|
Andre Kuipers in de ruimte
|
View this Thread in Original format
| BaRTeZ |
Zo, de tweede Nederlander is de ruimte ingeschoten :)
Kon toch niet slapen (heb de hele dag al geslapen, na het bootfeestje :)), maar had de wekker sowieso gezet. Erg gaaf om het live gezien te hebben zeg! Ik had een raar voorgevoel dat er iets fout zo gaan, maar gelukkig stelde de gast op TV me gerust, door te zeggen dat de lancering met deze raket al 1700 keer goed was gegaan. En het ging ook goed! Geweldig om te zien hoe die gasten daar hutje-mutje zaten, ze zwaaiden zelfs even naar "de mensen thuis" :)
Tof om een keer gezien te hebben, en vooral omdat er een Nederlander in zit!
Nu duurt het nog 2 dagen voor dat Andre in de ISS is, als alles goed gaat is hij 30 mei weer op Aarde.
(linkje: http://nieuws.fok.nl/nieuws/40727) |
|
|
| jp |
Die gast was op elk tv-uitzending alleen maar met zo'n enorme grijns te zien. En terecht want hij heeft er al 30 jaar naar toe geleefd.
Nu hopen dat de experimenten allemaal slagen, en dat hij weer veilig op aarde landt! |
|
|
| Blik |
| Het is toch echt de 3de Nederlander in de ruimte |
|
|
| Jappio |
| Ik snap echt niet waarom dit allemaal zo in de publiciteit komt, lekker belangrijk allemaal. Alsof er niet al een stuk of 1000 mensen voor m de ruimte in zijn geschoten. |
|
|
| M5 |
| inderdaad de 3de Nederlander en de 432ste ruimtevaarder ooit |
|
|
| BaRTeZ |
| Die andere "Nederlander" was een Amerikaans staatsburger en reisde ook onder de Amerikaanse vlag, geen echte Nederlander dus :) |
|
|
| M_Peror |
| Ik vind het vooral erg apart om te zien wat er daar in Rusland / Kazachstan de afgelopen weken aan Nederlandse pers heeft rondgelopen en "zomaar" gefilmd. Dat was 10, 15 jaar geleden nog compleet ondenkbaar geweest :) |
|
|
| -TAIS- |
Ik vond het wel leuk om te zien, die lancering. Eigenlijk is het helemaal niet speciaal, als je hoort dat er al meer dan 400 lanceringen gedaan zijn. Maar toch leuk dat de aandacht er een keer op gevestigd wordt, doordat er weer eens NL'er meegaat.
Het verbaasde me trouwens ook dat er zoveel lof was over de Russische raket enzo. Schijnt op veel punten dus beter dan die van de VS te zijn, onder meer omdat hij al zo lang meegaat en helemaal geoptimaliseerd is. |
|
|
| Valhalla |
| mooiste van het geheel vond ik de oude tradities, zoals het uitstappen uit het busje dat je naar het lanceerplatform brengt en de rechterband onderpissen. |
|
|
| Zinostyle |
| Super dan een NL-der weer eens de lucht in gaat, alleen sommige zijn aan het zeuren dat het de overheid weer zo veel miljoenen heeft gekost.. nou het is voor de wetenschap dus laat gaan!! |
|
|
|
|