|
Gekke vraag: betreft Pioneer DJ500 CD-speler
|
View this Thread in Original format
| blighty |
Hoi Iedereen,
Misschien gek om dit hier te vragen, maar ik wil het toch graag weten
Ik moet volgende week zaterdag draaien in een lokaal parytcentrum. Daar hebben ze geen draaitafels staan, maar enkel Pioneer DJ500 CD-spelers. Ik heb ze gisteren even vluchtig bekeken, en had het idee dat ik ze wel snapte. Ik ga al die fancy loop-troep toch niet gebruiken. Ik wil hem behandelen als een turntable.
De pitch, het gaan naar een andere plaat snap ik wel. Maar die Jog dial vind ik wat moeilijker. Wat kan ik daarmee. door een plaat heen fietsen, of het tempo regelen? Kan iemand mij dit vertellen. Ik mag van die gast op zat. wat vroeger komen en die andere DJ vragen hoe het zit. Maar met heel wat decibels in je oren geknald en met die schemer is het wat moeilijker om op te pikken,..
Wie zou mij kunnen helpen,..eventueel via mail, MSN of ICQ?
Thanx,
Blighty |
|
|
| Jukx |
| Ik heb geen idee hoe die cd-spelers in elkaar zitten maar ik hoop voor je dat je daar het "scratchen" een beetje mee kunt benaderen anders gaat het nog moeilijk voor je worden!! :eek: |
|
|
| blighty |
Hoi,
Ja weet je, ik wil al die fancy troep niet gebruiken. Enkel met die jogdial een cue point vinden of even doorscratchen. Maar het irritante is dat er vaak meer opties zitten op zo'n wiel afhankelijk van hoe snel je draait,..das echt minder.
Greetz,
Blighty |
|
|
| Eye-Riz |
geef mij toch echt maar draaitafeltjes, zucht... :rolleyes:
ik word al naar als ik van al die knopjes en mogelijkheden hoor...
kun je niet inderdaad er gewoon wat eerder naar toe gaan? muziek kan dan nog zacht, en uitleg van apparatuur die je niet kent is toch wel handig als je voor publiek moet draaien... beetje bizar trouwens dat ze geen draaitafels hebben... |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by blighty
Hoi,
Ja weet je, ik wil al die fancy troep niet gebruiken. Enkel met die jogdial een cue point vinden of even doorscratchen. Maar het irritante is dat er vaak meer opties zitten op zo'n wiel afhankelijk van hoe snel je draait,..das echt minder.
Greetz,
Blighty |
Ik heb je net ff wat uitgelegd op msn, deze cd speler is heel simpel.
Als je nog iets moet weten, msn maar ff op hiero. |
|
|
| Henkie_henk |
Stel je vraag anders ook ff hier :p
hier |
|
|
| blighty |
Hoi Iedereen
Oke: praktijksistuatie die ik straks meemaak.
Ik gooi een cd in de eerste CD500, met >> ga ik naar het plaatje wat ik wil. druk op play en zet de schuif (kanaal 1) op de mixer open. (Heel simpel uitgelegd misschien, maar zo ontstaan geen misverstanden)
Dan zet ik mijn hoofdtelefoon op kanaal 2, de tweede cd gaat in de 2 de CD500, ik ga naar het plaatje wat ik wil inmixen op het eerste plaatje. Ik kan dan op play (>>) drukken neem ik aan zodat ik hem in mijn headphone hoor? (Schuif op paneel zit natuurlijk dicht, enkel headphone schuif staat open) Dan pitch ik het tweede plaatje.
Hoe kan ik nou door dit plaatje heenfietsen net zoals je met platen gewoon effe twee vingers gebruikt om een cue plek te vinden. Moet ik aan mijn jogdial draaien of zo en moet ik voordat ik wil fietsen ergens op drukken, en gaat mijn plaatje door zodra ik de jog loslaat of moet ik opnieuw op play drukken. Kan iemand me dit vertellen. Would make live more easy.
Deze jogdial kan ik volgens een overigs vage handleiding ook gebruiken als tempo aanpassing. Maar ik wil hem gewoon als vinyl-cue-point-finder gebruiken (kon geen ander woord verzinnen)en de pitch als temporegelaar. Moet ik wat aan of uitzetten om te vermijden dat ie als tempo regelaar fungeert?
Als iemand deze vragen kan beantwoorden, dan ben ik megahappy!!
Greetz,
Blighty |
|
|
| DJ_Siesta |
tis super simpel, egt waar, als je het 1maal doorhebt.
Cue: druk op de pause knop, draai met de jogdial naar het Punt waar je hem hebben wil, druk dan op de cue knop. elke x dat je op de cue knop drukt kom je weer bij hetzelfde punt waar je hem hebt vastgelegd. Als je hem gelijk heb, druk je hem ergewoon tussen met de play knop, Als je in the mix zit dan kun je met de jog dial nog wat draaien om hem helemaal goed te krijgen net zoals met platen.
Khoop zo duidelijk te zijn
GreetZ GERRIT!! |
|
|
| blighty |
Hoi jongens,
Thanx, tis me nu duidelijk:
- Jog dial in combinatie met pauze knop fungeert als cue finder
- Jog dial zonder gebruik van pauze knop fungeert als een tijdelijke versnelling voor bij het synchen.
Greetz,
Blighty |
|
|
| xxl |
| quote: | Originally posted by blighty
Thanx, tis me nu duidelijk:
- Jog dial in combinatie met pauze knop fungeert als cue finder
- Jog dial zonder gebruik van pauze knop fungeert als een tijdelijke versnelling voor bij het synchen.
Greetz,
Blighty |
het zijn geen draaitafels, maar cdspelers.
je kan hem dus gewoon (hij gaat niet stuk, welk geluid je ook in je headset hoort!!) op pauze pushen en dan met je "jog dial" slipmatje zo goed als het kan synken, eerst bijpitchen met de jog -:)!. (ik heb zelf 2 cdj-100) :cool: cdj-500s zijn wel ok!.
Aleen die bovenlader is als een betamax videorecorder als je een cd tje erin wil stoppen..
favorieten effectenbak: Wah en Jet.
/edit
manual pdfje:
manualcdj500.pdf
edit/ |
|
|
| blighty |
Hoi,
Als je op pauze drukt dan start je het cue proces, sync-en doe je zonder op de pauze te drukken. Dan verander je tijdelijk even de snelheid. Deze info heb ik uit de manual :-)
Greetz,
Blighty |
|
|
| xxl |
wacht ff als je dat geluid hoort als je op pauze drukt, hehe ( om vervolgens de jog-dial te gebruiken) . zelfs refreintje lukt dan al om te synken.
P34C3 |
|
|
|
|