|
Te koop: Camera Digital Ixus 330 (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Die ken ik ja. Ik heb zowel bij pricewatch als bij kieskeurig.nl uitvoerig zitten vergelijken en de goedkoopste S4i komt toch uit rond de €350. Die Optio die jij bedoelt voor €299 is de S4 en niet de S4i ;)
Ik heb net bij www.informatique.nl een 256mb SD-geheugenkaartje voor €49 besteld. Goedkoper heb ik ze nog niet kunnen vinden. |
Ah oke :)
Informatique, daar heb ik mijn cam ook bestelt :)
Nu nog even extra accu en 256 mb Memory stick Pro regelen. |
|
|
| raoel |
Ik heb afgelopen week de Canon Powershot A70 gekocht met 256mb CF kaart.
Camera kostte 230 euro en de CF kaart van Kingston iets van 46 euro. Dane elec was 42 maar die was niet op voorraad.
De A70 is een erg leuke camera voor dat geld. De A75 heeft alleen een 0.3" groter LCD schermpje en een direct print knop waar je geen reet aan hebt. Dat groter LCD schermpje was me geen 50 euro waard.
De A80 heeft dan weer meer te bieden maar is 100 euro duurder en dat was het me niet waard.
Persoonlijk zou ik nooit voor zo'n Ixus gaan, veel te duur voor wat je krijgt in verhouding met de powershot. Maar ja, sommige willen perse een zo'n klein mogelijk ding, tja, dan is ie leuk. Of als je geld over hebt natuurlijk. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by raoel
Ik heb afgelopen week de Canon Powershot A70 gekocht met 256mb CF kaart.
Camera kostte 230 euro en de CF kaart van Kingston iets van 46 euro. Dane elec was 42 maar die was niet op voorraad.
De A70 is een erg leuke camera voor dat geld. De A75 heeft alleen een 0.3" groter LCD schermpje en een direct print knop waar je geen reet aan hebt. Dat groter LCD schermpje was me geen 50 euro waard.
De A80 heeft dan weer meer te bieden maar is 100 euro duurder en dat was het me niet waard.
Persoonlijk zou ik nooit voor zo'n Ixus gaan, veel te duur voor wat je krijgt in verhouding met de powershot. Maar ja, sommige willen perse een zo'n klein mogelijk ding, tja, dan is ie leuk. Of als je geld over hebt natuurlijk. |
Powershot vind ik juist ruk omdattie lomp groot is en zwaar, plus d'r zitten BATTERIJEN in, daar heb ik een godsgruwelijke hekel aan.
Kijk, als je een huis tuin en keuken fotograaf bent, wat de meesten hier zijn, dan maakt dat geen uit, maar als je vaak op feesten schiet is dat HEEL irrigant. Accu's zijn dan veel fijner, anders zitten je zakken zo vol. Powershots zijn wel de meest verkochte cam's ongeveer.
Maarja.....tegenwoordig heeft IEDEREEN een digicam, lijkt wel mode. Zelfde met cam op telefoon. Wat doe je ermee? Vaak geen . Iedereen wil gewoon zo'n 'hebbedingetje'.
Voor fotografen op houseparties die voor sites foto's maken is het irritant. Leuk man, een feest waar 1 op de 3 bezoekers een digicam heeft :S Dat is best lastig foto's maken, omdat iedereen al 100x overal opstaat. Denk dat binnen een half jaar wat fotosites het moeilijk gaan krijgen. |
|
|
| Roos22 |
| Ik zoek een camera die klein genoeg is om in mijn broekzak te stoppen als ik aan het feesten ben.. Heeft iemand serieuze tips? Prijs zo rond de 300 euro. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Kijk, als je een huis tuin en keuken fotograaf bent, wat de meesten hier zijn, dan maakt dat geen uit, maar als je vaak op feesten schiet is dat HEEL irrigant. Accu's zijn dan veel fijner, anders zitten je zakken zo vol. Powershots zijn wel de meest verkochte cam's ongeveer. |
Uhm, ik wil niet veel zeggen hoor meneer de professionele fotograaf, maar iedereen die op feesten fotografeerd is ook huis, tuin en keuken fotograaf........just like you. Vaak zijn de foto's van feesten nog slechter dan huis, tuin en keuken foto's. Daarnaast zeggen de foto's op huis, tuin en keuken foto's meer dan foto's van mensen met grote ogen, wat lasers en een dj die een plaatje op zijn deck legt.
(of heb ik je posts weer verkeerd opgevat, ik hoop het niet want dan kunnen we weer hakke en zage :p ) |
|
|
| HiGH_NrG |
| quote: | Originally posted by Roos22
Ik zoek een camera die klein genoeg is om in mijn broekzak te stoppen als ik aan het feesten ben.. Heeft iemand serieuze tips? Prijs zo rond de 300 euro. |
Een Ixus of een Cybershot ofzo? Die zijn wel klein genoeg voor de broekzak... |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by New Wave
Uhm, ik wil niet veel zeggen hoor meneer de professionele fotograaf, maar iedereen die op feesten fotografeerd is ook huis, tuin en keuken fotograaf........just like you. Vaak zijn de foto's van feesten nog slechter dan huis, tuin en keuken foto's. Daarnaast zeggen de foto's op huis, tuin en keuken foto's meer dan foto's van mensen met grote ogen, wat lasers en een dj die een plaatje op zijn deck legt.
:p |
Bull. Kijk eens naar http://foto.gris.nl en kijk eens naar de foto's van veel partyfotografen. Dat vind ik een heel groot verschil met iets 'huis tuin en keuken'. De meeste kunnen echt GOED foto's schieten. Dat ik een huis-tuin-en keuken fotograaf bent klopt, dat is gewoon zo, zeg ook niet dat ik het niet ben.
Maar 'dat de meeste foto's van feesten slechter zijn: probeer het zelf eens. Heb jij ooit foto's gemaakt in een donker rook hol met een niet zo'n supere camera? Het is de kunst om ALLES uit je camera te halen en een zo goed mogelijke set neer te zetten. Is lastig hoor.
Je oordeelt wel ERG makkelijk vind ik Tim. En dat je nou cameraman bent wil niet zeggen dat je meteen de expert bent op fotogebied. Je generaliseert as usual weer behorlijk.
Roos: de Ixus 430. Hele relaxte goede kleine camera met goedkope geheugenkaarten. |
|
|
| jp |
| Een goede fotograaf heeft oog voor detail, plaatjes schieten van mensen kan iedereen. Als je de technische kant van het fotograferen een beetje leert kennen dan is er heel veel mogelijk om de foto net effe mooier te maken dan de 'concurrent' :) |
|
|
| New Wave |
Maar 'dat de meeste foto's van feesten slechter zijn: probeer het zelf eens. Heb jij ooit foto's gemaakt in een donker rook hol met een niet zo'n supere camera? Het is de kunst om ALLES uit je camera te halen en een zo goed mogelijke set neer te zetten. Is lastig hoor.
Je oordeelt wel ERG makkelijk vind ik Tim. En dat je nou cameraman bent wil niet zeggen dat je meteen de expert bent op fotogebied. Je generaliseert as usual weer behorlijk.
|
En sorry dat ik het zeg, maar ik ben een gediplomeerd fotograaf en ben dus weldegelijk een expert op fotografisch gebied. Onderschat nooit iemand vakgebied Bram, dat zal ik ook nooit bij jouw doen. Ik weet meer van fotografie dan je denk. Misschien wist jij niet dat ik 4 jaar lang fotografie heb gestudeert. 90 % van de hele videotechniek bestaat namelijk uit fotografie. Fotografie bestaat niet alleen uit een cameraatje en hoe je plaatje er uit ziet. Fotograferen op een feest gebruik je misschien 2% van de fotografische technieken die er over het algemeen zijn.
Ik heb foto's geschoten in mist en rook ja. Ik heb daar een reportage voor moeten doen en moeten onderzoeken wat de effecten zijn bij de verschillende fotgrafische technieken.
En ik kan hier inderdaad flink generaliseren omdat het gebied van amateurfotografie dermate groot is. |
|
|
| Roos22 |
| bedankt voor het advies mannen.. Heb 'm namelijk nodig voor Amnesia, Ibiza over 3 weken! Hij moet klein genoeg zijn om te verstoppen ;) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by New Wave
En sorry dat ik het zeg, maar ik ben een gediplomeerd fotograaf en ben dus weldegelijk een expert op fotografisch gebied. Onderschat nooit iemand vakgebied Bram, dat zal ik ook nooit bij jouw doen. Ik weet meer van fotografie dan je denk. Misschien wist jij niet dat ik 4 jaar lang fotografie heb gestudeert. 90 % van de hele videotechniek bestaat namelijk uit fotografie. Fotografie bestaat niet alleen uit een cameraatje en hoe je plaatje er uit ziet. Fotograferen op een feest gebruik je misschien 2% van de fotografische technieken die er over het algemeen zijn.
Ik heb foto's geschoten in mist en rook ja. Ik heb daar een reportage voor moeten doen en moeten onderzoeken wat de effecten zijn bij de verschillende fotgrafische technieken.
En ik kan hier inderdaad flink generaliseren omdat het gebied van amateurfotografie dermate groot is. |
Ah excuses, dan ken ik je niet goed genoeg :) :cool:
Maar toch vind ik dat je generaliseert, het is echt niet allemaal huis tuin en keukenfotografie.
Carlos (Lange op PF) van http://foto.gris.nl en www.spoekmedia.nl zijn daar goede voorbeelden van. |
|
|
| magrec |
Ah excuses, dan ken ik je niet goed genoeg :) :cool:
Maar toch vind ik dat je generaliseert, het is echt niet allemaal huis tuin en keukenfotografie.
Carlos (Lange op PF) van http://foto.gris.nl en www.spoekmedia.nl zijn daar goede voorbeelden van. |
Jah dat zijn misschien wel mooie foto's maar wat ik eigenlijk veel leuker vind zijn foto's van vrienden op feesten en zijn die foto's van anderen misschien wel leuk maar niet echt boeiend hehe..Ik heb zo'n telefoon met camera en de kwaliteit is misschien niet altijd even goed maar je kunt echt superlachwekkende foto's maken die je niet zo snel met een digitale camera ofzo zou maken.
| quote: | Daarnaast zeggen de foto's op huis, tuin en keuken foto's meer dan foto's van mensen met grote ogen, wat lasers en een dj die een plaatje op zijn deck legt.
|
Tim zegt het al! |
|
|
|
|