return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
hardbass mix 003
View this Thread in Original format
DJmoXX
Ännu en hardstyle att njutas av..;)
denna gång är lite softare låtar.

fortfarande har ja inte ny mixer så de låter lite udda men kan berätta att nya mixern ankommer inom 2 veckor från NL..

Playlist:

01.Harry Klein - My Style (Dj Activator Remix)
02.Jap - Vuck Until
03.2 Step Ahead - Implosion (Dj Anger Remix)
04.Ado and Montorsi - Bass Drum 2004 (Orginal Bass Mix)
05.Deepack vs Luna - Kick This Mutha
06.Julian Dj and David Sonar - Techno Noise (FJ Project Remix)
07.Southstylers - E-Town
08.Quantum Force - Rock Rock Yeah (Quantum Mix)
09.Luca Antolini Dj - Secret Dream (Hard Mix)
10.Pacific Link - Planetary Collapse (Orginal Mix

Download removed for "leechers"
ScuL
tankar.
ska kommentera ikväll
ScuL
angående mixkunskaper finns det inte så mycket att säga.
det är bättre än förut iaf.

men din låtval är lite konstig enligt mig

dessa låtar är relativt hård och borde spelas på slutet av setet.
01.Harry Klein - My Style (Dj Activator Remix)
02.Jap - Vuck Until
03.2 Step Ahead - Implosion (Dj Anger Remix)
04.Ado and Montorsi - Bass Drum 2004 (Orginal Bass Mix)

dessa är inte så hård och du borde ha spelat de som intro
09.Luca Antolini Dj - Secret Dream (Hard Mix)
10.Pacific Link - Planetary Collapse (Orginal Mix)
(den andra är också lite konstig för att den är så gammal).

dessa två är favoriter av mig :p
05.Deepack vs Luna - Kick This Mutha
07.Southstylers - E-Town

06.Julian Dj and David Sonar - Techno Noise (FJ Project Remix)
har aldrig gillat de 2004 mixar av Techno Noise.
om du använder nån ska du använda Danniele Mondello remixen, den är bäst. annars är det orginalet som gäller.
DJmoXX
quote:
Originally posted by ScuL
angående mixkunskaper finns det inte så mycket att säga.
det är bättre än förut iaf.

men din låtval är lite konstig enligt mig

dessa låtar är relativt hård och borde spelas på slutet av setet.
01.Harry Klein - My Style (Dj Activator Remix)
02.Jap - Vuck Until
03.2 Step Ahead - Implosion (Dj Anger Remix)
04.Ado and Montorsi - Bass Drum 2004 (Orginal Bass Mix)

dessa är inte så hård och du borde ha spelat de som intro
09.Luca Antolini Dj - Secret Dream (Hard Mix)
10.Pacific Link - Planetary Collapse (Orginal Mix)
(den andra är också lite konstig för att den är så gammal).

dessa två är favoriter av mig :p
05.Deepack vs Luna - Kick This Mutha
07.Southstylers - E-Town

06.Julian Dj and David Sonar - Techno Noise (FJ Project Remix)
har aldrig gillat de 2004 mixar av Techno Noise.
om du använder nån ska du använda Danniele Mondello remixen, den är bäst. annars är det orginalet som gäller.


hmm javet.. vet inte varför ja inte tog typ intro-soft-hård-outro.. skulle låta mycket häftigare då.. börja soft och öka hårdare o hårdare..

men dock i detta fall blev de hård i början och softare mot slutet :rolleyes:

ja fick techno noise remix vinylen idag så tyckte att fj remixen var grym, lät som orginalet fast lite hårdare.

E-Town e jue grym, ångrar inte jag beställde den.

tack för kommentaren Scul =) snart lär ja mig av mina misstag.. av en "hardstyle expert" :D

ska mixa in nästa cd mix004 inatt... sen ja köpte vinyl har ja nog mixat in 100 set hitills... hur de lät ibörjan ska vi glömma bort...:rolleyes:

en fråga vad är dina favoriter justnu? säg typ 6-7..låtar.
ScuL
Alphaverb & Intractable One - The people want more
Donkey Rollers - Strike Again 2004
Hardstyle Masterz - Beat Diz (glömt vilken sida var bäst.. A lr b)
Zairon - I'm Techno
Southstylers - E-Town
The Raiders - Salamandra (Hardstyle Masterz Remix)
Ultrasonic - H.C.M.F. 2004
DJmoXX
quote:
Originally posted by ScuL
Alphaverb & Intractable One - The people want more
Donkey Rollers - Strike Again 2004
Hardstyle Masterz - Beat Diz (glömt vilken sida var bäst.. A lr b)
Zairon - I'm Techno
Southstylers - E-Town
The Raiders - Salamandra (Hardstyle Masterz Remix)
Ultrasonic - H.C.M.F. 2004


bra smak :D
technoboy and k-traxx orginal mixen e bäst. dub mixen var hårdare o sämare.
ScuL
glömde den här
dark_oscillators_-_hardstyle_hell_(infernal_mix)
DJmoXX
quote:
Originally posted by ScuL
glömde den här
dark_oscillators_-_hardstyle_hell_(infernal_mix)


jag tycker dock orginal mixen e bäst :rolleyes:
DJmoXX
Vad säger ni om detta då... A-lusion har kommenterat min mix.. :D

A-lusion said:
Ok man here we go!
First of all it would be nice to know how long your mixing and what equipment you use!

Anyway, I think it's a nice set, I enjoyed listening to it.
But some mixes were not really sounding smooth.
For instance, the first mix.. you don't start the Jap tune on the right moment. It's not on the start of the first beat (if you know what I mean).
I hear this some more in your set.
Almost all house music is made with the 4 beats pattern. You've got to be aware of that with your mixes.

The second mix sounds nice! You have to bpm tapped right during the complete mix, didn't hear big mistakes on that..

The mix at 19:39 is VERY nice, to bassdrum 2004.
The mix to techno noise 2004 is not really as it's supposed to be aswell. Untill 28:49 it sounds nice. But you should have removed the deepack vs luna record, since technonoise 2004 came in.

Anyway, try to mix a bit quicker aswell, with this I mean. Make sure the people only hear about 4 minutes a track. This way it keeps interesting. It's not aroun 6 minutes every track.

How nice to play Quantum Force - Rcok Rock yeah (I made that)

O yeah, the last 2 tracks rule aswell, but should they have been played in the beginning of the set? (for a better built-up)

Keep up the good work and I'll definately listen to your other mix aswell
ScuL
precis vad jag sa angående låtval :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement