return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 [4] 5 
Hardstyle/Hardcore/Andere Zware Boenk Appreciation Thread (pg. 4)
View this Thread in Original format
Azo
quote:
Originally posted by Dark Apostle
DHT (Da Boy Tommy) nemen die manier van muziek maken anno 2004 heel serieus, gewoon erg.


DHT is niet Da Boy Tommy. dht = dj Malone & dj Bass.
maar idd ze maken allemaal crapmuziek.

mijn opinie:

*oude hardcore: zalig!
tracks zoals Bioforce vs Mike Oh Man - Open Your Mind, Aacheron - The gemini of Revolution Team - Let's hit the boomstick speel ik nu nog. De tracks klonken toen tenminste nog vol en lekker analoog. En de chipmunks kwamen toen nog niet elke plaat inzingen.

*gabber: al dat gestuiter was/is niks voor mij. tuut tuut poing poing zip zip.

*nieuwe hardcore: dood
Slechts 1 track op een hele cd is nog de moeite waard om beluisterd te worden. Te schelle tonen, teveel dezelfde samples en een track met enkel bass met distortion op... hmmm bah.

*hardstyle: had nooit mogen ontstaan
Dit is gewoonweg slechte hardcore maar dan op een trager tempo. omg. Al die Tuning Beats toestanden, daar krijg ik stenen kloten van. Het is dan gelukkig een rage en zal ook niet lang duren. *fingers crossed*
De domste deuntjes worden op een simpel 4x4 beatje gezet met een offbeat bass die heel de track hetzelfde blijft. Van builds en breaks is weinig te merken.

geef mij maar lekkere hardtrance!
Met een groot gevoel van ruimte, techy percussie en stabs. Lekkere melodiën die niet continu met de supersaw zijn gemaakt. Ook die vettige TB-303 riffjes vind ik nog steeds leuk. Ik bedoel als ondersteuning voor de rest van de track, niet als lead zoals in die phat bass crap van warp brothers. Lekker: Sam Sharp, Jay K Walker, Marcos, etc...
Nabistai
quote:
Originally posted by Azo
DHT is niet Da Boy Tommy. dht = dj Malone & dj Bass.


Ahzo
Azo
:p
Dark Apostle
quote:
Originally posted by Azo
DHT is niet Da Boy Tommy. dht = dj Malone & dj Bass.
maar idd ze maken allemaal crapmuziek.


Niet dat ik niet geloof, maar ik meende dat Tommyken toch te zien rond-huppellen in de crap cover van Listen To Your Heart....of erger ik me gewoon zo erg aan dat nummer en DHT dat automatisch aan prikkelgeneralisatie doe?

quote:
Originally posted by Azo
*nieuwe hardcore: dood
Slechts 1 track op een hele cd is nog de moeite waard om beluisterd te worden. Te schelle tonen, teveel dezelfde samples en een track met enkel bass met distortion op... hmmm bah.


Ik vind dat geweldig zo mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmh :tongue2
Dark Apostle
Speciaal op aanvraag de nieuwe hardcore

Revision 1.1: De L'autre Côté Des Oreilles...gewoon zalige schijf. Weer een Frans project. De Fransen hebben ineens wel de smaak te pakken van brute eletronica.
Meltoz
Luisterde vroeger wel is vaker naar Hard-Trance: zoals oa. Cosmic Gate,...

Durf nu af en toe m'n cd'kes van de Streetparade (Zwitserland -Zurich) is bovenhalen, is gewoon lekker stevig en krijg je lekker veel energie van :) Is wel totaal gene QUALITY trance ma kom, het is gewoon is lekker vo na te luisteren, zeker zo tegen de zomer aan :D
Dark Apostle
Die Revision 1.1 is echt wel ed lol. Ik hoor in de tracks saxofonen en trompeten, derjuist zelfs een volledig klassiek koor(nee niet het eeuwige Carmina Burama).
Ben zo blij dat ik nu alleen thuis ben, kan ik de boel eens lekker laten knallen :D


BTW ligt het aan mij of zijn de Hardtrance producties de laatste jaren wat aan het verslechteren in qualiteit. (Dumonde die in zijn stijl blijft steken, Cosmic Gate die cheesy worden,...)
CygnusX
quote:
Originally posted by Dark Apostle
BTW ligt het aan mij of zijn de Hardtrance producties de laatste jaren wat aan het verslechteren in qualiteit. (Dumonde die in zijn stijl blijft steken, Cosmic Gate die cheesy worden,...)


Dumonde & Cosmic Gate zijn inderdaad niet meer wat ze geweest zijn (alhoewel Cosmic Gate aan een inhaalbeweging bezig lijkt te zijn).

Check dit subforum van DTF voor meer info over de nieuwere hardtrance.
Nabistai
quote:
Originally posted by Dark Apostle
BTW ligt het aan mij of zijn de Hardtrance producties de laatste jaren wat aan het verslechteren in qualiteit. (Dumonde die in zijn stijl blijft steken, Cosmic Gate die cheesy worden,...)


Lisa Lashes - What can you do for me? (Tidy Boys remix)
Dark Apostle
mmmh blijkbaar noemt de hardcore stijl die ik heel graag mag tegenwoordig: frenchcore (vanwege de vele franse producers: manu le malin, etc...)

Kaidreas
dark.. dan moet ge eens een kijkje gaan nemen bij toffmusic. in turnhout is bekend geworden toen id&t nog volop met hardcore bezig was.
anyways hier is de site. www.toffmusic.com
Dark Apostle
quote:
Originally posted by Kaidreas
dark.. dan moet ge eens een kijkje gaan nemen bij toffmusic. in turnhout is bekend geworden toen id&t nog volop met hardcore bezig was.
anyways hier is de site. www.toffmusic.com


Wow die verkopen ook de releases van The Third Movement de Darkcore compilaties, zalig.
Spijtig dat de Fat Kat niet gee Darkcore, Frenchcore enzo verkoopt. Verkopen nogtans wel Electro-Industrial...maarja dat is niet het zelfde uiteraard.

Wou via The Third Movement "Audio Output 2" kopen, maar dat ging mij 29 Euro kosten (14 en een beetje voor CD + 14 euro en aan shipping) en dat vind ik toch wat duur voor een dubbel CD-tje, dat toch maar vanuit Nederland moet komen.

Wel spijtig dat ik nooit direct in de buurt van Turnhout kom :mad:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 
Privacy Statement