return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Orkester!
View this Thread in Original format
sipowitz
Tjo!

En klar favorit är när nån stråkorkester eller varför inte blåsorkester gör en variant av nån härlig trancelåt...

Absoluta favoriten är: for just one day i instrumental version. Fantastiskt fantastiskt!

Klar tvåa ligger gouryella_meets_orchestre_cyber_france_de_paris-tenshi_(version_classique)

Och out of the blue versionen av samma "orkester".

Nån annan som har ett tips inom denna lite ovanliga, men ack så fantastiska, kategori.
jeremy1984
Kanske lite Off-Topic, men hur blev det med Rank1's planer på att göra en konsert med en gigantisk orkester..? Hade verkligen varit nåt att höra :)
AC.
Tiesto hade ju tänkt att ha en orkester med i sin konsert-spelning men de hade ju inte riktigt tid att sätta ihop den och dessutom funkade det dåligt vad jag förstod (Med tankten och så)
Läste det i någon interjuv någonstanns....
Kaveh
Det är en väldigt underskattad musikkategori ja :) Vill ha mer sådant! Tycker det borde göras någon riktigt välorganiserad trance/orkestral konsert någongång.. i stil med de maffiga kosnerter Jean Michel-Jarre brukade ha. Skulle ju bli obeskrivligt bra :Q
reveal
Kai Tracid - 4 Just 1 Day [Orchestra Version] är ytterligare ett exempel :)
sipowitz
quote:
Originally posted by reveal
Kai Tracid - 4 Just 1 Day [Orchestra Version] är ytterligare ett exempel :)


Hoho, nu börjar jag nästan tro att reveal uttalar låtnamnet så här

"fyra just ett day"

Eller så är det någon som inte läste så noga helt enkelt, men jag säger inte vem =)

"Absoluta favoriten är: for just one day i instrumental version. Fantastiskt fantastiskt!"
St_Andrew
quote:
Originally posted by sipowitz
Hoho


OMFG, GLORIE SYNDROMET SPRIDER SIG! :wtf: :p

kan nån tanka upp lite orkesterlåtar på ni vet vems ftp... vore najs att höra några, orkar inte leta :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement