|
Probs met Radeon 9200
|
View this Thread in Original format
| Dark Apostle |
Ik hoop dat iemand hier veel van grafische kaarten af weet en weet hoe ik het volgende probleem kan oplossen
Elke keer ik een spel speel met volledig 3d opbouw (CnC:Generals, Morrowind, UT2004) dan crasht mijn spel vroeg of laat (zeer willekeurig) en krijg ik de melding dat er problemen optreden met mijn grafische versneller (ivm AGP) en ik krijg ook een melding dat mijn virtueel geheugen overbelast. Nu ben ik geen comp-technieker, maar dat laatste lijkt me nogal onwaarschijnlijk.
| quote: | Mijn sysspects
Operating System: Windows XP Home Edition
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz
Memory: 256MB RAM
DirectX Version: DirectX 9.0b (4.09.0000.0902)
Card name: RADEON 9200 SERIES
Chip type: RADEON 9200 AGP (0x5961)
DAC type: Internal DAC(500MHz)
Display Memory: 128.0 MB
Current Mode: 800 x 600 (32 bit) (72Hz)
Monitor: Plug en Play-monitor |
Is er iets dat ik bij de instellingen van mijn grafische kaart kan aanpassen zodat alles stabieler wordt of moet ik gewoon sparen voor een beter kaart?
Please help me, ik wil C&C:Generals deftig kunnen spelen zonder dat den boel continu crasht. |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
| hebt ge de laatste driver al geïnstaleerd? |
|
|
| Xavez |
Probeer uw Settings Direct3D <> OpenGL ne keer te veranderen (duas alsge nu d3d hebt, te switchen naar opengl) en installeer de nieuwe catalyst drivers van ati ook meteen -> http://www.zdnet.be/downl.cfm?id=37014
Zou veel kunne verhelpen =) |
|
|
| Dark Apostle |
| Nieuwe drivers heb ik al, maar ik zal OpenGl eens proberen ipv D3D..ben eens curieus :D |
|
|
| CygnusX |
| Hoeveel hebt ge nog vrij op uw c-schijf (of op de schijf waar uw virtueel geheugen staat als ge dat veranderd hebt)? |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Hoeveel hebt ge nog vrij op uw c-schijf (of op de schijf waar uw virtueel geheugen staat als ge dat veranderd hebt)? |
Zo'n 50 Gig nog en ik heb maar 1 schijf., dernet weer, blijkbaar is het mijn grafische versneller die altijd stopt me reageren...snap er niks van :mad: |
|
|
| Mister_Michel |
| Misschien een beetje meer RAM? 256 is normaal wel voldoende maar als er nog programmas draaien kan het wel zijn dat er ni genoeg is waardoor u spel vastzit? Ik heb het dubbele en toch zo geen problemen gehad (en believe me =>crappy video card + 50MB vrij ofzo op harde shijf) |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by Mister_Michel
Misschien een beetje meer RAM? 256 is normaal wel voldoende maar als er nog programmas draaien kan het wel zijn dat er ni genoeg is waardoor u spel vastzit? Ik heb het dubbele en toch zo geen problemen gehad (en believe me =>crappy video card + 50MB vrij ofzo op harde shijf) |
Bon euh RAM bijsteken ging ik zoizo vroeg of laat doen. Hopelijk helpt dat, anders mag ik nog eens een nieuwe grafische kaart kopen ook (ineens een 256MB dan zeneuh!!!) |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
die kaart veranderen eeft weinig nut zene ... is een fatsoenlijke kaart ...
nochtans kheb eens gekeke op telenet games forum ... daar lijkt et toch dat men deze kaart te traag vind ... maar mij lijkt dit niet de reden
ook stond er nog dat mensen met soortgelijke problemen gewoon een fout op hun kaart hadden, ze hebben daardoor maar via de garantie een nieuw exemplaar gevraagd , en tscheen toen opgelost te zijn ...
rare boel ... ma wie weet kunt gij da ook es probere als ge nog garantie hebt :) |
|
|
| Dark Apostle |
Kaart kwam meegeleverd met PC eneuh die heb ik in de Fnac gekocht. Goeie service alleen zal weer zijn van:"A die kaart is stuk...jaja kom binnen 3 à 4 weken terug dan hebben we er een nieuwe voor U....Wat? Één uit de winkel meegeven...nee dat kunnen we niet doen, gewoon 3 à 4 weken wachten.
Dus koop ik nog liever een 256MB Grafische kaart.
....ik denk zelfs dat Fnac Antwerpen alleen Hercules verkoopt en geen Radeon...dus ze zouden een punt hebben als ze weigeren een kaart mee te geven :haha: |
|
|
|
|