|
wat is progressive?
|
View this Thread in Original format
| TranceGenetic |
Ik snap nog altijd het verschil niet tussen progressive trance, progressive house en 'gewone' (uplifting?) trance
Kan iemand da is me woorden uitleggen en verduidelijken met een paar voorbeeldjes ofzo...
tnx |
|
|
| Buoyant |
Uplifting is mijne winkel:
Super 8 - Alba
Corderoy - Sweetest Dreams
Electrovoya - Whispers [Factoria Remix]
Ferry Corsten - Kyoto (6:48)
George Hales - Autumn Falls [Original Mix]
John O Callaghan - Foreign Dillusions [Original Mix]
Vascotia - Calibro [Sonicvibe Remix]
Witness Of Wonder - Emotions In Motion [Thrillseekers Remix]
zoiets dacht ik wel |
|
|
| TranceGenetic |
| ok kbegrijp al wa meer van, maar iedereen lijkt precies zen eigen mening derover te hebben :) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by TranceGenetic
ok kbegrijp al wa meer van, maar iedereen lijkt precies zen eigen mening derover te hebben :) |
Tjah, progressive is niet echt met duidelijke grenzen aan te duiden, wat voor de ene progressive is, is voor de andere house, of soms trance...:) |
|
|
| SilentEagle |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Tjah, progressive is niet echt met duidelijke grenzen aan te duiden, wat voor de ene progressive is, is voor de andere house, of soms trance...:) |
Of gewoon saai. :p
Grapje he... :nervous: |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by SilentEagle
Of gewoon saai. :p
Grapje he... :nervous: |
Hehe, I don't mind. Sommige prog vind ik zelf ook saai. maar niet alle prog is saai, het is gewoon veel subtieler dan trance. En dat is net hetgene wat me erin aantrekt, die subtiliteit doet mij veel meer dan de straight-to-the-point trance... |
|
|
| Sportingboy |
Vergelijk gewoon livesetjes van progressive-djs (perry oneil, markus schulz, gabriel&dresden,..) met livesetjes van Paul Van Dyk of Nu-NRG ofzo.. je zal snel het onderscheid merken welke progressive is en welke uplifting :D
het verschil tussen de stijlen waterdicht omschrijven is echter onmogelijk omdat dit zeer persoonsgebonden is. het is gewoon een gevoel dat je krijgt bij een bepaalde plaat waardoor je dit bij een bepaald genre associeert..
de meeste mensen trachten echter zoveel onderverdelingen in trance te maken dat het na verloop van tijd gewoon onmogelijk is elke plaat specifiek te definiëren.
Soit, je hebt wel een idee veronderstel ik.. ;) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Sportingboy
Vergelijk gewoon livesetjes van progressive-djs (perry oneil, markus schulz, gabriel&dresden,..) met livesetjes van Paul Van Dyk of Nu-NRG ofzo.. |
En vergelijk dan die setjes van Perry of G&D met setjes van Digweed of Nick Warren, weer een immens verschil...dan draaien Perry of G&D eerder progressive trance, terwijl Diggers en Warren meer de House-kant opgaan...
En wie kan dan zeggen dat zij échte prog zijn? |
|
|
| Sportingboy |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
En vergelijk dan die setjes van Perry of G&D met setjes van Digweed of Nick Warren, weer een immens verschil...dan draaien Perry of G&D eerder progressive trance, terwijl Diggers en Warren meer de House-kant opgaan...
En wie kan dan zeggen dat zij échte prog zijn? |
klopt :)
(alhoewel ik moet toegeven geen Digweed-Warren kenner te zijn.. maar ik weet wel wat je bedoelt) |
|
|
| emma |
| quote: | Originally posted by TranceGenetic
ok kbegrijp al wa meer van, maar iedereen lijkt precies zen eigen mening derover te hebben :) |
ja, is ook zo ....
je kan muziek uiteindelijk ni echt in een hokje stoppen
mensen interpreteren zelf welk genre ze het vinden ... |
|
|
| Pumaz |
Voorbeelden zijn altijd het makkelijkst:
Uplifting trance: Oceanlan - Satellite (Above & Beyond mix)
Progressive trance (of 'McProg'): Perry O'Neil - Kubik
Progressive house: Matthew Dekay Band - Higher thoughts |
|
|
|
|