return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Geluid voor in je auto HELP ME
View this Thread in Original format
raoel
Nou ik heb nu een auto en ik wil daar wat geluid in :D:D:D
Ik hoef niet perse een boom car te hebben maar er moet wel redelijk wat geluid in.

Ik ben vandaag al op pad geweest. En zoals ik al dacht, er zit veel verschil aan prijs in.

Ik ben nu van plan om voor achterin 2 DLS 17 cm speakers te plaatsen. Een subwoofer heb ik al, en ik koop er een versterker bij waar je de tonen bij kunt regelen.

Nu is DLS een heel goed merk, maar wel vrij prijzig, weten jullie misschien een wat goedkoper (onbekend) merk dat wel heel goed is.

En misschien een hele goede winkel, waar ze veel hebben, en in de buurt van eindhoven zit.
Origin X
Hebje al gekeke bij de Kijkshop... De kijkshop zal je je afvrage, maar daar hebbe ze wel wat lekkere auto spullen voor vreselijk weinig poen. Bekende merken zijn het nit, marr je kan er heus mee klappen:D
Bellie
OMG Origin X!!!
Wat doe je Raoel nou aan man.Naar de kijkshop sturen....
NIET DOEN!!!

Race gewoon effe naar Beverwijk,daar heb je ergens een Pioneerstandje staan.Daar had ik ook mn boxen gehaald toen ik nog mn Micra had.Achter 2x 250 Watt Pioneer boxen fl175,- (Vriend van me heeft deze ook alleen hij had ze gewoon in de winkel gekocht voor 400 piek :) ) en voor 2x 140 watt boxen voor 125 piek.Geen imitatie gewoon originele pioneer boxen.Perfect geluid komt eruit.Helaas heb ik niet de kans gehad om alles af te maken omdat ik gecrashed was met mn auto....:(

GREETZ!!
Trancetunnel
No way, geen pioneer.:rolleyes: Voor hetzelfde (of heel iets meer) heb je meer geluid, ik wil niet beweren dat Pioneer slecht is hoor.
Kies voor JBL. Ten eerste haalt die veel meer uit je vermogen van de radio / versterker en ten tweede zitten daar veel diepere bassen in.
Wil je d'r ook een subwoofer bij -> ook JBL nemen, das echt goed spul waar je meer geluid en mooier geluid uit haalt voor ongeveer dezelfde prijs.
Little Theseus
Nu we het er toch over hebben, mogen versterkers voor bij een autoradio nu wel of niet officieel? Want anders maak ik er echt wel een rijdende discotheek van!
Trancetunnel
quote:
Originally posted by Little Theseus
Nu we het er toch over hebben, mogen versterkers voor bij een autoradio nu wel of niet officieel? Want anders maak ik er echt wel een rijdende discotheek van!


Tuurlijk wel!! why not? Heb je ooit gehoord dat iemand daar een bekeuring voor gehad heeft? Als je rijdt met je radio hard aan wordt het anders, dan kun je wel een boete krijgen voor geluidsoverlast of zoiets, maar ja, dat is dan aan jezelf.........
After8
quote:
Originally posted by Little Theseus
Nu we het er toch over hebben, mogen versterkers voor bij een autoradio nu wel of niet officieel? Want anders maak ik er echt wel een rijdende discotheek van!



Ja tuurlijk mag dat :D
Ik heb zelf
headunit pioneer DEH-2100r
2x 280 watt magnat boxen (achter)
2x 100 watt jbl (voor)
1x 450 watt subwoofer van JBL

maar als ik ff antwoord mag geven koop alles op de zwarte beurs
o je auto radio na (i.v.m.garantie)
Blik
hoe doen jullie dat dan met het installeren van de boxen en versterkers, zelf erin zetten of erin laten zetten, want ik wil later natuurlijk ook een rijdende discotheek hebben (zonder de lichten:p) maar ik ben helemaal niet technisch en heb dus geen flauw idee van hoe ik die dingen aan zou moeten sluiten
After8
het is heel makkelijk :D
ik heb gewoon een plank op maat gezaagd gaten gemaakt en de speakers aan de onderkant van de plank gemonteerd, en over m'n hoedenplank speciale hoedenplank bekleding erover getrokken. (ivm diefstal)En het helpt zeker want eergisteren hebben ze m'n auto open gebroken en alleen m'n papieren meegenomen.
Maar ff terug,draden kan je kant en klaar op maat kopen in elke
car-audio zaak de prijs hangt er vanaf hoeveel watt je hebt,
zit alles bij 5 mtr tulpkabel
+ kabel
- kabel
speaker draad
remote kabeltje (maar zit vaak in de tulp verwerkt)
klemmetjes om de zooi allemaal vast te zetten
ik raad je aan CALIBER draad te kopen en een ontstoorder om het geluid van je auto niet te horen
ik hoop je hiermee genoeg te hebben geinformeerd:D

greetz after8
Origin X
quote:
Originally posted by Bellie
OMG Origin X!!!
Wat doe je Raoel nou aan man.Naar de kijkshop sturen....
NIET DOEN!!!

Race gewoon effe naar Beverwijk,daar heb je ergens een Pioneerstandje staan.Daar had ik ook mn boxen gehaald toen ik nog mn Micra had.Achter 2x 250 Watt Pioneer boxen fl175,- (Vriend van me heeft deze ook alleen hij had ze gewoon in de winkel gekocht voor 400 piek :) ) en voor 2x 140 watt boxen voor 125 piek.Geen imitatie gewoon originele pioneer boxen.Perfect geluid komt eruit.Helaas heb ik niet de kans gehad om alles af te maken omdat ik gecrashed was met mn auto....:(

GREETZ!!


Yo het was op zich nie zo serieus bedoelt, marr als je echt goedkoop wilt zijn heb ik wel gelijk toch?:D Oke effe serieus dan, merken hoeven inderdaad niet zoveel te kosten, alleen mot je effe zoeke... 2e hands kan ook een optie zijn, alleen mot je daar wel bij uitkijke wat je krijgt. Een site op dat gebied is www.marktplein.nl daar kan je op 2e hands auto-audio apperatuur zoeken. Btw: wat after8 zegt over goede bekabeling nemen, heeft hij gelijk in, zelfs al wil je het echt goedkoop doen, bezuinig hier niet op!!! en trouwens goede kabels hoeven ook niet zo duur te zijn horr.

greetz

raoel
Ik hou het toch op de DLS speakers voor achter.

Versterker weet ik nog niet, en radio weet ik nog niet.

Ben in meerdere zaken geweest en overal vertellen ze wel ongeveer hetzelfde.
En in tegenstelling tot wat trance tunnel zegt. Mensen koop nooit JBL, dat zeggen ze in elke winkel. Vroeger was JBL geweldig, maar ze zijn stil blijven staan. JBL speakers kunnen wel ontiegelijk hard. Maar de kwaliteit van het geluid laat te wensen over.

Schijnt toch dat DLS veruit het best is. Kost wel wat, maar het is wel HET spullletje is.
Little Theseus
quote:
Originally posted by Blik
want ik wil later natuurlijk ook een rijdende discotheek hebben (zonder de lichten:p)

Waauw! Ik zag vandaag een auto in het donker rijden met van die knight-rider lichies erop... das echt vettttt, moest gelijk weer aan vroeger denken, hoe die gast op tv de wereld redde met kitt en hoe hij de vrouwen versierde.
BTW Sommigen van jullie komen toch verdraaid technisch uit de hoek!:eyes: Kan 1 van jullie niet mijn autotje ff inbouwen?:stongue: :stongue:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement