|
telia ger 8mbit till alla... (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| x-dream |
:eyes: Wtf då ljug bitchen för mig allså :whip: :whip: |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by x-dream
:eyes: Wtf då ljug bitchen för mig allså :whip: :whip: |
otur :(
erbjudandet kanske börjar fr.o.m. idag ? |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
otur :(
erbjudandet kanske börjar fr.o.m. idag ? |
Ja du märker man när räkningen kommer..Får man se vad de står då...Skulle inte vara chockad om det står uppgradering 300 pix... |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by P4z!
Mitt modem från felia har börjat strula nu dem senaste månaderna, efter att jag skaffade mig 8mbit..
edit: sitter och väntar på telia bredbandssupport för 6:e gången nu, bara 30 min kvar tills det blir min tur.. :( |
vad e det för fel då????
har haft telia 8mbit nu några månader o det funkar hel bra :) |
|
|
| sipowitz |
| quote: | Originally posted by JayBee
BBB är inte så himmla myckt bättre faktist.
vi skaffade 10mbit nyligen men ungefär var 4:e dag eller så, byter den ip nummer vilket är väldigt frustrerande för när den byter så tar det ca: 2 timmar innan man kan surfa igen, den lägger ner helt medans. och så måste man ta reda på nya IP:t och skriva in det i settings på DC om man ska kunna använda det också :P |
Det där låter till 110% som det är något fel på din konfiguration på datorn.
Förresten, har du en router inkopplad av någon anledning?. Jag tänkte på det du skrev om att du måste skriva in ditt ip i dc... tycker det låter som du håller på och kör passive mode. Bredbandsbolaget erbjuder 2-3 ip adresser per abonnemang, vilket innebär att en router ej behövs. Bara plugga in dina andra datorer i modemet (som har inbyggd switch) så får de varsin ip, alla kan därmed köra active mode i dc. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by sipowitz
Det där låter till 110% som det är något fel på din konfiguration på datorn.
Förresten, har du en router inkopplad av någon anledning?. Jag tänkte på det du skrev om att du måste skriva in ditt ip i dc... tycker det låter som du håller på och kör passive mode. Bredbandsbolaget erbjuder 2-3 ip adresser per abonnemang, vilket innebär att en router ej behövs. Bara plugga in dina andra datorer i modemet (som har inbyggd switch) så får de varsin ip, alla kan därmed köra active mode i dc. |
De där med router... brorsan säger samma sak i princip... säger de blir bara problem med sånna...
Och som du sa så får man fler ip... 5 tillochmed... har själv 3 inkopplade + min lap-top då & då... |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by dbl
vad e det för fel då????
har haft telia 8mbit nu några månader o det funkar hel bra :) |
efter otaligt många tester har jag kommit fram till att det är modemet.. den kopplar ner sig var 5 minut i 15 sek för att sedan fortsätta som vanligt igen. Otroligt störande, så nu är det någon som ska kolla upp saken och ringa mig om ett par arbetsdagar. |
|
|
| lonne |
Får också 8 mbit, iom med chellos uppdatering i septemeber. Fram till
dess gråter jag blod varje gång jag laddar ner nåt. |
|
|
| verminator |
øy, mathias, du lever ennå?! lenge siden på icq nå!
@topic: *sjaluvermi*faens svensker som får bra internett i bøtter og spann ¤!#!"## :D:D:D:D
av standard du får i norge tror jeg 2,3 mbit sdhsl er noe av det raskeste man får til private boliger. er noen få steder som kan få BBB, men da må det allerede være bygd ut, ellers så gidder de ikke å levere.
er noen andre som levere 4-6 / 0.5 mbit adsl, men adsl... blah
nei tror jeg får fortsette å ladde ned livesets på jobben *100mbit uninett* :D |
|
|
| chjo |
Flyttar snart in i mitt nyaygda lilla hus, där får jag 10Mbit fiber, sen skall jag ha Telia´s 8Mbit som backup.. :happy2:
Man måste utnytja att man har gratis bredband.. |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by verminator
øy, mathias, du lever ennå?! lenge siden på icq nå!
|
Klart att jag lever :D njaa har ingen icq längre...Bara msn
Gott att du har 100 Mbit på jobbet iaf...Så du kan ladda tunga technoset :disbelief |
|
|
|
|