return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Trött på Trance?
View this Thread in Original format
AC.
Efter diskuterat detta lite med en på GK när Holden lirade så har jag inset att även jag lyssnar knappt på Trance hemma längre...
Allt som oftast blir det nu förtiden de senaste nerladdade låtarna ofta lite pop/rock stuket men även andra grejer som within temptation (Gothic)

Ute på klubbar eller på fest är det fortfarande Trance eller något likande som gäller stenhårt men inte hemma framför datorn.
Är jag som vanligt ensam i mitt sätt eller finns det fler än jag som kanske rent ut av tröttnat lite?
sipowitz
Du vet väl vad vi gör med såna som säger så...
AC.
Nåja, Hold your horses ;)
Helt har jag inte gett upp trance i alla fall. En låt jag också hammrat hårt den senaste tiden är Nikola Gala - Swing to Harmony.

Blev en minst sagt en aning avundsjuk på de som fick höra Pharam lira den nere i Malmö här om veckan.
sipowitz
Mumms ja harmony den är underbar!


Men skämtåsido, klart alla har vi våra olika dagar då kroppen behöver olika sorters musik. Hade en period för typ 2 år sen då jag slutade helt att lyssna, men det mådde man inte bra av... :-)
RebeL9
jag har just upptäckt bulgarisk affropunk och är nu helt salig
Dioxys
Något jag tycker är tråkigt är att man saknar det där ruset man får av trance. Det där riktiga, jag kan inte sitta still längre. Eller det där ryset man fick i början när man lyssnade på trance :)

det får jag numer hos prog-house dock, kanske är samma där i början.. att det blir lite samma sak, utan några överaskningar :)
SWE_TRANCE
Man utvecklar ju hela tiden sitt musiklyssnande.
I början så var det Scooter, marusha, RMB..ja ni vet :)
Sen har man ju "vandrat" genom olika gernes till och från...
Själv kan jag inte säga att jag är "trött på trance", finns liksom inte på min världskarta just nu :thepirate
Men visst, som sipo nämner ovan;
Jag kan ju faktiskt känna för en viss musik olika dagar, men jag kommer alltid tillbaka till "ursprunget"...trancen :)
hustler
Självklart finns det dagar då man inte är lika sugen på att lyssna på trance.

Då brukar jag lira något annat i en 10-15 min, sedan brukar det vara lugnt.

Sen så är det ju så som SWE_TRANCE säger, man utvecklar sin musik smak hela tiden. Vem vet, du kanske har utvecklat din "förbi" den ordinära trancen för att blicka mot annat. :)
CJ InterCity
undrar om vi fortfarande kommer att lyssna på dessa oldies (dagens trance) om typ 40 år :toothless
ScuL
när jag blir farfar lyssnar jag på stenhårt gabberhardcore :eyespop:

Glorie
quote:
Originally posted by AC.
(Gothic)


:nervous: Gothic? huuuuh :rolleyes:
BrainmaN
trött på trance nja knappast finns för många olika stilar att lyssna på sen den rysningen som går igenom hela kroppen får man ju bara utav att lyssna på trance och kicken som får en att flippa ut helt bara älskar det...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement