|
Min film från Luciakryssen :) (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Laszlo
hehe...vilke spelade kör du med? Inte mediaplayer hoppas jag? VLC mediaplayer är det enda som gäller. Den ser inte ut att vara mycket för världen, men det är fan i mig den absolut bästa spelaren som finns. Klarar så gott som alla format som finns. Och så är det gratis dessutom :)
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html |
Jag har testat med både VLC (som jag förövrigt tycker suger) och Light Alloy, men det funkar verkligen inte nånstans.
när jag försöker öppna den i Virtualdub står det bara att den inte känner igen formatet...
jävligt märkligt.. |
|
|
| reveal |
| Stördast video hittills :D |
|
|
| jofawe |
jag blir skogstoooooookig!
får väl fixa det på nått sätt när jag orkar ...
ska gråta mig till sömns nu... |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by jofawe
jag blir skogstoooooookig!
får väl fixa det på nått sätt när jag orkar ...
ska gråta mig till sömns nu... |
jag hade också problem med att bilden inte syntes och att ljudet var helt konstigt. Jag laddade ner den igen och då fungerade den, prova det du med. |
|
|
| montana |
| laddade ner och, och själva musikdelen vas som vilken anna, man spolade fram till snacket och whatever och det var bra grejer, specielt när ni blastar marco v mixen på cafe del mar i tunnelbanan, bad aldrig nån er att sänka? |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by montana
laddade ner och, och själva musikdelen vas som vilken anna, man spolade fram till snacket och whatever och det var bra grejer, specielt när ni blastar marco v mixen på cafe del mar i tunnelbanan, bad aldrig nån er att sänka? |
hehe jo, en vakt sa till oss att stänga av musiken, men vi hann nog inte gå 20 meter innan vi drog på skiten igen. Jag tror det var precis innan slutet då jag säger "Vi kommer bli halshuggna idag" :) |
|
|
| Kaveh |
| Haha nice film ;D Särskilt slutet =) |
|
|
| JayBee |
tankade hem rullen igår. har dock inte hunnit se hela. den är ju en 30 minuter lång :) så jag titta lite snabtt igenom men verkade som en schysst liten dokumentär :)
tack för filmen! //J |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by reveal
Stördast video hittills :D |
Oj oj... mer störd än rajj rajj filmen... Måste se den snarast !!!
Gjorde ominstallation av OS på segdatorn igår så de ska väl gå bra för mig i alla fall att se den :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by reveal
Stördast video hittills :D |
:haha: :haha: :haha: agree, fy satan vad bra :p:p |
|
|
| SteveTranz4ever |
Har börjat kolla nu... :) Fan har du för lins... Widescreen liksÅm.
Roligt citat.
- Gooood Jul
- TomtejÄvel !
- Jag heter faktiskt Nisse :D
Hehe... alla låter som Åsa-Nisse så Nisse passar ju bra som namn :D
Fan har du för kamera Laszlo... du får ju grymt ljud för att vara från en DV kamera...
Faaaaaaaaan filma inte mig :p Jävla nykterister :D
LOL @ Slipknotkillen
Fan bra att ni livar upp i det stela Sthlm :D ! Kungligt dom sista 5 minuterna !!! typ typ...
Snacka om vilse i pannkakan (Sthlm) :D |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Har börjat kolla nu... :) Fan har du för lins... Widescreen liksÅm.
Ska samla lite roliga citat tror jag.
- Gooood Jul
- TomtejÄvel !
- Jag heter faktiskt Nisse :D
Hehe... alla låter som Åsa-Nisse så Nisse passar ju bra som namn :D
Fan har du för kamera Laszlo... du får ju grymt ljud för att vara från en DV kamera...
Faaaaaaaaan filma inte mig :p Jävla nykterister :D
LOL @ Slipknotkillen |
haha... :)
Jag har bara en helt "vanlig" lins. Man kan ställa in kameran så att den filmar i 16:9-format, men det den egentligen gör är att den bara lägger svarta kanter över och under i bild, så det är egentligen bara fuskscreen. Sen råkade jag krympa ihop den i höjdled extra mycket när jag skulle koda om den till DivX, så det ser ut som det är super-wide :)
Micken är jag grymt nöjd med - blev själv förvånad när jag testade kameran. Stod ju framför scenen på Sensation och filmade, och där hade den heller inga problem med att spela in ljudet klart. Och DÄR var det högt om någonstans...
Edit: Kameran är för övrigt en Panasonic NV-GS30. Gav 10 papp för den för drygt ett år sedan - idag kostar den inte mer 5 papp... |
|
|
|
|