return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Snakebyte - Alpha
View this Thread in Original format
Snakebyte
Ohoy!

Då har man tillverkat en ny låt...ni får gärna lyssna på den om ni vill.


Lyssna Här

Feedback är ett plus i kanten :whip:


Enjoy!
SteveTranz4ever
Ja de e la bara å skicka runt en demo... tycker det lät jäla pro... Finns väl små grejjer kanske men jag e inte skilled nog att uttala mig om de...

Mitt helhetsintryck är att det här har potential !
jofawe
whehee..
den var ju inte tokig den ;)
Snakebyte
Va trevliga ni är :tongue3 Ingen som har nåt konstruktivt att säga? vore hemskt hjälpsamt såfall.
Glorie
quote:
Originally posted by Snakebyte
Ingen som har nåt konstruktivt att säga?


:conf: konstruktivt? det är ju precis va du får?

nu ska vi se..


  • bra start!
  • gillar inte piano-slingan som går vid 2.11 >>
  • 2.32 Här gillar jag dock skarpt!!!! synten... som kommer in. fett bra.. påminner om rank1 :D hela den melodin rockar
  • 4,40 hmmmm, gillar inte hur synten låter här riktigt... gillar bakgrundsgrejset dock..det som går upp och ner :crazy: (fy fan va dålig jag e på att förklara) men inte huvudsynten :p
  • sammantaget: bra låt ;) hoppas de går bra.. snakebyte!
Snakebyte
quote:
Originally posted by Glorie
:conf: konstruktivt? det är ju precis va du får?
[/list]


Det var typ som din kritik jag menade..lite mer "gör si eller så, och tänk på att det o det ljudet kanske skulle vara si eller så istället...o köp en glass"

Eller nåt :eyespop: :tongue3
dbl
quote:
Originally posted by Glorie
:conf: konstruktivt? det är ju precis va du får?


konstruktiv kritik är när man mer förklarar hur man kan förbättra saker och så...
det är inte som typ "detta e ju hel bra" eller "fan va kast"


det låter bra.
gillar den lite halv skumma melodin
vid 03.23 när allt kommer igång låter det alldeles för rörigt imo.
samma sak när allt kommer igång andra gången.

e ganska seg/trött nu, så inte så värst bra på att kommentera när jag e det.. men detta får duga.. iallafall nu.. heh
GyLLe
gillar den skarpt!!!

men piano slingan skulle kunna vara i en mörkare ton.. (fattar du vad jag menar=)
St_Andrew
den var bra, har tyvärr inte så mkt konstruktiv kritik att komma med =/
Vizay
den e jäkligt mörk den här låten å det gillar jag skarpt.
dock tycker jag personligen att det fattas lite i kicken, känns som att frekvensområdet 70-100hz e väldigt dåligt representerat i kickljudet vilket gör att den känns lite klen

mixningen känns aningen grötig också, kolla upp om du kan skära bort lite överflödiga frekvenser osv för å få det hela lite renare.

percussiondelen känns lite väl statisk också imo, försök skapa lite mer variation...kanske lägga till några element under maindelen av låten osv :)

förutom dessa saker så tycker jag låten e grym, gillar som sagt det mörka soundet över det...påminner lite om brainbug - nightmare utan att för den delen låta likadant :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement