return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Norway

Hardstyle i Norge
View this Thread in Original format
ScuL
Jag vet inte hur det står det till med hardstyle fans här.. Det finns kanske mer folk som gillar trance ;)

Men ändå är det här kanske interessant:

Några killar jag känner försöker att organisera en hardstyle fest i Norge (Kristiansand) den 07.07.04.
De ska spela lite house och trance också.

Avsett av datumet är inget känd men mer info's kommer snart :)
Eller kolla på mitt forum ( www.globalhardstyle.com ), ska säkert uppdatera där.

Förresten finns det nuförtiden också en sida om en Norsk hardstyle webradio: www.hardstyle.no

:)
(tror att ni förstår min svensk snack ;))
Sand Leaper
quote:
Originally posted by ScuL
Jag vet inte hur det står det till med hardstyle fans här.. Det finns kanske mer folk som gillar trance ;)

Men ändå är det här kanske interessant:

Några killar jag känner försöker att organisera en hardstyle fest i Norge (Kristiansand) den 07.07.04.
De ska spela lite house och trance också.

Avsett av datumet är inget känd men mer info's kommer snart :)
Eller kolla på mitt forum ( www.globalhardstyle.com ), ska säkert uppdatera där.

Förresten finns det nuförtiden också en sida om en Norsk hardstyle webradio: www.hardstyle.no

:)
(tror att ni förstår min svensk snack ;))

Typisk. Akkurat i det jeg forlater byen så begynner det å skje ting her. :whip: Nåvel, lykke til til dem med å holde fester med elektronisk musikk her. Kristiansand er bibelbelte, 90% av alle menneskene er enten rockere eller topp20 fans, politiet er rabiat som faen etc. etc.

Men bra at noen tør iallefall :)
DJ-RED
Er ikke så veldig glad i hardstyle...syns det var kult i begynnelsen, men etterhvert ble det bare teit.
Kan jo bare pitche-ned en Hardcore låt så har du Hardstyle.
Sand Leaper
quote:
Originally posted by DJ-RED
Kan jo bare pitche-ned en Hardcore låt så har du Hardstyle.

Det er å dra den en smule langt vil jeg si, selv om det er ingen tvil om at hardstyle er intet mindre enn utvannet hardcore for å oppnå større kommersiell tiltrekningskraft.
chem-x
Var moro i begynnelsen ja..
Nå adapterer de hardhouse elementer og den gjennomsnittlige produksjonen blir bare billigere og billigere..

Bølgen som skyller over nå er nok temmelig dato-stemplet.

Hardtrance is the answer :)
DJ-RED
quote:
Originally posted by Sand Leaper
Det er å dra den en smule langt vil jeg si, selv om det er ingen tvil om at hardstyle er intet mindre enn utvannet hardcore for å oppnå større kommersiell tiltrekningskraft.

Ja, utvannet der har du det. Tror neppe hardstyle er kommet for å bli.
De første? hardstyle låtene jeg hørte var Dj Isaac - On The Edge/Beat The Silence og Carambola - Blue Horizon (Deepack Remix) (Har de begge på 12" forresten :p) da var Hardstyle kult, men så kom dj isaac med flere låter, alle helt like som "On The Edge".
Og de fleste Hardstyle låter som er ute nå inneholder de forvrengte og "distorted" kick'a som var i "Blue Horizon".
ScuL
quote:
Originally posted by DJ-RED
Og de fleste Hardstyle låter som er ute nå inneholder de forvrengte og "distorted" kick'a som var i "Blue Horizon".

basslinan känmärker stilen. utan den där basslina är det ingen hardstyle längre
jag brukade lyssna till hardcore, ibland gör jag det fortfarande,. men som gammalgabber är hardstyle en perfekt blanding mellan de långsammare stilerna och hardcore.
dvs jag lyssnar till allt mellan trance och hardcore :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement