|
Overheid en Danceindustrie Part zoveel...
|
View this Thread in Original format
| total woot |
Er zal vast een thread over zijn... maar geen tijd om te zoeken, dus een nieuwe :)
| quote: |
“Overheid moet dance-industrie serieus nemen”
De Nederlandse overheid moet de dance-industrie serieus gaan nemen, vindt kamerlid Boris van der Ham van D66. Volgens hem hebben de gemeenten en de landelijke overheid ten onrechte een negatief beeld van de sector.
'De dance-industrie zorgt voor elfduizend arbeidsplaatsen en levert een belangrijk Nederlandse exportproduct. Het is bovendien een creatieve sector die van grote waarde is voor de moderne jongerencultuur.' Morgen presenteren de Democraten in Amsterdam een Dance-manifest, met maatregelen die tot doel hebben de relatie tussen de overheid en de dance-sector te verbeteren.
Samen met de Amsterdamse afdeling van D66 en de Belangenvereniging Dance (waarin bijvoorbeeld ook ID&T is vertegenwoordigd) heeft Van der Ham het initiatief genomen om tot een plan van aanpak te komen. ‘Uit onderzoek blijkt ook dat de aanwezigheid van een competitieve creatieve industrie van groot belang is voor de kenniseconomie,' aldus Van der Ham.
Volgens Van der Ham kennen teveel politici de dance-sector alleen vanuit negatieve berichtgeving in de media. 'Iedere keer dat er een incident is, wordt dit breed uitgemeten. Maar de realiteit is dat er in Nederland duizenden feesten worden georganiseerd, professioneel en zonder incidenten.’
|
Bron: www.adformatie.nl |
|
|
| HiGH_NrG |
| Zoveelste krantenbericht erover. Het wordt een beetje standaard, maar die kerel heeft natuurlijk wel gelijk dat het serieus moet worden genomen... :) |
|
|
| jp |
Parties trekken meer bezoekers dan de gemiddelde voetbalwedstrijd, het houdt de jeugd van de straat, de belastinginkomsten worden vanzelfsprekend ook steeds hoger, het trekt toeristen aan, de dance zorgt voor enorm veel goodwill in het buitenland, bedrijven gebruiken de scene maar al te graag om hun doelgroep te bereiken, dj's zijn de nieuwe idolen...
Zo kan je nog wel even doorgaan. Met andere woorden: de overheid kan zich beter richten op de positieve kanten van dance dan de negatieve proberen te bestrijden (drugsmisbruik, geluidsoverlast etc) |
|
|
| raoel |
Ik weet niet of de politiek de dance scene niet serieus neemt. Misschien niet helemaal, maar ze werken het ook niet echt tegen. Vergunningen voor grote evenementen worden vrij vlot gegeven volgens mij.
Het is inmiddels een complete sector geworden.
Als je ziet hoeveel grote feesten er zijn in Nederland!
Niet normaal. tis maar net wat je verstaat onder een groot feest.
Even voor het gemak: > 5000 bezoekers
Hoeveel van zulke feesten zijn er wel niet per jaar?
Het betekend wel voor veel discotheken de ondergang of minder inkomsten. Maar ja, de beste blijven over en da heeft ook wel weer positieve dingen. Daarnaast moet je als discotheek mee gaan met de trend. Afwisseling met DJ's. Niet elke week de vast resident.
Maar ik dwaal af... |
|
|
| Hitman |
Duurt niet lang meer, dan hebben we een Ministerie van Dance Aangelegenheden...
Minister Verwest
Staatssecretaris van Buuren:nervous: |
|
|
| Tim81 |
| Aan 'Meester in de Rechten' Armin van Buuren durf ik nog wel enige verantwoordelijkheid te geven, maar van Tiesto hoeven we niet meer te verwachten dan 'whoooohooo'! |
|
|
| jp |
| Duncan Stutterheim - Minister van I, D en T (Informatie, Dance en Telecommunicatie) :nervous: |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by Tim81
Aan 'Meester in de Rechten' Armin van Buuren durf ik nog wel enige verantwoordelijkheid te geven, maar van Tiesto hoeven we niet meer te verwachten dan 'whoooohooo'! |
hahaha so true!!! roog is toch ook meester in rechten? |
|
|
|
|