Hardstyle i Norge
|
View this Thread in Original format
ScuL |
Jag vet inte hur det st�r det till med hardstyle fans h�r.. Det finns kanske mer folk som gillar trance ;)
Men �nd� �r det h�r kanske interessant:
N�gra killar jag k�nner f�rs�ker att organisera en hardstyle fest i Norge (Kristiansand) den 07.07.04.
De ska spela lite house och trance ocks�.
Avsett av datumet �r inget k�nd men mer info's kommer snart :)
Eller kolla p� mitt forum ( www.globalhardstyle.com ), ska s�kert uppdatera d�r.
F�rresten finns det nuf�rtiden ocks� en sida om en Norsk hardstyle webradio: www.hardstyle.no
:)
(tror att ni f�rst�r min svensk snack ;)) |
|
|
Sand Leaper |
quote: | Originally posted by ScuL
Jag vet inte hur det st�r det till med hardstyle fans h�r.. Det finns kanske mer folk som gillar trance ;)
Men �nd� �r det h�r kanske interessant:
N�gra killar jag k�nner f�rs�ker att organisera en hardstyle fest i Norge (Kristiansand) den 07.07.04.
De ska spela lite house och trance ocks�.
Avsett av datumet �r inget k�nd men mer info's kommer snart :)
Eller kolla p� mitt forum ( www.globalhardstyle.com ), ska s�kert uppdatera d�r.
F�rresten finns det nuf�rtiden ocks� en sida om en Norsk hardstyle webradio: www.hardstyle.no
:)
(tror att ni f�rst�r min svensk snack ;)) |
Typisk. Akkurat i det jeg forlater byen s� begynner det � skje ting her. :whip: N�vel, lykke til til dem med � holde fester med elektronisk musikk her. Kristiansand er bibelbelte, 90% av alle menneskene er enten rockere eller topp20 fans, politiet er rabiat som faen etc. etc.
Men bra at noen t�r iallefall :) |
|
|
DJ-RED |
Er ikke s� veldig glad i hardstyle...syns det var kult i begynnelsen, men etterhvert ble det bare teit.
Kan jo bare pitche-ned en Hardcore l�t s� har du Hardstyle. |
|
|
Sand Leaper |
quote: | Originally posted by DJ-RED
Kan jo bare pitche-ned en Hardcore l�t s� har du Hardstyle. |
Det er � dra den en smule langt vil jeg si, selv om det er ingen tvil om at hardstyle er intet mindre enn utvannet hardcore for � oppn� st�rre kommersiell tiltrekningskraft. |
|
|
chem-x |
Var moro i begynnelsen ja..
N� adapterer de hardhouse elementer og den gjennomsnittlige produksjonen blir bare billigere og billigere..
B�lgen som skyller over n� er nok temmelig dato-stemplet.
Hardtrance is the answer :) |
|
|
DJ-RED |
quote: | Originally posted by Sand Leaper
Det er � dra den en smule langt vil jeg si, selv om det er ingen tvil om at hardstyle er intet mindre enn utvannet hardcore for � oppn� st�rre kommersiell tiltrekningskraft. |
Ja, utvannet der har du det. Tror neppe hardstyle er kommet for � bli.
De f�rste? hardstyle l�tene jeg h�rte var Dj Isaac - On The Edge/Beat The Silence og Carambola - Blue Horizon (Deepack Remix) (Har de begge p� 12" forresten :p) da var Hardstyle kult, men s� kom dj isaac med flere l�ter, alle helt like som "On The Edge".
Og de fleste Hardstyle l�ter som er ute n� inneholder de forvrengte og "distorted" kick'a som var i "Blue Horizon". |
|
|
ScuL |
quote: | Originally posted by DJ-RED
Og de fleste Hardstyle l�ter som er ute n� inneholder de forvrengte og "distorted" kick'a som var i "Blue Horizon". |
basslinan k�nm�rker stilen. utan den d�r basslina �r det ingen hardstyle l�ngre
jag brukade lyssna till hardcore, ibland g�r jag det fortfarande,. men som gammalgabber �r hardstyle en perfekt blanding mellan de l�ngsammare stilerna och hardcore.
dvs jag lyssnar till allt mellan trance och hardcore :p |
|
|
|
|