return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Olaglig kopiering av musik minskar...
View this Thread in Original format
DJmoXX
Jakt efter pirater på nätet ger resultat
Olaglig kopiering av musik minskar

Piratkopierandet av musik på internet minskar för första gången, visar statistik från skivbranschens antipiratorganisation Ifpi.
Ifpi har i åratal jagat musikpirater på nätet, informerat och hotat för rättsliga följder.
----
Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,489319,00.html
ExOn
I helvete heller.. ripparna och crewsen har bara gått ännu längre under jorden. Det minskar inte, dock köper nu folk cd skivor igen.
sipowitz
quote:
Originally posted by DJmoXX
Jakt efter pirater på nätet ger resultat
Olaglig kopiering av musik minskar

Piratkopierandet av musik på internet minskar för första gången, visar statistik från skivbranschens antipiratorganisation Ifpi.
Ifpi har i åratal jagat musikpirater på nätet, informerat och hotat för rättsliga följder.
----
Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,489319,00.html


Nä saken är den att jag har precis flyttat och min dator har varit avstängd... därav minskningen i ifpi's statistik
SteveTranz4ever
Såg just den där artikeln...

Vet inte exakt vad minskningen beror på, man kan ju hoppas på att det är för att det säljs musik online till ett förmånligt pris och inte tack vare all skrämsel och stämmningar som fallit den senaste tiden.

Bolags jättarna har väl fattat snart att man inte kan sträva mot utvecklingen inom teknik och distributionen av musiken.
If you can't beat them... join them.
Det vore ett jävligt smart val för dom i alla fall.
ExOn
Kommer skivbolagen i EU göra typ iTunes grejjen så kommer det definitivt hända saker. De har sålt 83 milj låtar hittils over there.
hustler
Jag har inte köpt en CD skiva på MÅNGA år och har inga planer på att göra det heller.

Internet och DC med mera är det bästa som har hänt mig och mitt intresse för musik.

Praise the lord! :D
n0bben-
quote:
Originally posted by hustler
Jag har inte köpt en CD skiva på MÅNGA år och har inga planer på att göra det heller.

Internet och DC med mera är det bästa som har hänt mig och mitt intresse för musik.

Praise the lord! :D


det är just denna attityden som måste ändras.
:whip: :whip: :whip:

ladda hem lite skitmusik för förfesten m.m är väl helt OK,
men den musik man verkligen gillar SKA man köpa, för att stödja/supporta/uppmuntra artisten. att säga någonting annat är bara löjligt.

som tur är tycker jag verkar se en något positiv trend här.

sen förstår jag inte såna som betalar för s.k digitala downloads. när man nu ändå ska betala kan man väl lika gärna köpa en "riktigt" skiva. att äga en skiva är ju hundra gånger trevligare än o ha den på mp3.

adjö.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement