return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Min Trance-Klassiker Top5
View this Thread in Original format
Snakebyte
Här är mina top5 klassiska favoriter:

#1. Hallucinogen - Shamanix
#2. Onda Del Futuro - Terra
#3. Age Of Love - The Age Of Love
#4. Bedrock - Heaven Scent
#5. Der Dritte Raum - Trommelmaschine

Vilka klassiker gillar ni?
RebeL9
ooo det finns många många. alltför många för att rymmas i en top5.
men några som ligger en nära om hjärtat:

Sasha - Xpander
The Digital Blonde - Electra
Airwave - Escape From Nowhere
Deepsky - Stargazer
Energy 52 - Café Del Mar
Dj_Irish
Öj öj öj, inte lätt

Jones % Stephenson - First Rebirth (original mix)
Age of Love & Age of Love
Odysee of Noise - Firedance
4Voice III - Eternal Spirit (Northern Mix)
Visions Of Shiva - How Much Can You Take?


Eh! Det går ju inte at välja ut 5 låtar sådär bara. Min lista har ju bara låtar från 92-93. Finns massa bra som släpps sedan dess naturligtvis men dessa låtar hade störst betydelse för mig och jag antar att samtliga låg något före sin tid när de släpptes.
Vizay
instämmer med tidigare postare, satans va svårt :)
skriver upp dom i helt orankad ordning...

*Ace's delight - mental theme (ultra trance remix)
*Flutlicht - icarus
*Signum - second wave
*Signum - coming on strong (shokk remix)
*Lost tribe - gamemaster


e många mer som jag vill klämma in där men det där e nog top5 tror jag :)
Kongo_kim
System F - Out Of The Blue
Gouryella - Gouryella
Blank & Jones - Cream
Armin van Buuren - Communication
Mauro Picotto - Lizard
Hybrid
mina klassiker

1. Underworld - Dark & Long (dark train)
2. Thrillseekers - Synaesthesia
3. Olive - You're not alone
4. Chicane ft. maire brennan of clannad - Saltwater
5. Paul van Dyk - For an Angel (PvD e-werk club mix)
montana
sasha & emerson - scorchio
man with no name - teleport
dannii minogue - all i wanna do (trouser enthusiasts remix)
mory kante - yeke yeke (hardfloor remix)
binary finary - 1999 (gouryella remix)

scorchio, en sån skön sommarlåt av mäster sasha & darren emerson, den är som titeln antyder, het

teleport, denna låt är ett enda stor mind, helt intensiv och magisk

all i wanna do (trouser enthusiasts mix), en väldigt intensiv dänga med med ett najs 1997 sound och väldigt bra lek med vocals

yeke yeke (hardloor mix), först ska jag säga att man kan inte få nog av den magiska boxen 303:an, och hardfloor som var mästare på att få underbara ljud ur 303:an ger en magisk touch till denna nordafrikanska låt

1999 (gouryella remix), hmm, det jag gillar mest är den underbara synten i breaket som är den mest skrikigaste synten jag har hört, och tijs & ferry skapade ett monster ur klassiker 1998, det som gör den speciell från 1998 (pvd mix) som gjorde låten känd är det olika touchen som den har, t.ex. djungel-feelen i börja, synthen i breaket
Kamelen
Age of love - age of love
sasha - xpander
bbe - seven days one week
jones & stephenson - the first rebirth
digital blonde - electra


men det där kan ändras .. finns ju så mycket låtar.. fire & ice-låtarna.. airwave?.. cass n slide.. de gamla dance 2 trance?.. finns mängder.. enda som alltid kommer va alltime fav är Age of love- age of love =D gudomlig!
RebeL9
några av mina favvo oldskool:

Vernon - Vernons Wonderland
Dance 2 Trance - Take A Free Fall (Paul van Dyk's Beyond The Stars remix)
Nostrum - Baby
Paragliders - Oasis
Marmion - Schoenberger
Cosmic Baby - Loops of Infinity
Overlord - Gods Eye On Goa
Odyssee of Noises - Firedance (Sunrise)
Zyon - No Fate

och många fler som slår det mesta som görs idag :Q
Snakebyte
Visst finns det många gobitar. Och att lista dem i rang e inte heller lätt. Men det behöver man ju inte göra. Bara jag som gjorde det för det känndes bra hehe...

Kamelen
finns mängder med oldies!!!!!!!!!! =D art of trance - gloria =D=D=D=D .. deeper than deep vilken kanske nån har på vinyl =) platipus första rls =DD=D==D=D==D=DD

alla gamla nostrum ägde =D fram till night in motion..efter det blev det lite ..ja ni vet =) Humate - love simulation =) (= =) (=

så vad har vi mer quench - dreams =D

varför inte peyote - alcatraz/i will fight no more =D

finns mängder som sagt!
CJ InterCity
väldigt svårt att säga. men här är väl några:

Energy 52 - Cafe Del Mar (solar stone remix)
Solar Stone - 7 Cities (transatlantis mix)
Blank & Jones - Cream (paul van dyk remix)
Paul van Dyk - For An Angel (e-werk clubmix)
Delerium - Silence (tiesto in search of sunrise remix)

:nervous: :nervous:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement