|
Organisatoren grote evenementen moeten politieinzet betalen
|
View this Thread in Original format
| SnuggLe |
Iedereen het gelezen in de kranten?
Politieinzet wordt doorberekend aan grote evenementen. Als voorbeeld stond erbij dat die vooral bij het voetbal zo was. Maar wat te denken van housefestivals????
Worden de kaarten nu weer NOG duurder? Goed excuus namelijk..
Greetz,
SnuggLe |
|
|
| New Wave |
Opzich is er weinig politie aanwezig op een groot feest.
99% van de beveiliging is van WWS ofzo. Dat wordt al betaald door de organisatie.
Al sje bjivoorbeeld naar een Ajax wedstrijd kijkt, dan staan daar 100 politiemannetjes met witte helmpjes. Dat is inderdaad super duur. Maar een paar van die blauwe rukkers op een feestje zal wel niet zo errug duur zijn. (denk ik) |
|
|
| total woot |
| Denk ik ook wel, ik zie op een feest altijd security rondlopen, pas als er echt iets mis gaat komt de politie om de hoek kijken....(neemt natuurlijk niet weg dat de organisatie van een feest -zoals snuggle al zei- weer een reden heeft voor t verhogen van de prijzen....). |
|
|
| jp |
Het principe 'de vervuiler betaald' is hier van toepassing. Toch moeten ze rekening houden met het feit dat de toegangers al meebetalen door middel van belastinginkomsten uit de omzet.
Het lijkt me dan ook eerlijk alleen bij onvoorziene kosten politieinzet extra te vergoeden, aangezien het meeste beveiligingswerk/verkeersregelen al door particuliere bedrijven gebeurd. |
|
|
| Matthijs |
| Voor de grote festivals is niet alleen politie nodig voor de beveiliging, maar ook om het verkeer in goede banen te leiden. Op die manier kan het dus toch nog een vrij dure grap worden voor een organisatie, en hebben ze inderdaad weer een goed excuus om de prijzen omhoog te gooien... |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Matthijs
Voor de grote festivals is niet alleen politie nodig voor de beveiliging, maar ook om het verkeer in goede banen te leiden. Op die manier kan het dus toch nog een vrij dure grap worden voor een organisatie, en hebben ze inderdaad weer een goed excuus om de prijzen omhoog te gooien... |
Politie verkeer regelen?
In je dromen, doen ze echt bijna niet meer :)
Daar heb je verkeersregelaars etc voor, oftewel dik betaalde studenten. Heb het ook een keer gedaan. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Politie verkeer regelen?
In je dromen, doen ze echt bijna niet meer :)
Daar heb je verkeersregelaars etc voor, oftewel dik betaalde studenten. Heb het ook een keer gedaan. |
Dat zijn volgen mij Melkertbanen. In Amsterdam hebben ze die ook, zijn van die hele dikke surinaamse vrouwen. :p |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by New Wave
Dat zijn volgen mij Melkertbanen. In Amsterdam hebben ze die ook, zijn van die hele dikke surinaamse vrouwen. :p |
Ja zoiets, wat een hondebaan heb je dan in de grote stad zeg, brrrr..... |
|
|
| Matthijs |
Ik heb het opgezocht en jullie hebben gelijk: 'de politie-inzet bij grote evenementen is te verwaarlozen'. Voor voetbal is het daarentegen extreem hoog; 338.000 uur politie per jaar...
Een ander punt is dat organisatoren van bijvoorbeeld het North Sea Jazz Festival volgens de voorgestelde opzet GEEN politiekosten hoeven te betalen, terwijl organisatoren van dance festivals dat WEL moeten. Lijkt mij een beetje meten met twee maten! |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Matthijs
Ik heb het opgezocht en jullie hebben gelijk: 'de politie-inzet bij grote evenementen is te verwaarlozen'. Voor voetbal is het daarentegen extreem hoog; 338.000 uur politie per jaar...
Een ander punt is dat organisatoren van bijvoorbeeld het North Sea Jazz Festival volgens de voorgestelde opzet GEEN politiekosten hoeven te betalen, terwijl organisatoren van dance festivals dat WEL moeten. Lijkt mij een beetje meten met twee maten! |
Ligt aan het risico:
Of relaxte Jazzgangers met 1 biertje op, of 10000 lui onder de pillen die van Qlimax afkomen. Zeg nou zelf, dat is een verschil! |
|
|
| Miss Proximus |
ach ze zijn tenminste niet corrupt dat is al heel wat
/me rent |
|
|
|
|