|
Positive Way 3 mixed by Ronski Speed
|
View this Thread in Original format
| CJ InterCity |
Först och främst: tack till er som rekommenderade mig Lost Language exhibition :wtf: Nu har jag fått nys om en annan mix skiva som verkar lovande, men jag skulle vilja höra lite comments från någon som har den :)
För er som inte har en aning vad jag svamlar om:
Ronski Speeds skivbolag Euphonic släppte nyligen mix-skivan Positive Ways vol.3 mixad av Ronski själv. Tracklisten är ganska lik Armin's senaste mix-skiva A State Of Trance 2004 men de skiljer sig ändå tillräckligt för att vara värd att köpa. nedan följer tracklist och omslag:

01 Oceanlab - Satellite (markus schulz coldharbour remix)
02 Miro - By Your Side (sonorous' bright side remix)
03 U&K - Drop
04 Solid Globe - Sahara
05 Electrovoya - Whispers
06 Endre - Kallocain (robert nickson remix)
07 Sun Decade - Follow You (mike shiver's catching sun remix)
08 G&M Project - Sunday Afternoon (nu nrg remix)
09 Re:Locate - Waterfall
10 Marksun - Et Teragiz
11 Super 8 - Alba
12 Ronski Speed - E.O.S (positive ways mix)
13 Cyclone - Salobre (empyreal sun remix)
14 Armin van Buuren - Burned With Desire (ronski speed remix)
15 Aly & Fila - Spirit Of Ka (ronski speed's positive ways remix)
:crazy: |
|
|
| RebeL9 |
| tja du sa det själv. gillar man ASOT lär man nog inte bli besviken. Fast visst ser det ganska uttjatat ut. |
|
|
| OracaZ |
| mm :) jag har tröttnat på melodic lite faktiskt..antar det går i perioder.. men finns bra melodic som släpps nu oxo.. dock MÖRK BASSLINE =).. lyssnar mer nu på prog trance/house och psytrance =)..fina saker.. |
|
|
| Sorrow |
Jaså, äger Ronski Euphonic? Det var något nytt.. Jag undrar vad Ralph säger om det..
Grym skiva, btw.. Som allt från Euphonic. ;) |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Sorrow
Grym skiva, btw.. Som allt från Euphonic. ;) |
inte minst sorrow själv ;)
tracklisten e helt okej, motsvarar ju ungefär hur upliftingens topplista ser ut just nu :)
har alltid vart en fan av ronskis produktioner/remixer, dom har alltid det där lilla extra :)
ska bli intressant att se (på flera sätt :p) om hans mixande också har det lilla extra. :)
[edit]
och JA, jag gillar å missbruka smileys :p |
|
|
| RebeL9 |
synd att Euphonic inte lyfter fram Mirco De Govia mer. Vore kul om han satte ihop ett mixalbum. Mirco är i mitt tycke bra mycket bättre än Ronski Speed och har ett mer skarpare sound.
Hans remix på Sun Decade - I'm Alone är ju bland det bästa som släppts på melodicsidan så här långt under detta sekel :) :) |
|
|
| CJ InterCity |
| Beställde skivan igår, hoppas verkligen att den blir värd pengarna:nervous: |
|
|
|
|