return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Kristi Flygare-låt
View this Thread in Original format
Producer
Jaha, jo jag satt o latjade lite under natten...skulle egentligen sova men jag fastnade. Den e inte riktigt klar men tänkte dela med mig ändå för jag blev ganska nöjd hittils själv...men nu skulle jag vilja ha feedback.

låten hittar ni här

Enjoy

/Anders
Producer
Många som tankar, men ingen som säger vad de tycker...:clown:
Det hade varit skoj att höra :-D
Gate 42
Oj oj! :eek:

Detta låter riktigt nice! Skönt gung i trummorna och den mörka basen. Lite "house-trance" över detta tycker jag.
Sköna enkla melodier och ackordstötar. Kan inte annat än säga , WOW! Synd bara att det var en lofi, hade inte varit fel med denna i fin CD kvall. Men med tanke på hur bra det låter så förstår jag att du inte vill skänka iväg låten gratis till alla potensiella köpare :D

Bra jobbat! Tummarna i vädret!
sztation
hellre en kortare snutt med bättre kvalle tycker jag..
fast jag är ju förärad med bästa kvaliteten här och jag säger det är mycket stabilt! :)
Mer skön-plonk-melodi o minre ackordstötpiptjosan :)
Yeah, u know :)

Lägg upp extract ur "influenza"!. DO IT NOW! :)
Glorie
starten e riktigt riktigt fin. den har du lyckats me.
...ja gillar trummorna eller va man ska kalla det...som går genom hela låten. Dock gillar jag inte syntslingan..känns rätt monoton. fast sen när pianot kommer in blir den finare igen.. så totalbetyget höjs. :p

bra jobbat, även om den inte är min favoritlåt för tillfället :)

kan ju bara tillägga att jag gillar jag ditt artistnamn "snakebyte" också.. låter tuffit :p
Producer
Tjooohoo...va kul att ni gillar den. Det var ju tänkt att vara en liten sådär låt som inte har så jättemycket harmonier. Men det blev lite sånt mot slutet ändå.

Låten sztation nämde kanske jag lägger upp senare ikväll...lite mer ackord o melodier i den.

Glorie, kul att du gillar mitt artistnamn. Svårt som attan att komma på nåt som funkar. Hoppas inte det är upptaget bara...
Producer
Låten som sztation requestade hittar ni här

Den e inte riktigt mixad o kanske inte klar den heller..sen e det bara ett litet urklipp..jag har problem med att bestämma när en låt e klar haha....men men, sztation gillar den, hoppas ni oxå gör det då :p
Gate 42
Om Influenza:
Ackorden är riktigt maffiga, ljudet är dock lite "skrikigt" i de högre frekvenserna. Men själva melodin skulle kunna bli nå riktigt tungt.

Basgången i denna är dock inte alls kul. Totalt o-funkig och inte särskillt kraftfull.
Överlag så digga jag den andra låter mycket mycket mer. Den här är ju som sagt inte klar än, men stilen på den andra var mycket skönare.

Men, ackorden var jävligt fläskiga. De kan du nog göra nå fett av. De förtjänar att få vara i en rejäl biff-låt :D
Producer
Ja, influenza är en sån låt som jag inte riktigt vet var jag ska göra av...som du sa nyss, ackorden är feta men resten är jäkligt klent...men jag tror nog jag ska kunna göra nåt bra utav den i dagarna framöver. Jag lovar att posta resultatet här ;)
Vizay
nu har jag iofs inte hunnit lyssna på influenza ännu men jag känner igen det där syndromet :)

e bättre å sätta fläskackorden i en helt egen låt å sen göra nått annat av den låten dom ligger i nu, passar dom inte nu kommer dom inte göra det senare heller såvida du inte gör om låten brutalt :)

lyssnar på första nu iaf, bortsett från att introt e lite kort så är den härligt gungig å skön :) som nån sa, lite housetrance(ny genrevarning!) ;)

Producer
quote:
Originally posted by Vizay
lyssnar på första nu iaf, bortsett från att introt e lite kort så är den härligt gungig å skön :) som nån sa, lite housetrance(ny genrevarning!) ;)

Hmmmm....Har man gått o blivit innovativ kanke? Kanske man ska vara riktigt kvick o kontakta nåån label o få det signat nu haha:eyes: :haha:
Vizay
quote:
Originally posted by Producer
Hmmmm....Har man gått o blivit innovativ kanke? Kanske man ska vara riktigt kvick o kontakta nåån label o få det signat nu haha:eyes: :haha:

e ju alltid värt ett försök ;)
det värsta som kan hända e att dom sätter sig och hånskrattar i några minuter och sen inte bryr sig mer så :p :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement