenhet så finns det en radda med 25 parkeringsplatser... ett par dagar efter nyår var det städdag (och eftersom det hade varit helg så tänkte inte många på detta)... 18 STYCKEN BILAR (av 25 p-platser) blev bötfällda á 800kr.... helt otrolig syn ;-)
ScuL
har aldrig haft en p-bot
bara en bot för fortkörning i utrecht nära universitetet.
63 i en 50km zon. :rolleyes:

kostade mig 30€ lr nåt.
SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by jofawe
jag är faktist lite stolt, så jag tyckte den förtjänade en egen thread här på SWETA

Jag kan addera dessa 300kr till min lilla skara av andra böter, bland annat en fortkörning på 1200kr.


å så får andra dela med sig av sina små misstag (dvs det råkade helt plötsligt bli en tråd om trafikvett!! :))


Jag själv har bara fått 3 p-böter under mina 5 år med körkort. Och då bör jag nämna att jag aldrig betalar p-avgift.

Tycker iofs att detta ämne gott och väl skulle kunna tas upp i Klotterplanket..men men skit samma :)
jeremy1984
quote:
Originally posted by sipowitz
jag ringde och frågade ett parkeringsbolag om man inte kunde anmäla om att betala pböterna via avgifter... att de typ drog 500kr i månaden automatiskt...

Men den frågan gillade dom inte ;-)


Haha :D Vore klockrent!
Typ betala en fast avgift till kommunen o sen få parkera gratis överallt.. Fast sen är det ju inte kommunen som äger alla parkeringar tyvärr :clown:
ScuL
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Jag själv har bara fått 3 p-böter under mina 5 år med körkort. Och då bör jag nämna att jag aldrig betalar p-avgift.


hehe om man vägrar betala p-avgiften i de större städer. (Amsterdam och Haag för det mesta) fastnar de hjulen av bilen med en hjullås här..


koster åtminstone 300€ att öppna det igen. det är även värre när bilen blir kört till kommunalgaragen.
SteveTranz4ever
Fan det där ser jobbigt ut med grunkan på hjulet... men fan de e bara lägga i ettan å gasa som en dåre, lite ickekomfort får man räkna med ;)


Nåt skönt för mig är att jag får nyttotillstånd genom jobbet... det gör att jag kan parkera överallt i Stockholms kommun på parkeringar & även där det är parkeringsförbud (utom lastzoner & vändzoner).
Firman pyntar över 8000:- per år för den :)
ScuL
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Fan det där ser jobbigt ut med grunkan på hjulet... men fan de e bara lägga i ettan å gasa som en dåre, lite ickekomfort får man räkna med ;)


jag lovar dig att låset kommer att förstöra ditt hjul då :D
har aldrig hört av nån som lyckades klara av den utan att betala.
jag har hört av folk som har försökt med en 'blowtorch' men utan succé. hehe :p

SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by ScuL
jag lovar dig att låset kommer att förstöra ditt hjul då :D
Skämtade iof. :)
reveal
quote:
Originally posted by ScuL
jag lovar dig att låset kommer att förstöra ditt hjul då :D
har aldrig hört av nån som lyckades klara av den utan att betala.


Homer klarade det när hans bil snoddes av Barney och hamnade i New York :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement