|
5 saker man inte ska säga till DJn (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| montana |
låt mig gissa, du försökte ragga på bruden,
sister bliss är snygg |
|
|
| Snakebyte |
| Hehe, vilhen gjuten bild :whip: :eyespop: :nervous: |
|
|
| Kamelen |
| när jag lirade för på en liten "fest/studentskiva" privat.. så kom en karl o frågade om han kunde få testa att spela några få låtar.. =) det är inte heller uppskattat.. den kunde vart på listan |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by Kamelen
när jag lirade för på en liten "fest/studentskiva" privat.. så kom en karl o frågade om han kunde få testa att spela några få låtar.. =) det är inte heller uppskattat.. den kunde vart på listan |
*skyldig* :toothless |
|
|
| dj_hysterix |
haha..
JB ÄGER |
|
|
| Kongo_kim |
| Aboo Jaybee hon spöade dig sen eller;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Kan jus säga att ögonblicket som finns på bild med JayBee har jag på film... klart priceless !
Jag säljer den till högstbjudande på blocket.se ...
Nä skoja såklart... Har inte skickat det klippet till någon precis som jag lovat JayBee.
Ang. listan. När jag var på Trinity II så hade jag backstage och under halva Cosmic Gates set var det en kille längst fram i publiken som vinkade & ville jag skulle komma, han hade nåt att säga.
Snubbe: Tjena, eftersom du får vara där bakom kan inte du säga till Cosmic att köra Urban Train (Cosmic Gate remix)en
Jag: Nej det tänker jag inte göra
Snubbe: Men den är ju as bra.
Jag: Jo det är den men jag ställer mig inte & önskar en låt av dom, det gör man på disco.
Snubbe: Jo men alla vill ju höra den, schysta då.
Jag: Glöm det !
På samma fest lämnades det fram en & annan mobil telefon där dom knapprat in nån låt dom ville höra...
Pinsamt ! |
|
|
| JayBee |
kim: nä hon spöade inte mig. som tur är var hon en schysst dj och förstog min situation av bristande erfarenhet och överdos utav alkohol så hon skrev istället en autograf "to JB, my hero"
därimot var det någon tjej nere på dansgolvet som såg det hela och blev sur på mig så senare när jag dansade så började hon anfalla mig :)
steve: fan säg inte så!!! jag gav typ matt hardwick min mobil med önske låt på lucia kryssen :/ ännu en idiotisk grej. men man lär sig sålänge man lever, visst? |
|
|
| RebeL9 |
LOL Steve. Håller med dig. Det finns inget värre än när folk ska önska låtar. Jag menar passar det inte er så stick :D
Det som skiljer bra DJs från mindre bra DJs är ju just att den som är bra spelar musik han tycker om medan den som är mindre bra spelar musik som han tror att publiken tycker om. Det är ju inte för inte som Sasha är så populär liksom ;Q
Nej bort med alla discofasoenr! |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Det som skiljer bra DJs från mindre bra DJs är ju just att den som är bra spelar musik han tycker om medan den som är mindre bra spelar musik som han tror att publiken tycker om.
|
Ajdå, jag tycker precis tvärtom! I min värld är det DJ:s skyldighet att spela det jag tycker om, känner han för att spela sina obskyra hippa plattor kan han göra det hemma och på klubbar som har det som nisch. Jag går på tranceklubbar för att höra... hmm... just ja, trance. |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Aendy
Ajdå, jag tycker precis tvärtom! I min värld är det DJ:s skyldighet att spela det jag tycker om, känner han för att spela sina obskyra hippa plattor kan han göra det hemma och på klubbar som har det som nisch. Jag går på tranceklubbar för att höra... hmm... just ja, trance. |
en dj kan ju aldrig uppfylla allas önskemål. och jag har svårt att tänka mig att en arrangör bokar en dj som inte spelar en viss sorts musik som täcker inom ramerna för vad publiken efterfrågar i musikväg. om en dj får en spelning på en trancefest så spelar han självklart trance för det är väl den sortens publik han förväntar sig komma. men när jag skrev att djn spelar det han tycker om så syftade jag på att det är trevligt med djs som spelar ett litet varierat låtval. Hur kul är det liksom att höra varje DJ spela ASOT-trance rakt igenom på samma fest? 4 minuters breaks med vocals "eternity, forever, we come together and sadness bring tears to my eyes lalalallalaa forever". Det bästa är att höra låtar som man inte hör hela tiden. Finns ju så sjukt mycket trance där ute som nästan aldrig blir spelad bara för att alla DJs ska tillgodose mainstreamfårans behov. |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by RebeL9
4 minuters breaks med vocals "eternity, forever, we come together and sadness bring tears to my eyes lalalallalaa forever".
|
hahahaha... ell oh ell!! :whip: |
|
|
|
|