return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Dreas igår på NRJ
View this Thread in Original format
Kongo_kim
vilket klockrent set. hur grymt som helst.

någons om rippa.

han lirade bla

1 Gold??? - Sunrise?? (Tiesto remix)
2 Havannah - Havannah
3 Armin - Burned with desire
4 System F - Out Of the blue

sen också Lost Tribe - Gamemaster (Sigmun remix) Mike Shiver - Feelings
jeremy1984
quote:
Originally posted by Kongo_kim
1 Gold??? - Sunrise?? (Tiesto remix)


Goldenscan - Sunrise (Tiësto remix)? :)

Skulle vara kul o höra settet ja!
mjz
happ, där får man för att man inte lyssnar på nrj... fast å andra sidan slipper man ju tusentals timmars öronplåga också så det går väl jämt ut...
sipowitz
Hehe nu kommer säkert någon beskylla mig för att vara i kvar på 80-talet. Men jag spelade in setet på hederligt gammalt kassetteband igår ;-) Så är det någon som vill så kan de säkert får "koppa bandet" hoho.
reveal
quote:
Originally posted by sipowitz
Hehe nu kommer säkert någon beskylla mig för att vara i kvar på 80-talet. Men jag spelade in setet på hederligt gammalt kassetteband igår ;-) Så är det någon som vill så kan de säkert får "koppa bandet" hoho.


:eyes:
Jag äger inte ens en bandspelare :p
St_Andrew
quote:
Originally posted by sipowitz
Hehe nu kommer säkert någon beskylla mig för att vara i kvar på 80-talet. Men jag spelade in setet på hederligt gammalt kassetteband igår ;-) Så är det någon som vill så kan de säkert får "koppa bandet" hoho.


coool :D men borde ju inte vara så svårt att få över band till dator iof? :D
sipowitz
quote:
Originally posted by St_Andrew
coool :D men borde ju inte vara så svårt att få över band till dator iof? :D


Oj glömde bort denna posten!

Mjo men enda anledningen till att ajg spelade in på tape (vilken jag nog glömde att berätta ;-) var att jag skulle ha det i firmabilen, och där är det bara kassette tyvärr... man bor ju i Malmö så de stjäl ju som gamar annars..

Men jag kan berätta att det gick _undan_ med den tapen i bilen istället för vanliga radion.. jag brukar hinna zappa radiokanaler typ 4000 gånger på en natt i vanliga fall ;-)
BetaFactory
Ferrys "Out of the Blue" är en gammal klassiker, som är så speciell att den egentligen inte kan gå ur tiden. :)

Armins "Burned with Desire" är däremot rätt tråkig, uppbyggd enligt dagens klassiska koncept. Man kan inte direkt säga att van Buuren hör till dem som för trance-genren framåt. Dock verkar han vara bra på att göra promo för genren, speciellt bland de som är någonstans på gränsen mellan mainstream och underground, de som uppenbarligen vill att trancen skall utvecklas mera enligt euro-konceptet än utifrån trancens rötter. Just my 2 cents...

Bättre i.a.f. att det spelas något än ingenting alls. Och man måste tänka på vilket format av radiokanal det är också. Jag tror knappast att det konceptet skulle tillåta/casha in på att spela någon form av detroit techno, hard house eller någonting annat på den "nåbarhetsnivån". Trance-genren är dock lättare att plocka in. I.a.f. har jag dock inte hört talas om cheesy techno, men cheesy trance finns det gott om. :)

På tal om det, inte brukar Cari Lekebush, Robert Leiner m.fl. hålla några sets på radion där borta i Sverige?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement