return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Finland

Pages: [1] 2 
anjunabeatsin downloadit
View this Thread in Original format
jprow800
Moi,

Ootteks käyny imuttaas anjunabeatin matskua niiden saitilta? Rokkaaaa.... http://anjunabeats.com
GrimReaper
Enpä oo vielä.. ei toi tiukkaan pakattu "digitaalinen" formaatti oikein jaksa innostaa mutta kai se kohta täytyy kun kaikki näyttää olevan siirtymässä siihen. Oon kai sitten elitisti kun nykyisin suuri osa mp3:sista ja muista vastaavista formaateista kuulostaa niin kamalan tukkoiselta alkuperäiseen 12"/CD -muotoon verrattuna etten voisi kuvitellakaan enää soittavani niistä tehtyjä levyjä missään baarissa vaikka aikoinaan niin olen tehnytkin. Periaate kai vaikuttaa silti enemmän.

Muutenkaan ei oikein innosta maksaa mp3:sista tai wma:ista kun ne nyt on mitä on laadultaan...

:haha:
XeQtOr
Jos ne möis vaikka waveja niin niit vois ehkä jopa ostaakkin.. Ei paljoo mikään 128kbps mp3 innosta ku saa ilmaseks parempilaatusen..
Kinde
Anjuna saa kyllä pitää wmansa... se on ihan sama vaikka ne ois laadultaan kuinka hyviä niin en mä ala periaatteestakaan räpeltämään niiden kanssa. Muuten olen kyllä ihan tyytyväinen kun niin monet eri mestat on alkaneet myydä mp3-downloadeja. Ittellä kun ei oo dekkejä niin välillä harmittaa se, että joutuu kuuntelemaan suosikkibiisejä jostain kälysistä vinyyliripeistä. Oon tossa kierrellyt aika paljon noita saitteja läpi ja tehnyt vähän kartoitusta mitä biisejä löytyy mistäkin.. tarkoitus olisi ostaa kaikki suosikkibiisit mitkä löydän 320 kbps laadulla ja sit polttaa ne cd:lle. Esim. EDM Digitalista ja 3Beat Recordsista aion ostaa useamman biisin tässä kuussa... oon vaan odottanut vielä muutamaa biisiä mitkä pitäs ilmestyä sinne tässä piakkoin (esim. PQM:n Aenema).
MekkaFIN
Eipä oikein innosta mitään MP3:sia alkaa ostaan. Kyllä se CD pitää käteen saada!
jprow800
Joo muaki vähä aluks hämäs toi ajatus jostain wma downloadien ostamisesta mutta ei kyl haittaa - nyt mul on cdllä hyväsoundisena kaikki mun lempparianjunabiitsit. miksaamattomina!
digitalbeat666
taitaa WMA formaatti olla hieman parempi kun mp3 formaatti 128kbps:na , mieluummin tuota matskua vinyylinä kannattas myydä kun mp3:na mutta toisaalta hyvä optio sinänsä jos joku haluaa kuunnella mp3 soittimessa.
Nuutti
Onko kellään tarkempaa tietoa tosta Windows Media Audio 9 formaatin laadusta? Tein eilen ensimmäisen digitaalisen ostoksen, kun ostin City16.com:sta neljä Space Manoeuvres - Stage One remiksiä. Biisit oli 192kbit WMA 9 filejä ja ainakin omaan korvaan kuulostivat hyviltä.
GrimReaper
Njaahh, tarkasti en osaa WMA:n todellisesta äänenlaadusta sanoa, mutta paljon huonompi se on alkuperäiseen CD/12" -formaattiin verrattuna kuitenkin. WMA-pakkausalgoritmit poikkeavat jonkin verran MP3:sista, joten 192kbps WMA ei o täysin yhtenevä 192kbps MP3:n kanssa.

Jos välttämättä haluat tarkempaa infoa, yritän muistaa kysellä yhdeltä mun kaverilta joka on töissä Genelecin labrassa, hän joskus selvitti paljon näitä pakatun äänen heikkouksia alkuperäiseen verrattuna. Sen ainakin tiedän että esim. MP3 ei parhaimmallakaan pakkauksella pääse lähellekään CD:n tasoa todellista äänenlaatua tutkittaessa. 320kbps (CBR) MP3 saavuttaa maksimissaan reilut 64% CD:n äänenlaadusta, VBR MP3 parhaimmillaan n. 67%. Ihmisen korva on vain niin tyhmä että olettaa kaikenlaista. Vaikka yleisesti sanotaan että 192kbps MP3 on "CD Quality" niin todellisuudessa ollaan kaukana siitä.
Nuutti
quote:
Originally posted by GrimReaper
Njaahh, tarkasti en osaa WMA:n todellisesta äänenlaadusta sanoa, mutta paljon huonompi se on alkuperäiseen CD/12" -formaattiin verrattuna kuitenkin. WMA-pakkausalgoritmit poikkeavat jonkin verran MP3:sista, joten 192kbps WMA ei o täysin yhtenevä 192kbps MP3:n kanssa.

Jos välttämättä haluat tarkempaa infoa, yritän muistaa kysellä yhdeltä mun kaverilta joka on töissä Genelecin labrassa, hän joskus selvitti paljon näitä pakatun äänen heikkouksia alkuperäiseen verrattuna. Sen ainakin tiedän että esim. MP3 ei parhaimmallakaan pakkauksella pääse lähellekään CD:n tasoa todellista äänenlaatua tutkittaessa. 320kbps (CBR) MP3 saavuttaa maksimissaan reilut 64% CD:n äänenlaadusta, VBR MP3 parhaimmillaan n. 67%. Ihmisen korva on vain niin tyhmä että olettaa kaikenlaista. Vaikka yleisesti sanotaan että 192kbps MP3 on "CD Quality" niin todellisuudessa ollaan kaukana siitä.


Joo kyllähän se kiinnostaisi, että mitä eroja on korvin kuultavissa. Ihmettelen kyllä, jos joku pystyy erottamaan 320kbit ja wav:n ihan vain korvakuulolla. Kiinnostaisi myös tietää, että millä bitrateilla ero alkaa mennä niin pieneksi, että eron huomaa vain huippukaiuttimilla studio-oloissa.

GrimReaper
quote:
Originally posted by Nuutti
Joo kyllähän se kiinnostaisi, että mitä eroja on korvin kuultavissa. Ihmettelen kyllä, jos joku pystyy erottamaan 320kbit ja wav:n ihan vain korvakuulolla. Kiinnostaisi myös tietää, että millä bitrateilla ero alkaa mennä niin pieneksi, että eron huomaa vain huippukaiuttimilla studio-oloissa.

Kyllähän WAV:in (siis ei WMA) ja MP3:n eron nyt huomaa heti, itse ainakin kuulen heti onko biisi pakattu vai ei jos vertailen näitä kahta.

Ämppärissä dynamiikka kärsii koska hiljaisemmat kohdat on pakattu puuroutuvaksi mössöksi, matalimmat ja korkeimmat äänet poistettu kokonaan ja biisistä on myös tullut hyvin "synteettinen". Kaikki luonnollisen pehmeiltä kuulostavat oikeat instrumentit tai muut äänet (tai niiltä kuulostavat koneelliset vastineet) ovat muuttuneet koneella väkisin väännetyn kuuloisiksi. Saksofoni on yksi pahimpia MP3:n vihollisia.

Tosin jos musiikin kuunteluun käyttää muovisia tietokoneen mukana tulevia rimpuloita tai muuta ei-suositeltavia audiotarvikkeita, ei kai ole paljon väliä, miltä biisi kuulostaa; kunhan ääni kuuluu.
digitalbeat666
otappa ja kuuntele Wav-tiedostosta poltettua audio cdr:ä ja samoista biiseistä 192kbps mp3:sta poltettua niin eron huomaa kun kuuntelee hyvillä kuulokkeilla (Sennheiser tms.). Taajuudet katoaa jonki verran mp3:sta.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement