|
Hypen of Uitmelken?
|
View this Thread in Original format
| BaRTeZ |
Na enkele malen geluisterd te hebben naar Just Be van Tiesto, vergelijk ik de cd met zijn vorige album In My Memory (IMM).
Wat me opvalt is dat er van IMM, van de 11 tracks, 3 uit zijn gekomen op cd-single, inclusief clip. Flight 643 was net uit op CDS, daarna kwam het album, en vervolgens werd het album uitgemolken door Suburban Train en Lethal Industry op CDS uit te brengen.
Voordat Just Be in de winkels ligt, zijn Traffic en Love Comes Again al helemaal grijs gedraaid. Voorlopig dus meer hypen dan uitmelken. (maar wie weet komen er nog meer tracks uit als single)
Wat vinden jullie "erger" en waar zijn jullie meer op tegen?
Het uitbrengen van een CD en dan alle tracks nog eens op cds gooien of eerst wat singles uitbrengen en en daarna een album uitbrengen inclusief wat niet gereleasde tracks?
(De vergelijk met Tiesto is alleen als voorbeeld, dit gaat ook op voor andere artiesten :)) |
|
|
| Shabbaman |
| Ach, 2unlimited deed dat ook altijd, wat is nou helemaal het probleem? |
|
|
| BaRTeZ |
| quote: | Originally posted by Shabbaman
Ach, 2unlimited deed dat ook altijd, wat is nou helemaal het probleem? |
er is geen probleem, ik vraag alleen naar jullie mening.
Waar jullie meer op tegen zijn, uitmelken of hypen? |
|
|
| Shabbaman |
Hm.
Het nadeel van hypen is dat heel veel mensen iets leuk gaan vinden. Daar zie ik het probleem niet zo van, behalve als er iets wordt gehypt wat helemaal niet leuk is.
Dat laatste is dan misschien ook gelijk het probleem met uitmelken: als er iets wordt uitgemolken is dat niet erg, zo lang je het maar leuk blijft vinden. Als je het niet leuk vind, dan word je er veelvuldig mee geconfronteerd.
Maar ja, dat luister je toch gewoon wat anders? |
|
|
| Teknikol |
| uitmelken vind ik ietsie minder leuk omdat dat dat het einde van een muziekstijl betekent. |
|
|
| SnuggLe |
| Ach, wat maakt het uit......tis beide niets. |
|
|
| Three 'O Three |
Ik vind het een beetje een vage stelling.
Zoals ik het zie: eerst wordt iets gehyped of wordt vanzelf een hype en als dit een succes is, dan wordt het uitgemolken. Zo bekeken is het niet echt een goed dilemma wat je neerzet. |
|
|
| New Wave |
Opzich vind ik hypen niet zo erg.
Het is logisch dat je een product zo veel mogelijk wil laten horen aan mensen. Ook een dj hypen is gewoon business.
Uitmelken vind ik daarentegen wel bagger.
Een product zo vaak laten horen dat het een irritant product wordt vind ik zonde. |
|
|
| Jesse |
Deze stelling slaat dus nergens op. Dit is pure marketing. Kijk eens naar het album van Michael Jackson - Thriller. Hier staan 9 tracks op waarvan er 6 (!!) uit zijn gebracht als single. Dat is dus 2/3e van een heel album. Hoe meer toppers er op een album staan, hoe meer singles er uit worden gebracht, hoe meer albums er verkocht gaan worden. Door de vele singles wordt het voor de gemiddelde consument aantrekkelijker om het album te kopen (meer tracks!) dan alleen de losse singles aan te schaffen. Dat er nu twee singles al uit zijn van Just Be is nog maar heel weinig. En dat er maar 3 van IMM zijn gekomen is niet veel hoor.
En hypen? Daar is het publiek zelf schuldig aan. Ik zie Tiësto namelijk niet overal reclame maken voor een album dat nog moet verschijnen. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Jesse
Deze stelling slaat dus nergens op. |
Er is geen stelling, er wordt gevraagt wat je van hypen en uitmelken vind. thats it. |
|
|
| BaRTeZ |
| quote: | Originally posted by New Wave
Er is geen stelling, er wordt gevraagt wat je van hypen en uitmelken vind. thats it. |
inderdaad :p |
|
|
| Jesse |
| quote: | Originally posted by New Wave
ok ok
dan vind ik dat geen van beide begrippen toepasbaar is
:p |
|
|
|
|