|
Getaway in Stockholm (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
Faktum är att även den Svenska polisen haft Porsche 911 under tidigt 80-tal eller om det var på 70-talet rent av.... ser ni inte på Motor Journalen på femman ? ;)

Getaway In Sthlm 3 hade dom en hellikopter fast när dom körde båten... |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
omg, rik polis eller vad? :D |
japp hehe. kul att ni också hade de i sverige.
undrar värför de inte finns längre, det vore mest effektiv mot fortkörare som i GiS :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by ScuL
japp hehe. kul att ni också hade de i sverige.
undrar värför de inte finns längre, det vore mest effektiv mot fortkörare som i GiS :D |
Det är sjukt höga farter så det är rent livsfarligt för poliser, och anda omkring.
Varför det inte finns Porschar längre är för att dom som fanns krashade rätt snart och det var allt för dyrt att ha sådana bilar inom polisen. Dagens Volvos och SAABar är det ju inte helt dåligt krut i heller.
Idag finns det vara en polisPorsche kvar som är välbevarad. :) |
|
|
| atlearmeen |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
var inte polisen jävligt nära o ta dom? |
De stedene jeg har sett politiet på filmene, leker de bare med dem.
Kjører fra de, så venter de på at politiet skal komme! |
|
|
| keddo |
| en snubbe som min farsa känner (som oxå jobbar brevid honom) är tydligen någon som ligger bakom det där (eller kör en av bilarna) ... har ej orkat fråga om en detaljerad beskrivning vad exakt han gör, men han bor i sthlm iaf, och det är inte direkt några ungdomar som gör det :rolleyes: |
|
|
| jofawe |
appropå PolisPorschen så står den i Ljungby .. och den är FÖRBASKAT vacker att titta på... så passa er ;)
Men de här GAS killarna.
När jag var på Elmia kort efter att GAS 1 hade släppts så stod deras Porschen vid entreen till mässan..
DEsstuom är allt i första filmen fejkat, bland annat kuknästornetslampa.. och "poliserna" i början :)
däremot de två andra är äkta.. saaau in i!
Sen vet man ju inte, men det ligger rätt mycket pengar bakom detta, polisen kanske får lite pröjs för det :) |
|
|
| Jre |
Inte så svårt att lista ut vem som kör en utav bilarna iaf va
:) |
|
|
| OracaZ |
=) hehe trodde inte detta skulle komma upp på sweta..men men..förarna som kör är inga "vanliga" förare..de har erfarenhet från rally osv..och att det skulle va uppspeedat vet jag inte...jag tycker filmerna är jävligt kassa egentligen..bara bonusklippen som är skojiga =).. dock så har GhostRider 2 vart bäst utav alla de filmerna..om inte de utländska =).. men känner ni att ni har en bra bil o känner den väl ställ upp i birka cup =) .. eller kom på nått vanligt streetrace... nu när våren kommer fram så blir det mer o mer streetrace..minst 2 varje helg..och i sommar blir det väl 3-4 i veckan.. dock så är de bästa de som City-race arrangerar =)..de blir alltid lyckade.. hej o hå..ses på vägarna
ps Livet börjar vid 200km/h =) ds |
|
|
| AC. |
| Kanske kan skriva som tillägg till inlägget ovan att om man vi ställe upp i birkacup så bör man ha en bil som klarar 0-100 på 2-4 sekunder om man vill ha en chans :cool: |
|
|
| GyLLe |
| quote: | | Inte så svårt att lista ut vem som kör en utav bilarna iaf va |
syftar du på supramannen??? isf så kan jag säga att det inte är han som kör.. |
|
|
| webbie |
Som tillägg angående Svenska Polisens Porschar så var dom aldrig till för och
användes aldrig för att ta fast fortkörare utan bara för att visa
upp Polisen och påminna trafikanter om att dom skulle följa lagen. |
|
|
|
|