return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Petals around the rose ;)
View this Thread in Original format
Kaveh
Tjo =)

Vissa kanske har gjort denna förut - men för er andra som dessutom har långtråkigt kan det vara kul :p

http://personal.baker.edu/web2/cdavis09/roses.html

^ Hur många kronblad är det? :]

Det finns ett par grejer som ni kan tänka på när ni löser den.
En av dem är att svaret alltid blir ett jämnt (positivt) tal - dvs 0, 2, 4, 6...

Kom även ihåg att inte avslöja svaret när ni kommit på det, särskilt inte i denna tråd :crazy:
Gate 42
Tar det någonsin slut? Kommer det någon boss? ;)

Nej ush va enformigt detta var...

"It had taken Dr. Duke well over a year himself, and he would always explain that the smarter you were, the longer it took to figure it out."

OMG! :stongue: Om det där stämmer så måste jag vara en av de mest tröga männsikorna på jorden.. :nervous:
Kaveh
quote:
Originally posted by Gate 42
Tar det någonsin slut? Kommer det någon boss? ;)

Nej ush va enformigt detta var...

"It had taken Dr. Duke well over a year himself, and he would always explain that the smarter you were, the longer it took to figure it out."

OMG! :stongue: Om det där stämmer så måste jag vara en av de mest tröga männsikorna på jorden.. :nervous:


Haha, inte ge upp :P Och ja, den går att lösa - mkt enklare än vad man tror =)

Om det går segt så tyder det väl på att du är smart? ;)


Kan ge ännu en hint: Namnet på gåtan (petals around the rose) är viktigt.
Gate 42
quote:
Originally posted by Kaveh
Och ja, den går att lösa - mkt enklare än vad man tror =)



Men vadå lösa? Är lösa den att få rätt svar 1 gång? Eller måste man svara rätt 200 gånger i rad eller nått?

Ska fan sitta med dessa förbannade tärningar tills imorgonbitti!!
Kaveh
Alltså att du lyckas komma på systemet för hur den väljer svaret varje gång. Så att du kan få rätt svar varje gång :]
Gate 42
Ja men det är ju bara att räkna ju :D
Lägger ner nu, tror mig i alla fall ha klarat det eftersom jag kört i 5 minuter nu och inte fått ett enda fel svar :)

*går och spelar nå riktigt spel istället*
*ahh! vad är nu detta! Metal Gear Solid : Twin Snakes!!*
...
*spelar*
dbl
vill han veta får han fan räkna själv.. haha
chjo
Enl. legenden så har detta testats på allt från 12-13 åringar upp till full utbildade matematiker.. yngre "barn" löste det i flera fall betydligt snabbare än dom äldre, coolt tycker jag.

Btw, jag är inte matematiker så det gick ganska bra.. :)
reveal
Ok, den tog kanske 4,9 sekunder att fatta :p
Smekbar
eh tyckte lösningen var ganska självklar... men men, jag e ju humanist :p

vad gäller de där med att småbarn skulle ha lättare för den än utbildade vuxna så ligger det nog i att de vuxna förväntar sig att lösningen ska va svårare och därför överproblematiserar... inte helt ovanligt... :)

Versace
de flesta blir väldigt arga när de kommer på lösningen, för den e väldigt enkel...

så står det också att ju smartare man är desto längre tid tar det, man vill överanalysera allting...
Kongo_kim
ok jag hade rätt 3/4 men fattar ingenting.

vadå "rose" var fan är rosen?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement