return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Behöver namn tips (pg. 2)
View this Thread in Original format
GyLLe
quote:
nu använder jag iofs själv Vizay

men visst använde du ditt nanm på remixen på norhpole?? eller är jag helt ute å cyklar???
Vizay
gylle: de va inget dåligt minne du har...det stämmer faktiskt :)

det berodde mest på att min polare kör på sitt riktiga namn, tony ullman & vizay ansåg vi inte riktigt flöt 100% perfekt på tungan så de fick bli mitt riktiga namn där istället :)
GyLLe
bra låtar/remixar kommer man ju ihåg vad dom heter ;) :rolleyes: :D :gsmile:
DJ_Laszlo
Jag håller med de föregående talarna då de säger att du ska slopa DJ i ditt nick (snacka om att leva som man lär).

Hade jag kunnat hade jag gärna slopat det i mitt "artistnamn", men nu är det så att jag har hunnit bli känd över hela världen som DJ Laszlo. :D.

Saken är den att jag skaffat en domän som heter djlaszlo.com. Laszlo.com/net/nu är dessvärre alla upptagna, så jag antar att jag får leva med mitt DJ framför. Laszlo.com är för övrigt den absolut fulaste jävla sidan på hela jävla internet. Det är en skam för mitt namn. Om någon över huvudtaget kan hitta en länk till gubbens E-mailadress så jag kan lägga ett bud på domänen bjuder jag på en kanelbulle vid nästa SWETA-meetup.

Vad gäller valet av namn så tycker jag inte du ska fråga andra om vad du borde heta. Välj något som du själv tycker reflekterar din dig och personlighet osv. Varför inte bara använda ditt eget namn? Det tycker jag är det mest förnuftiga. Och vad du än gör - använd inga X, Y, Z och en massa andra ovanliga bokstäder. Det låter bara löjligt imo.

Lycka till med spelningen förresten :)
Sorrow
quote:
Originally posted by Vizay
ett annat bra alternativ kan ju vara att ta ett smeknamn som någon kallar dig om det nu inte är ett jättevanligt smeknamn som typ mackan, henke eller något i den stilen :P

Ja, allt med personlig anknytning är ju bra.. Så man känner något inför namnet själv, liksom..

T.ex. kommer Sorrow från en massa tråkigheter som hände i somras för egen del, och nu är jag fast med det.. :p
Klagar iof inte, gillar namnet och logon. :)
Amnezia
håller me de föregående talarna som tycker du ska köra på eget namn utan några konstigheter..är det som oftast låter bäst och seriösast...konstiga nick har en tendens å mest låta löjligt...
:rolleyes:
tillhör du oss i skaran som inte har något udda efternamn lr nått så funkar ju alltid å bara köra tex Martin H gör..enkelt å bra:cool:
DJmoXX
vad tror ni on Hardstyle Pimp? :D
ScuL
quote:
Originally posted by DJmoXX
vad tror ni on Hardstyle Pimp? :D

Radium kallar sig redan Hardstyle Pimp ibland. Dessutom tror jag att det e inget man skulle överväga seriöst..

Hur som helst.. Vart o när ska du lira då? Jag kan ju åka dit o kolla :p
RebeL9
quote:
Originally posted by DJmoXX
du har kommit på bra nick.. men varför lirar du mest trance? :p

för jag tröttnade på alla smurfrösterna i hardstyle :(
DJ_Laszlo
^^ hihi :)

dj_hysterix
jag vet ett bra namn:

MOTSTÅNDSHUGGARN

:D