|
Trance Reviews - Mei 2004 (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
Vandaag zat hij eindelijk in mijn bus, en ik zou geen Mike-fan zijn als ik hier niet even een review zou posten! :D
PUSH - ELECTRIC ECLIPSE
1 - Intro
Leuke intro, wat valt er meer te zeggen? :)
2 - R.E.SP.E.C.T.
Dit vind ik echt een lekker nummer! Sommige elementen erin klinken een beetje retro naar mijn mening, maar overall klinkt het nummer zeker niet oud! Heel atmosferisch en diep met leuke wendingen en progressie, ik krijg er kippenvel van! DIt is nu echt de Mike-sound waar ik zo van hou!!
3 - Imagine
Een downtempo/breaks nummer, iets waar Mike zich zelden aan waagt, maar het gaat hem toch behoorlijk af! Het is vooral mooi om te horen hoe hij zijn spacy en industriële klanken overbrent op een trager ritme! Daardoor klinkt de plaat heel anders dan de mainstream downtempo nummers, veel kouder en donkerder, maar tegelijk heel mooi!
4 - Electric Eclipse (Original)
Eén van de 'mindere' nummers op het album volgens mij, maar allesbehalve slecht! Ik hou echt van de opbouw en de progressie van de melodie, maar het nummer mist een beetje aan kracht. Dit werd dan wel goedgemaakt door de Tranqua remix, maar spijtig genoeg staat die alleen maar op de vinyl.
5 - Journey Of Life
Nog één van mijn favoriete nummers op het album, al vanaf ik het de eerste keer hoorde in Stefan's auto! De melodie is misschien niet de sterkste die Mike ooit gemaakt heeft, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de geweldige opbouw! Vooral die eerste break met die diepe bassen en dan die breakbeatsectie, hemels!!
6 - Trance-parent
Een typische Mike-stomper, beetje hetzelfde recept als Strange World 2000, maar toch nog anders genoeg om niet als déjà-vu aan te voelen! Stevige drive, pompende melodie, dit kan niet anders dan een bom zijn op de dansvloer!
7 - Blue Midnight
Voor vele mensen is dit hun favoriete nummer op het album, en bij mij zit het er ook niet ver naast! Een meer progressief nummer in de stijl van de nummers op From Beyond, maar je merkt duidelijk het verschil en de evolutie in de Push-sound anno 2004. Diep, donker en toch meldoieus, I love it!
8 - Universal Nation 2003
Deze remake is vorig jaar al gereleased op Bonzai, dus echt nieuw is hij niet meer. Persoonlijk heb ik een gemengd gevoel bij deze versie. Ik hou van de donkerdere aanpak en de manier waarop hij de originele Un-sound heeft ge-updated naar de huidige Push-sound. Maar daarbij heeft hij wel de power van het origineel verloren. Dat had volgens mij nog kunnen opgelost worden door een goedgeplaatste drumroll en de welbekende 'woooeew'-kreet, maar spijtig genoeg heeft Mike die eruit gelaten.
9 - Tranceformation
Een typisch Push-bom, deze keer in samenwerking met een Japanse producer, en dat hoor je aan een aantal nieuwe sounds die geïntroduceerd worden. Er zit enorm veel power in deze track, en de melodie is een echte dansvloerkiller! Misschien een té typische Push-plaat, maar Push zou Push niet meer zijn als hij zo'n platen niet meer zou maken...
10 - Strange World (Tranquilo's chill-out mix)
Dit nummer had er voor mijn part af gemogen! Het begint heel leuk, maar vanaf de overbekende Strange World melodie erdoor komt krijg ik spontaan het gevoel van "wanneer barst de bom en komt die vette basslijn erdoor". Komt het door gewenning aan de originele track of door de melodie zelf, ik weet het niet. Feit is dat Strange World zich gewoon niet loont tot een ambient versie volgens mij...
11 - United We Stand
Yeeha, ik had gehoopt dat Mike het ging doen, en blij dat ik was toen ik hoorde dat er effectief een donkere Scanner-achtige track op het album stond! Een hypnotiserende drive, donkere effecten en veel power, this is the good stuff!!
Conclusie:
Ik ben aangenaam verrast door Electric Eclipse! Hoewel het album an sich al meer dan een jaar af is klinkt het toch nog fris en up-to-date! Sommige elementen zijn het voorbije jaar wel al opgedoken in andere Mike-producties, dus niet alle nummers klinken altijd even origineel. Maar dan nog vind ik dit album outstanding, de meeste nummers hebben net dat tikje meer! Er zit ook veel variëteit in, dus alle mensen die beweren dat Mike saai is en altijd hetzelfde doet mogen hun mening is dringend gaan herzien! Natuurlijk heeft hij een eigen sound, maar welke producer heeft die niet...
Bon, geen gezever meer, elke open-minded trance-fan moet dit album gewoon hebben, dus kopen die handel! :D |
|
|
| TOR |
ik heb datzelfde gevoel bij de Strange World remix.
er zit ook niet echt een structuur in.
Electric Eclipse is idd ook een van de mindere Push platen.
behalve de Tranqua remix, maar die staat er niet op :(
voor de rest een voor een supernummers!
ook Journey of Life, was vergeten hoe goed die wel was..
Tranceformation is geremasterd, maar ik vond het eerlijk gezegd voorheen beter, het nummer had die ruwe edge.. er zit nog steeds veel power in, maar ik heb de indruk dat er wat geprutst is met de frequenties van de hoofdmelodie.
mijn favorieten:
1. Blue Midnight: kippenvel en ook erg ingenieus in elkaar gestoken, met veel subtiliteiten..
2. Trance-Parent: eenvoudig nummer, maar een superbom!! ipv Respect zouden ze beter die plaat nemen als volgende single.
3. United we Stand: erg diep, vooral die bassline :crazy: |
|
|
| CygnusX |
Sundawner - Krystal Dreams
Remember Cosmicman - Krystal Dreams, van lang geleden. Die komt nu eindelijk uit, met een Markus-L Remix erbij. Ik ben er nog niet uit welke van de 2 ik verkies, ze zijn beiden super.
8/10
SonOfAPitch - Lunica / Nemo '03
SonOfAPitch is een nieuwe Nederlandse producer, Jan Waterman. Nemo is goed, maar Lunica is beter, imo. De breakdown in Lunica is heerlijk, zweverig met engelachtige/angelic vocals, gevolgd door een breakbeat.
Lunica : 7.5/10
Nemo '03 : 7/10
Genix And Andy Bagguley Pres. Oracle - Aries [Shane 54 Refill]
Het origineel is bij de meesten hier al langer bekend. De Shane 54 Remix/Refill bevat een typische Shane 54-, uplifting breakdown. Goed nummer.
7/10 |
|
|
| dj Zevan |
Pinkbox Special - Simple/Nice Guys Finish Last
gaat eindelijk worden gereleased
liedjes zijn door velen al gekend
Simple draait al n tijdje mee op promo cdr
voor de release hebben ze het stukje voor de break eruit geknipt waardoor naar mijn mening het liedje een beter geheel wordt.
Nice Guys Finish Last is een mooie breakbeat plaat, de piano melodie neemt het grootste stuk van het liedje voor zijn rekening
2 enorm sterke producties
absolute must haves
9/10 |
|
|
| dj Zevan |
Soul Tan & Tone Depth - Broken (Original Mix & Jiva Mix)
eindelijk nog ns iets nieuws van deze topproducers, en deze is weer volledig raak
gekende stijl met gitaarstukjes van de heren met de stem van stephina vezina
jiva (voor de helft bestaande uit sultan) maakt er een zalige breakbeat song van
beide versies om bij weg te dromen
topproductie
9/10
The Orb - From A Distance (Hybrid's Ladies Meadow Mix)
sterke melodische breakbeat van hybrid, begint met een zalige intro van 2minuten
8.5/10 |
|
|
| CygnusX |
A Force - Atomic Outbreak/Gravitational Waves
2 nummers die overlopen van de energie. Een mengeling tussen uplifting en psytrance zou ik zeggen.
8/10 voor beiden |
|
|
| Belgian Bonzai |
Arctic Quest - Offbeat/Glaze
WOW!
Voor elke uplifting-addict wat wils:
Offbeat daag je uit om na 5 luisterbeurten alle subtiele melodieën te vinden. Dreamtrance², uitstekende productie met een warm geluid. Boordevol subtiele efecten, let op de basvariaties en geniet van de melodie die er niet op, maar tijdens de climax inkomt.
Glaze U zal staan te springen achter uw PC of decks. Energetischer dan een megaton kernwapen. Heb em nog niet geanalyseerd, maar gewoon een streling voor het oor. |
|
|
| Gladius |
| hehe lekker taalgebruik BB =) |
|
|
| pooley |
Iemand een idee of
UKNY Connection - Amsterdam
Al uit is?
Of onder ee nadnere naam?
of of of |
|
|
| dj Zevan |
Lo-Step - Burma (Original Mix)
tijd om weer wat progressive bij te leren
Lo-Step bestaat voor de helft uit Luke Chable, dat zegt al voldoende tegenwoordig
zalige breakbeat plaat met lang uitgerekte strings, ook nog wat stemeffecten opgegooid
topklasse |
|
|
| Jasperovitsj |
Is die nu pas officieel gereleased? Ik heb hem toch al zeker een half jaar op mp3...
Superplaat trouwens, progressive breaks op zijn best! :eyes: |
|
|
| Belgian Bonzai |
DJ Tiësto - Just Be Album Sampler
Lange versies :D
Adagio For Strings gaat na de 4-weken-afkoelperiode-om-zeker-te-zijn-dat-het-geen-bevlieging-is hoogstwaarschijnlijk op nummer 1 in mijn all-time chart vliegen, hoor. Dat nummer is gewoon geflipt. Zeker de lange versie (9m33) Oooooow... genieten :) |
|
|
|
|