return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Rippa streams med usr/pw?!!?
View this Thread in Original format
ColinZeal
Betalar för di.fm o skulle inte ha nåt emot att rippa strems i 128 istället för bara 96 som idag.
Finns det nån bra plug-in till winamp 2.x där man kan rippa med username o password?

Om det finns till andra versioner av winamp så tipsa om dom också men jag är mest intresserad av 2.x.

Kör förövrigt "stream ripper" just nu till 2.x
Vizay
vet inte men du kan ju alltid använda ett ljudbehandlingsprogram såsom wavelab eller coolEdit...

sen som inspelningskälla så väljer du bara "wave out" å sen ere bara å trycka på record när streamen e igång :)

se dock till å stänga av alla ljud på msn och mirc osv eftersom dom också spelas ut i "wave out" :)
ShyTrance
jag brukar använda total recorder när jag recordar nått från någon stream :) d e skitbra, o så kan man sätta datum o tid när man vill recorda nått t.ex. :)
Dj_Irish
quote:
Originally posted by ShyTrance
jag brukar använda total recorder när jag recordar nått från någon stream :) d e skitbra, o så kan man sätta datum o tid när man vill recorda nått t.ex. :)


Precis vad jag tänkte föreslå. Ripper det som spelas i din dator oavsett password på winamp eller inte hehe. Använder det när jag spelar in mina live-shows och sånt :)
Dioxys
jupps, samtidigt som du inte behöver oroa dig för msn ljud å liknande :) total recorder är bäst imo :)
SWE_TRANCE
Även jag rekommenderar Total Recorder, i särklass det bästa!
Så nu behöver du inte fundera mer, bara å fixa :)
ColinZeal
Kom ju på att det är nog bättre att köra "write to disc" i winamp om man nu vill ha rippen i Wav.

Annars ska jag ta o testa "Total Recorder" när jag hinner leta efter den.

Sparar den alla låtar/sets i separata mp3or automatiskt??
Dj_Irish
quote:
Originally posted by ColinZeal
Kom ju på att det är nog bättre att köra "write to disc" i winamp om man nu vill ha rippen i Wav.

Annars ska jag ta o testa "Total Recorder" när jag hinner leta efter den.

Sparar den alla låtar/sets i separata mp3or automatiskt??


Njae, man kan nog ställa in Total Recorder så att efter ett visst antal sekunders tystnad ska skriva till ny fil men Di kör ju med en liten mixer plugin vilket gör att där aldrig är tyst mellan låtarna.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement