|
Rippa streams med usr/pw?!!?
|
View this Thread in Original format
| ColinZeal |
Betalar för di.fm o skulle inte ha nåt emot att rippa strems i 128 istället för bara 96 som idag.
Finns det nån bra plug-in till winamp 2.x där man kan rippa med username o password?
Om det finns till andra versioner av winamp så tipsa om dom också men jag är mest intresserad av 2.x.
Kör förövrigt "stream ripper" just nu till 2.x |
|
|
| Vizay |
vet inte men du kan ju alltid använda ett ljudbehandlingsprogram såsom wavelab eller coolEdit...
sen som inspelningskälla så väljer du bara "wave out" å sen ere bara å trycka på record när streamen e igång :)
se dock till å stänga av alla ljud på msn och mirc osv eftersom dom också spelas ut i "wave out" :) |
|
|
| ShyTrance |
| jag brukar använda total recorder när jag recordar nått från någon stream :) d e skitbra, o så kan man sätta datum o tid när man vill recorda nått t.ex. :) |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
jag brukar använda total recorder när jag recordar nått från någon stream :) d e skitbra, o så kan man sätta datum o tid när man vill recorda nått t.ex. :) |
Precis vad jag tänkte föreslå. Ripper det som spelas i din dator oavsett password på winamp eller inte hehe. Använder det när jag spelar in mina live-shows och sånt :) |
|
|
| Dioxys |
| jupps, samtidigt som du inte behöver oroa dig för msn ljud å liknande :) total recorder är bäst imo :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
Även jag rekommenderar Total Recorder, i särklass det bästa!
Så nu behöver du inte fundera mer, bara å fixa :) |
|
|
| ColinZeal |
Kom ju på att det är nog bättre att köra "write to disc" i winamp om man nu vill ha rippen i Wav.
Annars ska jag ta o testa "Total Recorder" när jag hinner leta efter den.
Sparar den alla låtar/sets i separata mp3or automatiskt?? |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by ColinZeal
Kom ju på att det är nog bättre att köra "write to disc" i winamp om man nu vill ha rippen i Wav.
Annars ska jag ta o testa "Total Recorder" när jag hinner leta efter den.
Sparar den alla låtar/sets i separata mp3or automatiskt?? |
Njae, man kan nog ställa in Total Recorder så att efter ett visst antal sekunders tystnad ska skriva till ny fil men Di kör ju med en liten mixer plugin vilket gör att där aldrig är tyst mellan låtarna. |
|
|
|
|