return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 
Gemiddelde oplage vinyl (pg. 2)
View this Thread in Original format
ahp2002
quote:
Originally posted by -TAIS-
Nog ff een feitje: Als je in de Dance Trends 30 wil komen met een release, moet je ongeveer minimaal 1000-1500 platen verkocht hebben. En ik denk dat misschien 5-10% van de releases hier terecht komt ofzo (grove schatting). Het merendeel van de releases haalt dit niet. Dit om even de aantallen te relativeren ;)

dan heb je toch een geslaagde release als je zo'n aantal haalt? Volgens mij is het behoorlijk moeilijk om je hoofd boven water te houden als je releases onder de 1000 verkochte vinyls zitten, temeer omdat die ook minder op compilaties worden opgenomen. Compilatie producenten kijken naar de dance charts voor compilaties. En met compilaties verdien je veel geld nietwaar? Dat is wat ik er min of meer van begrepen heb...
moogwai
quote:
Originally posted by ahp2002
En met compilaties verdien je veel geld nietwaar? Dat is wat ik er min of meer van begrepen heb...

idd, samen met artists albums dan.. daar moet het geld mee binnen gehaald. Hetzelfde geldt voor de CD-singles, daar kun je meestal ook niet je boterham van verdienen.

Interessant topic btw, want ik had geen idee van die aantallen in de vinyl industrie. Maar 10.000 vinyls is echt mega veel, dan heb je het zeker goed gedaan!
WTB
Moet je 10.000 platen verkopen om een gouden plaat te krijgen!?! Wordt de verkoop in het buitenland dan ook meegeteld ofzo want anders moet toch bijna elke DJ in Nederland 'm wel gekocht hebben... Of zijn gouden platen zeer zeldzaam?

WTB.
Kakao
10.000 is inderdaad bizar veel, dat kan echt nooit in Nederland
Asperge
misschien weten de producer hier op het forum (robert ,c-quence) meer over die oplages?
DjRV
quote:
Originally posted by TranceZoner
Ja ik weet het. Het was ook zeker niet negatief bedoeld!;) Mesh vind ik namelijk zelf nog steeds te gek, alhoewel het nu wat rustiger is om hem heen geloof ik.. (Anyone?)

hij's geloof ik bezig met wat intressante remixes,stay tuned;)
Partyhardy!
quote:
Originally posted by DjRV
hij's geloof ik bezig met wat intressante remixes,stay tuned;)

Yep hij is bezig met een remix voor Neo & Farina die bijna af is. En hij is gevraagd door Steve Helstrip himself om een remix te maken van Synaesthesia! :crazy:
Jesse
quote:
Originally posted by Partyhardy!
En hij is gevraagd door Steve Helstrip himself om een remix te maken van Synaesthesia! :crazy:

Dat belooft wat!
Bouma-Bros
quote:
Originally posted by Kakao
10.000 is inderdaad bizar veel, dat kan echt nooit in Nederland

Is inderdaad erg veel, maar kan zeker wel!

Sander
ahp2002
exemplaren van Marco V - Godd worden nog steeds bijgeperst :)

Chicane
Marco V twee keer op nummer 1

Het gebeurt een dance-artiest feitelijk nooit dat hij of zij de nummer eén positie in twee verschillende lijsten met twee verschillende platen behaalt.

Maar voor Marco V is ook dit geen uitzondering meer: momenteel staat hij namelijk met zijn Combi:Nations Albumsampler op nummer 1 in de Mega Dance Top 30 én tegelijkertijd behaalt zijn laatste vinylrelease Echnalava / Godchild diezelfde positie in de Dutch Dance Chart (IDP)!!

http://www.id-t.com/news-subpage.php?newsid=2545

:D
Asperge
marco is lekker bezig:)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 
Privacy Statement