return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Een homepage, hoe maak je zo'n ding?
View this Thread in Original format
Sandman
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met het verzinnen wat voor een homepage ik wil gaan maken. Nu heb ik een aantal idee'tjes waar over die homepage moet gaan, zoals trance natuurlijk maar ook wat over motoren en wat andere kleine dingentjes.....

Ik heb al wat plaatjes en tekst verzameld. Maar ik weet niet welk programma ik moet gebruiken.
Ik heb een aantal programma's gedownload en geinstalleerd, maar ik vind het toch aardig moeilijk om zo'n ding te maken.
Ik heb de volgende programma's gebruikt:
Macromedia dreamwaver 4.0
AceHTML 4 Freeware

Verder heb ik ook nog een beetje lopen te kl***n met Word. Maaar, tja. geen commentaar daar over :D

Weet iemand een beetje goed en vooral makkelijk programma waarmee ik een homepage kan maken?
Of heeft iemand een paar tutorials waarin wordt uitgelegd hoe je nu precies een homepage moet maken...

Want dan kan ik eindelijk eens een homepage gaan maken....


tnx in advance

Sandman
Dj Lex
Frontpage lijkt me de beste keuze
raoel
Ja frontpage is idd een erg makkelijk proggie.
Ik heb al verschillende proggies geprobeerd, maar frontpage is gewoon erg simpel om te gebruiken, al heeft het wel beperkingen in het mooi maken van de site. Maar je bent ook een beginner.

Als je frontpage gaat gebruiken, zorg dan dat je alles netjes in kolommen en rijen gaat maken, dat werkt makkelijk en overzichtelijk.

Of dat je er ook versies van kan downen op het net???
Vast wel.
Volgens mij kun je zelfs van die cusussen op het I-net volgen.
Of als je vragen hebt, ik denk dat er hier op het forum genoeg zijn die er mee kunnen werken, dus je kunt altijd vragen stellen.
Eye-Riz
kZou geen Frontpage gebruiken, dan gaat je site behoorlijk wat mankementen vertonen als je hem met Netscape bekijkt (niet altijd, maar gebeurt te regelmatig). Ace HTML is prima, net als Dreamweaver. Er zijn zat sites met simpele tutorials voor het maken van een homepage. Zoek gewoon even met een engine naar bv. HTML tutorial, of handleiding HTML, wat dan ook...
Succes!
Sandman
ik zal dan eens eerst gaan zoeken naar wat tutorias op wat zoekmachines... als ik die niet kan vinden dan gebruik ik frontpage wel. ik heb frontpage 98 liggen.... dat kan toch wel hoop ik....
Supreme Theory
je kan ook een website maken bij www.homestead.com
Hier kan je makkelijk zelf een site bouwen zonder dat je daar softwear
voor hoeft te kopen/downen.

Het enige nadeel is dat er onder aan je website reclame wordt gemaakt voor homestead
Robvef
Ach als HTML-purist zou ik Notepad gebruiken, maar dat is niet voor beginners. Je moet goed HTML kennen om hiermee een homepage te bouwen.

Verder zou ik zeggen is de keuze tussen Dreamweaver of Frontpage niet zo simpel. Wil je het echt simpel dan kun je het beste Frontpage gebruiken, wil je dat je homepage voor alle/de meeste browsers geschikt is, dan zou ik voor Dreamweaver kiezen.

In ieder geval veel succes en we horen de URL wel.

Als handleiding zou ik www.handleidinghtml.nl checken.
Deze is heel uitgebreid en je kan hem ook als zipfile in zijn geheel downloaden!!!
magrec
Dreamweaver works good for me :D....hoewel ik nu ook html lessen krijg binnenkort..
Sandman
Aangezien ik slechter ben dan de gemiddelde HTML-leek. Is notpad een beetje te hoog gegrepen ja...

Het zou wel makkelijk zijn als je der eens wat lessen in krijgt. Dan weet je gelijk hoe alles gemaakt is. (hoop ik)

Ik ga nu eens even homestead en frontpage bekijken...

Maar is het mogelijk om met homestead een homepage te maken, om vervolgens de homepage er anders te plaatsen waar je geen reclame hebt? of zijn ze zo slim bij homestead om dat te voorkomen?

tnx iedereen

maar ik hou me natuurlijk altijd aanbevolen voor nieuwe dingen :)
Pjotr G
Ik gebruik ook dreamweaver
en moet zeggen dat die voor mij prima is zie
http://go.to/stdjs

Maar....het is niet de keuze van het programma die je pagina mooi maakt....belangrijker (IMHO) zijn de graphics, en daarin voorzien dreamweaver en frontpage allebei niet

beetje html kun je zo in elkaar steken....maar mooi plaatjes maken/bewerken is wat net die "touch" aan je page geeft vinnik.

*PJ doet ut met photoshop*

Sandman
Ik heb nu pas een leken programma gevonden.

Een zo genoemd WYSIWYG (what you see is what you get)
Je hebt een blanko scherm. je plaatst de plaatjes der in, schrijft de tekst en plaatst hem ook en je kan hem bewaren in html. En klaar is je homepage.

nu nog de andere pagina's maken... Ik heb de front page al af namelijk

Sandman
rellivisit
Met Kazaa en Morpheus ken je alles downen, frontpage, dreamweaver, whatever.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement